Toon posts:

Van camera naar PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zitten hier met een klein probleem. We hebben juist met een Sony Handycam video HI8 enkele filmjes opgenomen. Maar hoe zetten we dat nu over? De enigste uitgang die er beschikbaar is is zo'n rood/wit/geel-ding. De pc heeft ook zulke ingangen. Na enig zoekwerk hebben we helaas niets gevonden dat ons kan helpen. Alle programma's die we vinden moeten een USB of IEEE 1394 in/uitgang hebben.

Hebben julie enkele oplossingen voor ons probleempje? Liefst zo snel mogelijk aangezien het filmpje in de klas zal vertoond worden.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

een analoge capture maken
http://www.doom9.org/capture/start.html

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

USB of IEEE 1394 is voor digitale zooi. Dat kun je eigenlijk min of meer gewoon naar de harde schijf kopiëren.

Zoals je weet is Hi8 analoog, dus moet je het 'opnemen' met een TV kaart of iets dergelijks. Je zegt dat de PC die ingangen heeft, ik neem aan aan de voorkant? Maar zijn die ook verbonden met een TV kaart?

Kennelijk heb je je PC als een heel pakket gekocht, ik ken die dingen wel, maar de vraag is dus of er een TV kaart in zit. Als dat het geval is, zou je via de software die daarbij zit wel verder moeten komen.

/edit: als het in de klas vertoond moet worden kan je het ook gewoon rechtstreeks afspelen vanaf de camera. Bijna iedere TV heeft die aansluitingen wel.

Wit en rood is voor audio trouwens (stereo, links en rechts dus) en beeld gaat via de gele stekker.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
De PC is inderdaad zo'n totaalpakket, een HP Pavilion (welk type weet ik niet). Aan de achterkant staan die ingangen, naast een s-video en een andere ingang (TV-kabel ofzo). Volgens mij is het wel een TV-kaart maarja, mijn kennis daarover is vrij beperkt.

diret aan de klas vertonen is niet echt een optie aangezien er enkele "bloopers" tussen zitten.

EDIT: Het is gelukt, enkel nog het geluid deftig krijgen en dan is alles in orde. Bedankt vor jullie hulp.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 18:32 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 15:54
geluid kan gewoon via de line-in van de geluidskaart en dan selecteer je in windows dat hij de line-in moet gebruiken als opname apparaat ipv de microfoon