Ik heb mandrake 7.2 geinstalleerd en probeer het internet te configureren. Maar het lukt voor geen meter(surprise).
Ik heb @home kabelinternet in Groningen.
Computernaam bij @home is: CCxxxxx-B
DEC netwerkkaart die aan de modem hangt(voor internet dus)
realtek netwerkkaartje voor interne netwerk
Als ik in de conf. scherm netwerk en internetinstellingen aanklik en vervolgens intenet via kabel aanklilk krijg ik 3 keuzes:
eth0(using module 3c501)
eth1(using module ne2k-pci)
eth2(using module tulip)
waarom er 3 zijn weet ik niet, bij de hardware staan 2 netwerkkaarten:
realtek kaartje en DEC-chip tulip pass 3(@home kaartje)
vervolgens(na het kiezen van 1 van bovenstaande, heb ze allemaal geprobeerd) krijg je drie schermen die identiek zijn maar ieder voor een andere eth(dus eth0, eth1 en eth2) waar je het volgende moet invullen:
-IP-adres(staat niks bij eth0 en eth2, er staat bij eth1 192.186.0.1, normaal dus)
-netmask(staat bij allemaal 255.255.255.0)
-automatic IP(staat bij eth2 aangevinkt)
vervolgens krijg ik een scherm met:
hostname: hier vul ik CCxxxxx-b in(geen idee wat anders)
vervolgens is er een scherm met:
http proxy: (vul niets in)
ftp proxy: (vul niets in)
en dan alles completeren. Als ik eth2 had gekozen aan het begin dan gaat de lampjes op de modem branden(modem reageert). In netscape ofzo krijg je het bericht dat ie iets niet kan bereiken en de nameserver moet checken ofzo.
Dit is echt frustrerend. Is er iemand die @home in groningen heeft en mandrake aan de gang heeft gekregen?
Ik heb een andere post gezien met precies dezelfde situatie maar erg wijs word je er niet van(hij vond de oplossing maar postte niet wat het was)
Ik heb @home kabelinternet in Groningen.
Computernaam bij @home is: CCxxxxx-B
DEC netwerkkaart die aan de modem hangt(voor internet dus)
realtek netwerkkaartje voor interne netwerk
Als ik in de conf. scherm netwerk en internetinstellingen aanklik en vervolgens intenet via kabel aanklilk krijg ik 3 keuzes:
eth0(using module 3c501)
eth1(using module ne2k-pci)
eth2(using module tulip)
waarom er 3 zijn weet ik niet, bij de hardware staan 2 netwerkkaarten:
realtek kaartje en DEC-chip tulip pass 3(@home kaartje)
vervolgens(na het kiezen van 1 van bovenstaande, heb ze allemaal geprobeerd) krijg je drie schermen die identiek zijn maar ieder voor een andere eth(dus eth0, eth1 en eth2) waar je het volgende moet invullen:
-IP-adres(staat niks bij eth0 en eth2, er staat bij eth1 192.186.0.1, normaal dus)
-netmask(staat bij allemaal 255.255.255.0)
-automatic IP(staat bij eth2 aangevinkt)
vervolgens krijg ik een scherm met:
hostname: hier vul ik CCxxxxx-b in(geen idee wat anders)
vervolgens is er een scherm met:
http proxy: (vul niets in)
ftp proxy: (vul niets in)
en dan alles completeren. Als ik eth2 had gekozen aan het begin dan gaat de lampjes op de modem branden(modem reageert). In netscape ofzo krijg je het bericht dat ie iets niet kan bereiken en de nameserver moet checken ofzo.
Dit is echt frustrerend. Is er iemand die @home in groningen heeft en mandrake aan de gang heeft gekregen?
Ik heb een andere post gezien met precies dezelfde situatie maar erg wijs word je er niet van(hij vond de oplossing maar postte niet wat het was)