[advies gevraagd] welk wireless acces point in combo @home

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Hallo, Kan iemand mij een advies geven over welk wireless accespoint of router ik kan gebruiken bij een @home verbinding?

Een kennis van mij heeft een @home verbinding op het ogenblik gebruikt zij een Pc, maar deze wordt binnenkort vervangen door een laptop. Deze laptop ondersteund 802.11b/g (g=54mb/sec). Aangezien de laptop gebaseerd is op Intel's nieuwste mobiele processor gaat de accu zo'n 4 tot 5 uur mee bij normaal gebruik. Nu is het dus de bedoeling om de kabels overboord te gooien.

Maar welk acces piont kan ik het beste gebruiken bij het @home ethernet modem of moet dit een routertje worden ?

[ Voor 2% gewijzigd door _Dune_ op 11-09-2004 17:45 . Reden: typo's ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
gewooon een routertje er tussen knallen, kan je ook nog kabels gebruiken mocht je een normale pc hebben

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 15:40
offtopic:
Les 1: Wij geven hier geen adviezen maar stellen een concrete vraag of stellen iets ter discussie.

Bij een @home aansluiting heb je geen speciale router of accesspoint nodig, wel is een router aan te bevelen. In princiepe kun je dus ook iedere WLAN router aanschaffen, zolang er geen xDSL modem in zit en deze ook 54Mbit (802.11b/g) ondersteund.

Kijk eens op de frontpage in de pricewatch welke AP's met en zonder routerfunctie veel worden verkocht (http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/314). Verder had je deze vraag me wat zoekwerk zelf ook kunnen oplossen lijkt me :P

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.CeeJay op 11-09-2004 19:16 ]

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Mr.CeeJay schreef op 11 september 2004 @ 19:15:
offtopic:
Les 1: Wij geven hier geen adviezen maar stellen een concrete vraag of stellen iets ter discussie.

Bij een @home aansluiting heb je geen speciale router of accesspoint nodig, wel is een router aan te bevelen. In princiepe kun je dus ook iedere WLAN router aanschaffen, zolang er geen xDSL modem in zit en deze ook 54Mbit (802.11b/g) ondersteund.

Kijk eens op de frontpage in de pricewatch welke AP's met en zonder routerfunctie veel worden verkocht (http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/314). Verder had je deze vraag me wat zoekwerk zelf ook kunnen oplossen lijkt me :P
Je hebt eniszins gelijk alleen heb ik zelf hier ADSL met een SpeedTouch 510i en een Linksys Wireless router, dit is een combinatie die je niet zomaar aan de gang krijgt lees de topics hier maar eens door. Daarom vraag ik om advies om niet weer zo'n drama te krijgen.

Dus wat werkt goed in combinatie met een ethernet moden van @home. :)

P.s. De maffe lui van KPN, XS4ALL etc, blijven de SpeedTouch 510i als modem zien terwijl het hier dus echt om een router gaat. Produkt kennis is zeer laag bij de lui en al helemaal in bepaalde Primafoon winkels. Ik heb een poosje geleden mijn speedtouch moeten omruilen vanwege een defect. Bleven ze bij de Primafoon volhouden dat het geen router is maar een modem. Komt die collega met de nieuwe Speedtouch aanlopen nieuwe in doos. Wat staat er met grote rode letters op de doos ROUTER.... de sukkels :P

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 15:40
_Dune_ best interessant wat je schrijft:

die speedtouch icm. Linksys zal wel niet zo goed werken, maar dat komt volgens mij puur door die Speedtouch, Linksys is topmateriaal en heeft zeer veel verschillende firmwares.
Wat die speedtouch nou is ? Een multi-functioneel netwerkapparaat, modem, switch, router, bridge etc. Je kunt de speedtouch met bepaalde ini-settings dwingen om niet als router te spelen meende ik, want op dit moment heb je namelijk 2 routers achter elkaar. Best logisch dat je dan bij bepaalde programma's vreemde reacties of time-outs krijgt.

Om terug te komen op de @home kwestie, wat voor modem betreft het ? com21 of de EURODOCSIS Motorola Surfboard modems ??? Maakt opzich geen verschil uit, de modems van @home zijn redelijk degelijk tov. Alcatel's speedtouch series. Het doorlezen van het @home problemen-topic kan geen kwaad om ervaringen op te doen, er zijn verder geen specifieke merken of types die je _niet_ moet nemen. Ik denk dat je vraag daarmee wel beantwoord is.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Mr.CeeJay schreef op 11 september 2004 @ 20:05:
_Dune_ best interessant wat je schrijft:

die speedtouch icm. Linksys zal wel niet zo goed werken, maar dat komt volgens mij puur door die Speedtouch, Linksys is topmateriaal en heeft zeer veel verschillende firmwares.
Wat die speedtouch nou is ? Een multi-functioneel netwerkapparaat, modem, switch, router, bridge etc. Je kunt de speedtouch met bepaalde ini-settings dwingen om niet als router te spelen meende ik, want op dit moment heb je namelijk 2 routers achter elkaar. Best logisch dat je dan bij bepaalde programma's vreemde reacties of time-outs krijgt.

Om terug te komen op de @home kwestie, wat voor modem betreft het ? com21 of de EURODOCSIS Motorola Surfboard modems ??? Maakt opzich geen verschil uit, de modems van @home zijn redelijk degelijk tov. Alcatel's speedtouch series. Het doorlezen van het @home problemen-topic kan geen kwaad om ervaringen op te doen, er zijn verder geen specifieke merken of types die je _niet_ moet nemen. Ik denk dat je vraag daarmee wel beantwoord is.
MR.CeeJa, een zeer degelijk antwoord inderdaad.

Het probleem met de linksys/speedtouch zit hem meer in de SpeedTouch. Zo-ie-zo begint het probleem al met het bestellen van een pakket bij bijvoorbeeld XS4ALL daar wordt gezegd dat je een ADSL modem koopt, maar na installatie blijkt het om een router te gaan. De Linksys had ik op dat moment ookal gekocht. Als ik alles vooraf had geweten had ik de SpeedTouch niet gekocht en was ik voor een Linksys router met intern ADSL modem gegaan, daarom is mijn mening dat de genoemde partijen absoluut niet weten wat ze nu precies verkopen. Ik weet inmiddels ook dat de speedtouch inderdaad als modem KAN functioneren door een aangepast bestandje te uploaden....

Verwijderd

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met de SMC Broadband Router:

http://www.smc-europe.com...cts/wirel/2804WRB_V2.html

Zowel bij mijn ouders, als op mijn werk, als in mijn oude studentenhuis had ik 'm met @Home zo aan de praat...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Leuk verhaal over de speetouch, maar dat is een adsl modem/router/switch/ding/vanalles wat..
Met @home heb je wat installatie een van de makkelijkste providers.
Ze werken met dhcp op basis van een hostnaam.

Elke draadloze router kan daarmee overweg.
Dus je hoeft niet persee te zoeken naar ervaringen over de combo @home en een router.
Kijk in de search wat topics door over draadloze routers.
Goede merken zijn in elk geval: linksys, draytek en wil je het nog duurder doen 3com

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

job schreef op 12 september 2004 @ 12:20:
Met @home heb je wat installatie een van de makkelijkste providers.
Ze werken met dhcp op basis van een hostnaam.
Theoretisch klopt dat. In de praktijk bleken echter een aantal routers zeer slecht te functioneren op een @Home aansluiting. Of dat aan @Home ligt of aan de router laat ik even in het midden.
Goede merken zijn in elk geval: linksys, draytek en wil je het nog duurder doen 3com
De enige van die drie waar ik bij @Home nog niemand over heb zien klagen is Linksys. Over Draytek en 3Com heb ik meermaals mensen problemen zien posten bij gebruik op een @Home aansluiting. Over Netgear overigens ook, terwijl bijvoorbeeld Zeelandnet die juist aanraadt. Sitecom, een populair merk hier, geeft relatief weinig problemen. Modellen van Sweex, Edimax e.d. (zelfde modellen, andere merk-plakkertjes) zou ik persoonlijk vermijden als de pest.

edit:
overigens speelden de problemen met routers bij @Home zich vooral af bij abonnees met een COM21 modem. Onder de Motorola/Docsis-modem gebruikers zijn er slechts zeer weinig gevallen bekend bij mij van routerproblemen.

[ Voor 11% gewijzigd door rvm op 12-09-2004 12:48 ]

Pagina: 1