Toon posts:

[Win XP] Komt bij opstarten niet tot inlogscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een raar probleempje met de pc van buur, misschien kan iemand mij helpen want ik kom er echt niet uit;

Heb al even gezocht in GOT maar kon niet een topic vinden met hetzelfde probleem.

Pc opstarten gaat goed totdat hij normaal gesproken bij het account inlogscherm zou moeten komen, dat komt er gewoon niet, pc slaat niet af maar het scherm blijf volledig zwart.
Ik heb nog niet kunnen controleren of SP2 er al op staat(als het daar aan ligt).
Heb de hd in mijn eigen com geprobeerd en niks aan het handje, start prima op, heb voor de zekerheid nog een andere voeding geprobeerd maar dat gaf(was misschien te verwachten)geen verschillend resultaat 8)7

Is trouwens XP prof, het vreemde is dat alle 4 lampjes van het moederbord rood branden :?

Verwijderd

En welk moederbord hebben we het hier over?
Daar zit je probleem dus in ;)

Verwijderd

Topicstarter
AMD 756-ac
K7 pro ver:1

Dat is wat ik kan vinden(sorry ben niet erg bekend met moederborden)

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Zover ik weet heeft alleen MSI diagnostic-leds op z'n moederbord.
Zoek het boekje van het moederbord erbij, of zoek op de website eens, naar de code van 4 rode diagnostic leds. Ik ben bang dat het in de richting van de processor gaat wijzen, maar kweet het niet zeker.
Miss. dat je adhv de diagnostic leds kunt achterhalen waar je het probleem moet gaan zoeken.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, ga het opzoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
heb even wat info opgezocht maar het moet inderdaad in deze 3 dingen zitten:

moederbord
processor
voeding

Voeding heb ik dus al vervangen, heb een geaard stopcontact wat ook een dergelijk probleem zou kunnen geven.
Soms geeft de pc in 1 keer vanaf het opstarten meteen al geen beeld meer en als ik de knop dan ingedrukt hou(de enige manier om hem nog af te sluiten)gaat ie wel gewoon uit maar krijg ik hem niet meer aan.
Als ik de 220 voedingkabel er dan uithaal en er weer in stop start ie weer op met wel of geen beeld, ben nu wel tot het inlogscherm geweest maar hield er toen mee op...zeer zeer vaag O-)

Verwijderd

Ik heb die gein ook op een internet-pc. Probeer eens op te starten met de windowsinstallatieschijf in je cd rom speler. Dat lukt op mijn oude internet-pc wèl zonder problemen. Alleen dan blijft er beeld komen en start Win-XP normaal op. Een update naar SP2 maakte niets uit.

Ik maak voorlopig zeker geen tijd vrij om dit eens helemaal te gaan uitzoeken omdat het voor mij geen urgent probleem is en ik genoeg te doen heb. Misschien kun je intussen wat met de tip.

Verwijderd

:| Ik heb het zelfde probleem met mijn buurman!
ook een amd met een msi moederbord start niet verder op dan balk van win xp
daarna zwart scherm en verder een knipperende cursor links boven in
het start wel op van cd maar ik weet niet hoe je nu een gegevens besparende reparatie van de huidige installatie uitvoerd!! iemand een idee ??
alvast bedankt
mathijs

Verwijderd

Topicstarter
Duzzz gewoon ff proberen met de XP install cd..zal het proberen(heb inmiddels al een nieuwe pc besteld voor buur :P )ervanuit gaande dat of de processor of het moederbord een knoei gehad heeft, maar goed misschien valt er nog iets te redden :) Uw dank voor de informatie _/-\o_
Pagina: 1