Toon posts:

[ATI] Controlpanel start niet op (no ATI driver installed?)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst de ati drivers 4.7 geïnstalleerd op mijn systeem omdat ik terug ATi control panel zou hebben ipv catalyst control(werkte met 4.8) maar nu komt er een error op dat er geen ATi driver is geïnstalleerd of deze niet werkt en daarom control panel wordt afgesloten(ik zou een pic van de foutmeldng uploaden als ik wist hoe het moet :p). weet iemand hiervoor raad

PS: de reden waarom ik catalyst control heb gedeïnstalleerd was omdat ik een film op tv wou bekijken, dus heb ik beeld gecloned maar had enkel geluid, dus waar de film moest afgespeelt worden was het beeld gewoon zwart :?
(bij ATi control panel kon ik mijn tv en monitor samen instellen als primair en dat ging wel, nu werd het beeld bij catalyst control gewoon gecloned maar geen film dus :'( )
als je eventueel een oplossing hebt voor dit probleem mag je deze natuurlijk ook zeggen

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
zelfde probleem als [rml][ Catalyst 4.8/4.9] Control Center wil niet opstarten[/rml] of echt compleet anders?

Verwijderd

Topicstarter
het is m'n control panel die zogezegd geen goed-werkende driver vindt, komt er altijd op als ik boot( de tekst van de error:The ati control panel failed to initialize because no ati driver is installed , or the ati driver isn't working properly.the control panel will now exit)
dus zie ik bij advanced geen tabbeladen meer van vpu recover ofzo

offtopic: srr voor de lange eerste post

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 17:47 ]

• bigfoot1942
  • Niet online
uninstall en herinstallatie van de driver al geprobeerd?

verder heb je t control panel helemaal niet nodig (vreet zelfs veel geheugen).
een goede manier om een film op tv te kijken is je tv-out als secondary screen laten draaien, en met BSplayer gaat t vanzelf goed wanneer je je venster naar je tv sleept.

[ Voor 70% gewijzigd door bigfoot1942 op 11-09-2004 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
al ongeveer 5keer

[ Voor 236% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 18:21 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 17:38:
(ik zou een pic van de foutmeldng uploaden als ik wist hoe het moet :p).
http://www.virtual-life.net/img/ :P

Het lijkt erop dat de nieuwe ATi Control Panel nog een beetje brakjes is, zelf kon ik het niet meer opstarten na een IE5 naar IE6 upgrade (ik gebruik Firefox).
Ik zou het overigens niet weten hoe je het kan oplossen.

🌞🍃

• bigfoot1942
  • Niet online
probeer een "ATI driver remover" oid.

met wat gegoogle heb ik http://www.ati.com/support/drivers/misc/catalystutils.html gevonden.

[ Voor 29% gewijzigd door bigfoot1942 op 11-09-2004 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal ik zeker doen, ik laat wat weten( m'n enige uitweg was volgens mij omega drivers, mer die helpen al evenmin :( )

Verwijderd

Topicstarter
nope hij geeft nog steeds die foutmelding, moest ik nu weten hoe het komt dat ik een zwart scherm heb op mijn tv ipv het filmpje te kunnen zien had ik natuurlijk al terug allang catalyst control gedowned en geïnstalleerd

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic ook even naar VB; aangezien ik aanneem dat er daar meer mensen met dit probleem, of ervaring met deze software te vinden zijn :)

ati control panel wil niet opstarten > [ATI] Controlpanel start niet op (no ATI driver installed?)*
SA > VB

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
moest ik weten hoe ik monitor en tv scherm op primair kan zetten met catalyst control zou ik natuurlijk direct catalyst control terug installeren

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 19:36 ]

Pagina: 1