Toon posts:

Oorzaak onscherp beeld op TV?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude Philips TV van mijn buren gekregen, ca. 10 jaar oud. Als je hem aan zet heb je zeer onscherp beeld. Wanneer je hem met de rode toets op "stand by"zet en dan weer aan, is het beeld wel goed. Na een paar seconden wordt het dan weer minder. Waar kan dit aan liggen en hoe is dit te verhelpen?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

Ouderdom? Heb wel vaker TV's gezien die na een tijdje vaag gaan doen. Zo ook een Sony 28" breedbeeld die ik onlangs verkocht heb, beeldbuis was kapot, en de eerste secondes heb je mooi beeld, na een minuut wordt het blauw, en na 5 minuten krijg je strepen door het beeld...

Verwijderd

Focussering kapot.
Kan zijn dat er R's weglopen door opwarmen oid, misschien is het voldoende het een en ander eens schoon te maken en opnieuw af te regelen.
Doe dit alleen als je weet hoe dat veilig in zijn werk gaat. :)

Verwijderd

Topicstarter
Is dat echt niet zelf te doen (ben wel een leek op dit gebied, maar wie niet probeert...)? Kan je eventueel wat tips geven?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-08 09:26

Dentheman

Zie signature

Mijn oude philips (een van de eerste met ab) moet eerst even zwart beeld geven (als je em aan zet, dus een kanaal selecteerd), dan een tik, en slecht beeld, en na een minuutje haarscherp, misschien een idee om hem een tijdje aan te laten staan?

Zie ondertitel

Verwijderd

In de bekende repairfaq staat wel nodige.
Lees wel de saftey-guidelines !

Omdat je zonder beeld niets kunt afregelen heeft het ontladen van de hoogspanning in dit geval niet zo veel zin.

Als je een leek bent is een TV eigenlijk niet zo een handige start, misschien kun je iemand zoeken die wat ervaring heeft ? :)
Pagina: 1