[XP] svchost.exe crasht bij opstarten na installeren SP2

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Sinds ik SP2 heb geinstalleerd, crasht het proces "svchost.exe" bij het opstarten. De crash-melding verschijnt vlak nadat de opstart-procedure in grafische mode in gegaan, en ziet er zo uit:
De instructie op 0x77c17e9f verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Het duurt dan belachelijk lang (2 minuten) voordat het login-schermpje verschijnt. Als ik op OK druk in die crash-melding, dan krijg ik uiteindelijk de melding dat de RPC-service onverwacht gestopt is en dat het systeem binnen 1 minuut gaat afsluiten.

Gezien ik niet kan aanmelden (dat duurt langer dan een minuut) kan ik dus niet eens proberen het te fixen...

maw: HELP! wat nu?

[ Voor 6% gewijzigd door _Thanatos_ op 11-09-2004 14:59 ]

日本!🎌

Verwijderd

Werkt veilige modus ook niet??

Dan zou je hem namelijk kunnen restoren.

En voor het opstarten de optie "opstarten in laatst werkende situatie" o.i.d. kiezen?

Verwijderd

ehm... virus of spyware? bekijk t register es wat er zoal geladen wordt

je kunt bv via DOS in system.ini de term "explorer.exe" wijzigen in regedit.exe, zodat je niet je bureaublad krijgt bij het booten, maar regedit. zo kun je zien wat er opgestart wordt :)

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10

rik

Met dit probleem heb ik afgelopen 3 dagen ook zitten worstelen.

met het commando shutdown -a kan je de countdown stoppen. Dan een backup maken, je pc/laptop opnieuw kaal installen en dan SP2 eroverheen. Toen werkte het wel bij mij.

Niet doen: een repair install doen met de Winxp CD. Ik kreeg blauwe schermen bij de boot, en tja dan kan je er helemaal niet meer in natuurlijk :(

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Veilige modus werkt ook niet. Laatste bekende goede configuratie ook niet (daar verstaat MS kennelijk iets anders onder).

Het is geen virus of iets, want het gebeurt na SP2 geinstalleerd te hebben (staat in de titel!) en aan de configuratie is uiteraard in de tussentijd niets veranderd. Dus ook geen vage dingen tijdens het opstarten.

Ik heb al met de recovery console de firewall disabled, omdat die ook RPC zou blokkeren, maar het mocht niet baten :(

ohja, en ik heb ontdekt dat zolang ik die crash-melding met rust laat, alles op de achtergrond (baggertraag) gewoon z'n gangetje gaat...

Maareh, goed getest, MS! |:(

[ Voor 16% gewijzigd door _Thanatos_ op 11-09-2004 15:21 ]

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Goed, inmiddels een verse install en een halve dag verder.

Nu, OPEENS krijg ik WEER die crash! :(

wtf zeg, wat heb ik gedaan om dit te verdienen?!

日本!🎌

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

laat memtest86 een draaien, misschien is er gewoon iets mis met de hardware
hoeft natuurlijk niet te zijn maar het is een mogelijkheid :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Zucht... De hardware is prima man.

btw, ik probeer nu SP2 te uninstallen, maar dat loopt vast. Ook heb ik de login van de RPC service via het register veranderd naar "localsystem", zonder enige verandering (nee, de properties van een service doet ie niet meer, omdat je daar schijnbaar RPC voor nodig hebt).

[ Voor 81% gewijzigd door _Thanatos_ op 12-09-2004 02:15 ]

日本!🎌

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

_Thanatos_ schreef op 12 september 2004 @ 02:13:
Zucht... De hardware is prima man.
Het is een mogelijkheid, je hoeft niet direct zo te reageren hoor.
Het zou niet de eerste keer zijn dat software de schuld krijgt maar dat de hardware toch toevallig niet meer in orde was.

Als het dus alleen bij SP2 voorkomt, dan installeer je toch gewoon XP SP1 en alle patches erbij.
Voor die ingebouwde firewall hoef je het ook niet te doen :X

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nou, ik vertelde toch dat het probleem ontstond NADAT SP2 geinstalleerd werd. Dan kan het gewoon niet aan de hardware liggen.

En ja dat heb ik inmiddels gedaan, maar dat vereist wel een compleet verse nieuwe schone install :(

Dus mensen: GEEN SP2 INSTALLEREN! Of eerst ff een ghost maken!

日本!🎌

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kickje.

Ik heb net op mijn vriendin's computer SP2 geïnstalleerd, en heb exact hetzelfde probleem...

Al krijg ik niet het RPC-schermpje. En heeft ze geen inlogscherm, dus het gebeurt als de computer al opgestart is en de desktop er staat.

Hierna kan je op icoontjes klikken wat je wilt, je hoort wat geratel, maar daarna doet-ie nies mee, alsof de programma's tijdens het opstarten weer afsluiten.
Sommige dingen starten wel op, maar pas na een zeeeer lange tijd.
(Maar dat laatste komt natuurlijk vanwege het afwezig zijn van de svchost.)

Maar waarom crasht deze svchost?

Ik kan er verder niet echt iets over vinden :(

edit:
Hardware is prima, memtest enzo al gedraaid, geen prob

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 13-10-2004 19:48 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Is wrs een andere svchost, een die niet de RPC service opstart. Helaas zijn er zat services die zichzelf laten opstarten door svchost, maar als je bij Computerbeheer kan komen (rechter muisknoop op Deze Computer -> Beheren), en naar services gaat, en em ff sorteert op Opstarttype, kun je aflezen welke services waarbij Opstarttype op Automatisch staat, niet gestart zijn. 10 tegen 1 dat je probleemservice erbij staat.

Maar je hebt niet hetzelfde probleem als ik, dus misschien kun je beter een nieuw topicje openen ;)

日本!🎌

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op 13 oktober 2004 @ 21:21:
Is wrs een andere svchost, een die niet de RPC service opstart. Helaas zijn er zat services die zichzelf laten opstarten door svchost, maar als je bij Computerbeheer kan komen (rechter muisknoop op Deze Computer -> Beheren), en naar services gaat, en em ff sorteert op Opstarttype, kun je aflezen welke services waarbij Opstarttype op Automatisch staat, niet gestart zijn. 10 tegen 1 dat je probleemservice erbij staat.

Maar je hebt niet hetzelfde probleem als ik, dus misschien kun je beter een nieuw topicje openen ;)
Edoch, de foutmelding is nagenoeg hetzelfde
De instructie op 0x77c17e9f verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
En het is ook vlak na het installeren van SP2 gekomen, verder was de computer prima.

Misschien een beetje ander probleem, maar denk dat de oorzaak ongeveer hetzelfde is (als weet je dat nooit met Windows :P).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1