asus gf fx 5900se flashen naar 5900 ultra

Pagina: 1
Acties:

• schuimpie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 19:34
hallo, ik heb deze kaart in bezit, en heb gelezen dat de kaart qua opbouw identiek is aan de ultra versie. Ik zou graag willen weten hoe je de kaart (Asus versie) flashed naar de ultra versie. Ik heb al zorgvuldig de search functie gebruikt, maar de topics gaan over andere merken, of ze gaan halverwege off-topic.

Ik heb op mvktech.net een bios gedownload. :

File Title: Asus FX5900U 256MB - Rev 01

Description: Asus GeForce FX5900 Ultra BIOS
Card : Asus v9950 GeForce FX5900 Ultra
Chipset : nVidia GeForce FX5900 Ultra
Version : 4.35.20.22.00
Memory : 256MB

Kan ik dit filetje dan over mijn oude bios zetten?? Ik heb ook al gezien dat het handig is om een backup te maken van je originele bios. Als nouw je nieuwe bios geen prestatieverhogend effect heeft, of nadelen met zich mee brengt, kan ik dan weer mijn oude bios erovereenzetten? Wordt hierbij dan de bios die fout was vervangen??

Zijn er ook al gelukte biosflashes bekent van de Asus versie, en zoja met welk proggie??

groeten , schuimpie

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Merk van de kaart maakt niet uit, als het maar een nvidia FX5900 is.

Op al je andere vragen is antwoord te vinden op GoT en op andere sites (google), je hebt volgens mij niet goed gezocht.
Dat alle topics op de helft off-topic gaan slaat nergens op.
Natuurlijk wordt er wel eens een dolletje gemaakt, maar er is toch door het gehele topic een heleboel informatie te vinden.

Verwijderd

uit de praktijk blijkt dat dit vaak niet wilt lukken, zie voor meer info het 5900xt oc en mod topic

• schuimpie
okey, ik heb gelezen in de topics, dat het vaak niet lukt.

Maar is het eigenlijk in het algemeen wel verstandig om te flashen?? Met een oc-proggie als coolbits of rivatuner kun je toch ook gewoon de frequenties omhooggooien. Alleen nu met kleine stapjes. Je ziet dan gelijik hoe ver je kunt gaan tot je artefacts krijgt enz. Met een flash zet hij toch gelijk de frequenties op die van de betreffende kaart? Dus is het niet veel beter om met rivatuner te werken, of doet dit nieuwe biosje nog wat anders??

bedankt voor replys

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-02 12:53
schuimpie schreef op 12 september 2004 @ 11:13:
okey, ik heb gelezen in de topics, dat het vaak niet lukt.

Maar is het eigenlijk in het algemeen wel verstandig om te flashen?? Met een oc-proggie als coolbits of rivatuner kun je toch ook gewoon de frequenties omhooggooien. Alleen nu met kleine stapjes. Je ziet dan gelijik hoe ver je kunt gaan tot je artefacts krijgt enz. Met een flash zet hij toch gelijk de frequenties op die van de betreffende kaart? Dus is het niet veel beter om met rivatuner te werken, of doet dit nieuwe biosje nog wat anders??

bedankt voor replys
soms worden er ook voltages aangepast of het geheugen wordt anders opgesteld (ns reactietijden)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• schuimpie
okey bedankt,

Als je nouw een bios flasht, draait hij dan gelijk op de frequenties van de betreffende kaart, of kun je nu gewoon verder handmatig overklokken?

Ik weet niet precies wat de bios nouw precies doet. Weet alleen dat de gegevens van de betreffende kaart erin worden gezet.

Verwijderd

In de bios worden bepaarde waardes vastgesteld, zo ook de klokfrequenties. Ik meen dat het voor die Ultra 450/425 (core/geheugen) is. Waarschijnlijk geeft de nieuwe bios je core ook 1,5v ipv 1,4. Dat is bij mij ook het geval, de originele bios geeft 1,4.
Als je maar goede koeling hebt zou je kaart het extra voltage gewoon goed moeten kunnen verwerken. Je kunt ook altijd nog de biossen wijzigen met het programma OmniExtremeEdit FX v1.5 welke ook op mvktech staat.

• schuimpie
ik heb een gewone cpu-cooler, 2 casefans, en de originele fan op mijn videokaart, zou dit genoeg zijn om de kaart op die frequenties te kunnen laten draaien??

@moggie, bedankt voor je gedetailleerde uitleg

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
het probleem met coolbits en rivatuner is dat je steeds moet controleren, voordat hij de wijziging doorvoerd. Bij het programma Powerstrip hoeft dit niet! Mijn ervaringen zijn echter dat als rivatuner zegt dat de interne test faalt, dat je ook echt een instabiel systeem/artifacts krijgt als je 'forced' met powerstrip. Coolbits wordt overigens overal afgeraden...

Het probleem met flashen naar een ultra is dat je geheugen als je opstart om 850+ MHz (
edit:
het is DDR, dus neem moggies 425*2=850
) staat. Als jij 2.8 ns Samsung of wat minder goed Hynix geheugen hebt, zal dit betekenen dat je in 2D al atrifacts krijgt (misschien wil hij al niet opstarten). Kijk dus goed hoe goed je geheugen is, voordat je flashed.

Flashen zal alleen de core-voltage verhogen naar 1.5 V zoals al werd gezegd. De GPU kan dit makkelijk aan (tot 1.6 Volt is redelijk) mist je een goede koeler hebt (ik weet niet wat er op jouw kaart zit) en de airflow o.k. is. Je O.C. resultaten zullen iets toe nemen.

Overigens wordt de XFX bios aangeraden. Hier is vaker succes mee geboekt (bij fx5900xt kaarten)

edit:
update: ik heb net voor het eerst mijn club3d gf5900xt geflashed met de XFX5900xt bios en met succes... het geheugen was niet goed over te clocken (700 naar 730 max) maar nu draait het (zonder aftifacts) op 875 MHz!! ook de GPU was nog 10 MHz verder te clocken, naar 520 MHz! een aanrader!

[ Voor 17% gewijzigd door MeMoRy op 12-09-2004 17:33 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1