Toon posts:

linksys Wrt54g achter een wk2 router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na lang overwegen heb ik toch besloten om wireless te gaan alleen loop ik nu vast bij de installatie hiervan.

Het netwerk ziet er als volgt uit:

ADSL modem. Deze is verbonden met een Windows 2000 server met RASS, DHCP en DNS configuratie (192.168.0.1). Vanuit deze server gaat de communicatie via een switch naar de clients (default gateway en dns server 192.168.0.1).

In deze configuratie wilde ik de switch vervangen door de linksys Wrt54g. dit zijn de aanpassingen die ik heb gemaakt:
Switch vervangen door de Wrt54g. kabel van de w2k server naar de Wrt54g in poort 4 en het ip adres gewijzigd naar IP 192.168.0.2

Als ik en client niet wireless laat verbinden dan werkt alles zoals daarvoor, maar bij het wireless verbinden kan ik wel een verbinding aanmaken maar ik kan niet op het netwerk op internet.

Welke stappen moet ik ondernemen om het wireless gedeelte aan de praat te krijgen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

hoe verbinding maken met je wireless? Krijg je een DHCP lease? Heb je je wireless als geconfigureerd?

Verwijderd

Topicstarter
met het verbinden bedoel ik eigelijk het kunnen vinden van de wireless router en hier een verbinding mee kunnen maken.

om het simpel te maken heb ik de configuratie opties voor de wireless adapter als volgt ingesteld:
ip vast (niet in de DHCP scope) 192.168.0.3
gateway 192.168.0.1
dns 192.168.0.1