Sennheiser HD212 PRO

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/WebPreview/5A501F0126C5B2B5C1256EF4005580E9/$File/5180_pro2.jpg
Heeft iemand ervaringen met deze hoofdtelefoon?
De Cnet review zei dat de bassen heel sterk waren (jeej) maar dat daardoor de hoge tonen wat minder zijn...Klopt dat?
Ik heb nu een Philips SBC HP625 en me vader een Senn HD210.
Ik post het hier, omdat deze hoofdtelefoon in mijn buurt nergens te zien/testen is, en ik hem waarschijnlijk wil bestellen. Dus dan wil ik even weten of hij wel goed helder geluid geeft, en lekker zit.

[ Voor 15% gewijzigd door eswa op 11-09-2004 15:41 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb deze koptelefoon laatst even getest, maar *persoonlijk* vind ik deze gesloten koptelefoon een minder goed geluid geven dan mijn open HD-500.
Maargoed: dit zijn andere types koptelefoons.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ANdrode schreef op 11 september 2004 @ 21:21:
Ik heb deze koptelefoon laatst even getest, maar *persoonlijk* vind ik deze gesloten koptelefoon een minder goed geluid geven dan mijn open HD-500.
D'r is dan ook een klasseverschil dat zich laat vergelijken met kartonnen doos <-> rijtjeshuis.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:42
ANdrode schreef op 11 september 2004 @ 21:21:
Die fusion (hd500) staat anders bekend om niets anders dan bass te kunnen weergeven
de rest is hij zeer slecht in en dat is niet alleen mijn mening:

http://www.hifichoice.co.uk/archive/perl/75_printreview.htm

maargoed eerlijk is eerlijk het is jouw *persoonlijke* mening ;).

de 212 is ook zo'n "basscan" veel bass maar de hoge tonen missen en de middentonen worden verdrongen door het overspel van de bass. en de sounstage (gevoel van in een ruimte te luisteren) is ook erg ver te zoeken, maar ze zijn beter dan hd500 welke ik vreselijk vind. hij zit opzich redelijk maar langer dan 30 minuten gaat irriteren.

ik zou persoonlijk voor de Philips SBCHP840 gaan welke hetzelde kost maar in die prijsklasse alles overtreft zeker kwa geluidskwaliteit dan wel als comfort.
CyBeR schreef op 11 september 2004 @ 21:30:
[...]

D'r is dan ook een klasseverschil dat zich laat vergelijken met kartonnen doos <-> rijtjeshuis.
die hd500 is anders een kartonnen doos ;)

begrijp me niet verkeerd sennheiser heeft goede koptelefoons (hd580/hd555/hd595/hd600/hd650) maar de "laag" geprijsde versies zijn zeer matig en ik zal niet de enige zijn die daar mee eens is (hoewel de mx series wel goedkoop zijn en ook goed klinken maar dat zijn oordopjes)

[ Voor 28% gewijzigd door _Drake_ op 11-09-2004 23:39 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit met de prijs en verkrijgbaarheid ...

Maar de sennheiser HD580 is wel een toppertje ;)

http://blog.bjornhouben.com

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:42
Punisher007 schreef op 11 september 2004 @ 23:15:
Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit met de prijs en verkrijgbaarheid ...

Maar de sennheiser HD580 is wel een toppertje ;)
Helaas word die niet meer gemaakt, als eventuele vervanger zou er de 595 die wat meer naar "voren" klinkt (lees dichterbij de muziek) zijn maar ik ben bang dat die buiten het budget van de ts ligt. 580 is zeker aan te raden als je hem 2ehands kan vinden, mits goed versterkt (liefst een koptelefoon versterker) en een andere kabel (dikkere en betere) klink deze erg goed.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Dit is echt weer het zoveelste Sennheiser ervaringen topic, op een gegeven moment zijn daar gewoon genoeg van.

Sennheiser ervaringen kunnen in dit topic worden besproken, ook al is het wat oud. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.