Dmv een knop open ik een formulier in de record toevoeg modus, op dit formulier zitten tabbladen, het 2e tabblad heeft een subform. Maar dat subform mag pas ingevuld worden als de klantgegevens bekend zijn op het eerste tabblad.
Hoe kan ik nu controlleren dat er een nieuwe klant aangemaakt is?
via VBA heb ik al geprobeerd erachter te komen, of een veld op het eerste tabblad is ingevuld en er dus een nieuw record aangemaakt is. Maar dat werkt niet...
Als er nog geen record aangemaakt is herkent ie om een of ander reden de inhoud van de velden niet en gebeurt er niets...
En dan een 2e vraag,
Als iemand een nieuw record via een formulier wil toevoegen, maar toch besluit te annuleren, hoe verwijder ik dat dan?
het opslaan gaat zo:
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70
maar de delete weet ik niet...
graag uw hulp
Hoe kan ik nu controlleren dat er een nieuwe klant aangemaakt is?
via VBA heb ik al geprobeerd erachter te komen, of een veld op het eerste tabblad is ingevuld en er dus een nieuw record aangemaakt is. Maar dat werkt niet...
Als er nog geen record aangemaakt is herkent ie om een of ander reden de inhoud van de velden niet en gebeurt er niets...
En dan een 2e vraag,
Als iemand een nieuw record via een formulier wil toevoegen, maar toch besluit te annuleren, hoe verwijder ik dat dan?
het opslaan gaat zo:
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70
maar de delete weet ik niet...
graag uw hulp