Toon posts:

LevelOne AP Probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een probleem met m'n level one access point (WAP-0002), hij heeft een tijdje in de "schuur" gelegen maar ik wil nu met m'n nieuwe laptop wireless gaan netwerken (voor m'n lap heb ik n' PCMCIA wireless netwerkkaartje eveneens van levelone WPC-0200). Hij trouwens anderhalf jaar geleden nog perfect gewerkt, zeer gemakkelijk in te stellen door het admin menu van het apparaat te benaderen (192.168.1.1).

Wat is nu het probleem, goed ik heb het AP aangesloten aan m'n HUB stekker er in en voor de zekerheid even de resetknop ingedrukt gehouden (10sec) vervolgens 10 minuten gewacht en m'n desktop opgestart. Ik was er al achter dat je het AP alleen kan benaderen als je in de 192.168.1.X range zit, en aangezien m'n Win2003 server zo ingesteld staat dat m'n netwerk altijd op de 192.168.0.X range zit moet ik dus even tijdelijk een vast ip aannemen, geen probleem.

Als ik nu vanaf m'n desktop via Internet Explorer m'n AP benader via het 192.168.1.1 adres krijg ik een "Firmware Update" pagina in beeld met een "blader" en "send" knop. Alright, ik via een andere pc naar de Levelone website gesurft, drivers gedownload, uitgepakt en jahoor er zat een update bij (*.bin). Deze via BT naar m'n desktop gestuurd en ingevoerd op de "Firmware Upgrade" pagina, verzenden en even wachten... Nadat hij het bestandje heeft geupload blijft hij op de "Firmware Upgrade" pagina staan... Ook bij het opstarten van een nieuwe browser -> 192.168.1.1 weer de upgrade pagina. AP weer gereset maar geen succes, stroom eraf, geen succes. In de manual gespiekt en daar stonden wat directe adressen (192.168.1.1/status.html b.v.) dit ingevoerd, kan pagina niet vinden.

Ik ben redelijk bekend met netwerken en het oplossen van problemen maar ik zit nu toch echt helemaal vast. Het enige wat ik me kan bedenken is dat misschien op een of andere manier m'n AP helemaal leeg is en dat er geen admin meer op zit, al lijkt me dat aan de andere kant wel heel sterk.

Wie o Wie? ik kan alle hulp gebruiken!

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :?

Verwijderd

Lijkt me een kwestie van router resetten naar faq-defaults, de juiste firmware erop knallen (dit is niet altijd de laatste firmware), en opnieuw installeren.

Btw je hoeft niet persee een vast ip-adres in te stellen om die router te bereiken, je kan ook een extra ip gebruiken bovenop je andere adres voor het configureren van je router. Just so you know :)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Mag jij me vertellen hoe je aan 1 netwerkkaart tegelijkertijd 2 ip-adressen kunt koppelen. :?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

me alternatieve configuratie (in XP)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 20:10

AirX

Tweak Guru

Fire_escape schreef op 24 oktober 2004 @ 11:27:
Mag jij me vertellen hoe je aan 1 netwerkkaart tegelijkertijd 2 ip-adressen kunt koppelen. :?
Dat is zeker heel goed mogelijk onder XP/2k en linux :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 10:28:
Lijkt me een kwestie van router resetten naar faq-defaults, de juiste firmware erop knallen (dit is niet altijd de laatste firmware), en opnieuw installeren.

Btw je hoeft niet persee een vast ip-adres in te stellen om die router te bereiken, je kan ook een extra ip gebruiken bovenop je andere adres voor het configureren van je router. Just so you know :)
Dat is dus het hele probleem,... Bij een harde reset van het apparaat waardoor hij de fabrieksinstellingen terugzet kom ik bij het benaderen van de AP op een "site" waar ik nieuwe firmware moet uploaden. Ik heb deze firmware gevonden maar na het uploaden gebeurd er nihil, niks, nada. Na weer een harde reset weer hetzelfde...

Ik heb LevelOne hier over gemaild en die kunnen alleen aangeven dat ik terug naar de winkel moet... maarja, me garantie is al dik verlopen.

Ik denk dat er niets anders opzit dan het apparaat als football te gebruiken en uit het raam te knallen...

Verwijderd

zijn er geen andere manieren om de vconfig te benaderen? Via een console kabeltje of via telnet bijv? probeer anders eens een oudere firmware versie..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 10:24 ]

Pagina: 1