Toon posts:

[IE spyware] PowerSearch toolbar verwijderen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of het al is geweest, maar heb niets over deze toolbar gevonden. De PowerSearch toolbar. Een kennis van mij heeft er last van. Heb al geprobeerd via Software hem te verwijderen uit IE. De unistall is netjes afgerond. Zegt dat ie verwijderd is, maar IE geeft hem nog weer.
Geprobeerd via een soort AdAware die ze op een site via Google aanraden. Niets..

Wat kunnen we er tegen doen?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je hier op GoT al de search toegepast ?

Verwijderd

Probeer het eens met SpyBot, dit programma detecteert een hoop spam op je computer en bied de mogelijkheid om het daarna te verwijderen.

http://www.download.com/S...dl-spybot&subj=dl&tag=but

Verwijderd

Topicstarter
Op GoT kan ik niets vinden over deze toolbar.. Google bied té veel info.. Ik hoor net dat AdAware gratis is, dus die ga ik proberen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Google geeft inderdaad als allereerste hit tips om het handmatig te doen, http://www.uninstall-i-lo...ch-toolbar-uninstall.html
Dat werkte niet? <-- handig als je dergelijke dingen even zegt ;)

Als je bovenaan Beveiliging & Virussen kijkt, zie je een Beveiliging en Virussen - FAQ en een Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten. Hier wordt je ook verwezen naar [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Ik stel voor dat je die even doorleest, dan krijg je naast AAW ook de tips een aantal andere programma's te gebruiken. Bijv. de output van HJT geeft ons meer info dan enkel de naam. Dus loop die zaken even langs en geef de extra info (en de namen/lokaties van door jou verdachte files, kunnen we meedenken - gokken gaat zo moeilijk en het komt er toch op neer dat je het werk zelf moet doen :P )

edit:
Ik heb trouwens de topictitel wat aangepast. Deze maakt wat meer duidelijk wat de situatie is.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 11-09-2004 19:47 . Reden: niet de files, maar de namen :P ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)