Toon posts:

Outlook 2003: Onbekende fout 0x80040154

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: outlook
Hoi,

Ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd met windows xp NL met SP2. Tevens heb office 2003 geinstalleerd en mijn oude outlook mailbestanden terug gezet. Ik heb daarna mijn accountinstellingen opnieuw ingesteld, maar ik krijg een raar probleem:

1)
Als ik de accountinstellingen wil testen worden ze direct geannuleerd door outlook 2003

2)
Als ik mail wil verzenden krijg ik de volgende foutmelding:
Bij taak terheine.nl mail - Bezig met ontvangen is een fout (0x80040154) opgetreden: Onbekende fout 0x80040154

3)
De accountinstellingen kloppen. Een andere email client (zoals pegasus of eudora) kan wel gewoon mijn mail binnen halen en versturen

4) Zowel binnenhalen als versturen lukt niet in outlook 2003

Ik heb Office 2003 al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, hoe dit kan en hoe het op te lossen is? Het is erg frustrerend :X

Verwijderd

Geen matches
de eerste de beste link na zoeken met google:

http://support.microsoft.com/?kbid=270855

probeer dit es...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Matched: express, outlook
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 15:05:
de eerste de beste link na zoeken met google:

http://support.microsoft.com/?kbid=270855

probeer dit es...
en hij gebruikt niet eens exchange 5.5 :X

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;823673

herinstall ie eens (en dus outlook express)

[ Voor 19% gewijzigd door Zwelgje op 11-09-2004 15:07 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Wat bedoel je precies zwelgje?

• Zwelgje
Geen matches
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 15:14:
Wat bedoel je precies zwelgje?
artikeltje lezen :?

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Is niet van toepassing op mijn geval. Had rrreeds gegoogled.

Iemand een nuttige tip?

Verwijderd

Matched: express, outlook
heb wat verder gegoogeld en deze melding krijg je zowel bij outlook express als bij 2003. aangeboden oplossingen:

herinstallatie

precies zoals zwelgje adviseerde, en ook zoals in de eerste reactie te lezen viel (de workaround)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geen matches
offtopic:
OL != OS, dus WOS -> SA

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 11-09-2004 15:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zwelgje
Geen matches
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 15:18:
Is niet van toepassing op mijn geval. Had rrreeds gegoogled.

Iemand een nuttige tip?
hoezo niet van toepassing op jouw geval :?

draai anders eens de system file checker

sfc /scannow

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Geen matches
Heb je soms MS Office 2003 SP1 al geprobeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Movinghead op 11-09-2004 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel al SP1 geinstalleerd als outlook geherinstalleerd. Dus ik zou niet weten wat er aan de hand is.

Bij SFC krijg ik het volgende:
C:\>sfc /scannow
Windows Bestandsbeveiliging kan geen controle van beveiligde systeembestanden uitvoeren.

De specifieke foutcode is 0x000006ba [De RPC-server is niet beschikbaar.].

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 15:38 ]

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 15:37:
Ik heb zowel al SP1 geinstalleerd als outlook geherinstalleerd. Dus ik zou niet weten wat er aan de hand is.

Bij SFC krijg ik het volgende:
C:\>sfc /scannow
Windows Bestandsbeveiliging kan geen controle van beveiligde systeembestanden uitvoeren.

De specifieke foutcode is 0x000006ba [De RPC-server is niet beschikbaar.].
ik kan me niet voorstellen dat je deze fouten al krijgt op een kaal geinstalleerd systeem, je hebt natuurlijk wel alle patches erop staan (of een firewall draaien) :?

je rpc services draaien wel?

Verwijderd

Topicstarter
Matched: nlite
Ik denk dat het te maken heeft met nlite. Het is een kale installatie met office2003. Ik heb nu een volledige windows installatie gedaan en ik zal eens kijken of het lukken gaat.

• Zwelgje
Matched: nlite
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 18:36:
Ik denk dat het te maken heeft met nlite. Het is een kale installatie met office2003. Ik heb nu een volledige windows installatie gedaan en ik zal eens kijken of het lukken gaat.
vertel er in het vervolg gelijk even bij dat je een gemodde windows installatie hebt :/

scheelt ons weer zoeken en het scheelt frustratie's

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:37
Geen matches
Toevallig de files heen en weer gekopieerd nadat je ze via een CD oid gebackupped had? check dan ff of ze niet read-only staan.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Matched: express, outlook, nlite
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 18:36:
Heb ook mijn laptop geinstalleerd met SP2, via Nlite had ik Outlook Express eruit gesloopt, en dan werkt je Outlook dus never nooit meer :/
Weet niet meer de precieze foutcode (zou me niks verbazen als het dezelfde is als die jij nu hebt) maar ik heb het helaas ook alleen maar kunnen oplossen met een frisse herinstallatie.
Zorgvuldig gegoogle en geGOT heeft voor mij ook geen oplossing kunnen zijn. Ook los installeren van Outlook Express of wat dan ook lukte niet, omdat windows al een zeer recente versie van IE/Outlook E bevat.

Tis geen echte hulp, maar ik vrees dat het toch herinstalleren wordt voor je :/

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja dat bleek inderdaad de oplossing.

nLite heeft standaard outlook express aangevinkt om weg te halen volgens mij, waardoor inderdaad outlook 2003 ook niet meer goed functioneert. De oplossing was "even opnieuw" windows installeren.

Verwijderd

Heb ditzelfde probleem met Outlook 2003 na een opgeschoonde nLite xp sp2 installatie opgelost door de Internet Explorer Administration Kit te downloaden en een IE installatie aan te maken met Outlook Express.

I.t.t. de te downloaden IE6 installatie installeerd de met IEAK gegenereerde setup wel.

Dit koste bij elkaar minder tijd dan opnieuw een schone xp sp2 installatie waarbij ik met de hand nog de boel op had moeten schonen.

• Burnend
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-04-2022
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 23:06:

Heb ditzelfde probleem met Outlook 2003 na een opgeschoonde nLite xp sp2 installatie opgelost door de Internet Explorer Administration Kit te downloaden en een IE installatie aan te maken met Outlook Express.

I.t.t. de te downloaden IE6 installatie installeerd de met IEAK gegenereerde setup wel.

Dit koste bij elkaar minder tijd dan opnieuw een schone xp sp2 installatie waarbij ik met de hand nog de boel op had moeten schonen.
Ik heb hier het zelfde probleem als TS.
Nu heb ik de oplossing geprobeerd van yourit alleen er word mij gemeld dat ik al een nieuwere installatie heb. Iemand enig idee wat ik fout doe??
Pagina: 1