Pinnacle Studio blijft steeds hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 123188

Topicstarter
HELP ME!

Ik ben ten einde raad. Pinnacle Studio is een drama. Zowel versie 8 als 9 hebben me niet dan koppijn bezorgd. Met een nieuwe DVD-brander + harde schijf + videokaart + videocamera, ben ik nu al maandenlang bezig om een DVD samen te stellen en te branden met pinnacle. Twee keer raden: het wil niet lukken!

Pinnacle Studio 8 met al zijn updates loopt steeds vast, of crasht, bij maakt niet uit wat voor actie. Vooral het maken van een DVD-compilatie is garantie voor vastlopen. Daarbij gaat zelfs het openen van projects gaat minstens 17 van de 18 keer fout!

Er was een klein sprankje hoop dat de nieuwe versie 9 mijn reddende engel zou zijn. Helaas... dat was natuurlijk een sprookje... de ellende continues..... Ook in versie 9 blijft het programma (inclusief geheel windows XP) vaak hangen. Het openen van projects is vaak al een hopeloze zaak.

Dus:
Heb net een heel nieuw schoon Windows XP geinstalleerd, de nieuwste updates van XP geinstalleerd, en pinnacle versie 9.0.8 geinstalleerd, maar toch loopt het vast (hele operating system werkt niet meer, enigste optie is computer resetten). Bij crashen (vooral met versie 8 was dat) komen er steeds van die algemene Windows 'do you want to send error report' meldingen. Alsof dat wat helpt!
Had eerst 256Mb geheugen, nu 512Mb dus daar kan het echt niet aan liggen.
Heb echt ALLES geprobeerd, maar niks helpt!!!

Wie heeft er een oplossing????????
Computer overkopen van iemand waar het wel werkt is geen optie!!!
Wie redt mijn computer van een geweldadige dood met voorbedachte rade??
Want ik doe dat ding binnekort echt wat aan!!

Degene die mij helpt komt in de hemel

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 123188 op 11-09-2004 15:16 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke foutmeldingen krijg je ? De eventlogs van Windows meldingen ? Neem aan daty Windows geheel uptodate was toen je dit probeerde?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Topicstarter
Algemene Windows 'do you want to send error report' windows meldingen krijg ik alleen bij crash. Echter loopt de boel meestal gewoon vast, dus zonder enige melding.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 123188 op 11-09-2004 15:17 ]

Topicstarter
- sorry beschouw dit bericht als niet verstuurd.... heb net edit-knop ontdekt -

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 123188 op 11-09-2004 15:18 ]

Anoniem: 30927

bij mij en vele anderen crashed pinnacle ook heel vaak. (ik ga binnen kort ook overstappen op een ander programma)

Maar een DVD-branden vanuit pinnacle gaat altijd in een keer goed. Dus tijdens het renderen geen crashes. Wel moet je er rekening mee houden dat het erg lang kan duren (bij mij vijf uur, voor een DVD van 1 uur). Tijdens het renderen lijkt pinnacle soms gecrashed, omdat scherm wit wordt oid, maar das allemaal geen punt. Gewoon geduld hebben.

Topicstarter
Pinnacle crahst welgelijk tijdens compilatie maken van DVD, aangezien ik dit vaak een hele nacht (uur of 9) liet gaan.... Maar welk programma is dan overstappen waard?? Pinnacle heb ik nl. wel beetje gezien zo ondertussen.....

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
ik gebruik nu ook studio 9 (voorheen 8 ) en bij mij draait het gelukkig "redelijk" stabiel.
ik heb wel mischien 3 tips voor je die kunnen helpen.

zo heb ik bv. al een paar keer gelezen dat je op de schijf waar Pinnacle op staat beter niet al je movies en projecten kan opslaan.
schijnt beter te zijn om dat allemaal op een andere schijf/patitie te zetten.

als je bv, overgangen of effecten hebt toegevoegd,gun Pinnacle dan de tijd om eerst alles te berekenen.
boven het effect zie je een groen balkje wat langzaam terug loopt..als deze weg is is Pinnacle klaar met de berekening.
mocht je het geduld niet hebben en je gaat verder prutsen met de film wil Pinnacle snel vast lopen.

dit zal je vast al gedaan hebben,maar update al je drivers...

waarschijnlijk niet,maar mischien heb je er wat aan..

Anoniem: 73373

Als je toch wilt overstappen is Adobe Premiere wel een goede aanrader.

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 08:28

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 73373 schreef op 11 september 2004 @ 17:51:
Als je toch wilt overstappen is Adobe Premiere wel een goede aanrader.
Als echte tegenhanger van Pinnacle is toch eigenlijk alleen Adobe Premiere te noemen, of sla ik de plank hier mis. :?

Anoniem: 30927

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik hoor aardig wat positieve verhalen over:
Ulead VideoStudio

Qua gebruiksgemak lijkt het erg op pinnacle, en heeft ook wat meer mogelijkheden.

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:19
als je bekende hardware hebt en de juiste install volgorde aanhoud ben je al een heel eind. Dan alle updates draaien en tijdens het werken ermeer ekening houden dat pinnacle real-time renderen doet.

Dan komt alles goed.

Geef een seen overzicht van je hardware?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:58
Als je de layout van Pinnacle Studio gewend bent dan kunnen programma's zoals Adobe Premiere je behoorlijk ingewikkeld lijken.

Probeer eens Cyberlink PowerDirector 3, die interface lijkt wel een directe kopie en werkt perfect hiero.
Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/misc/powerdirector3.jpg

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net weer Windows XP op C: opnieuw geinstalleerd na format NTFS. XP updates geinstalleerd, alsmede Pinnacle 9 met upgrade 9.0.8, resultaat: blijft nog steeds hangen! Renderen staat hier helemaal los van, want hij hangt soms gelijk wanneer ik alleen een project open! Mijn systeem gegevens zijn:

Processor: AMD Athlon(tm) processor 1.4 GHz
Math Support: Present
BIOS: 761686 - 42302e31 Rev:1.0 Award Modular BIOS v6.00PG, 04/11/02
Bus Type: PCI, ISA, USB
Ports: 1 Parallel, 1 Serial
Memory: 512 MB (30% Utilized)
Floppy Disks: 1,44 MB
Hard Disks: 38.34 GB, 76.33 GB
Multimedia: Sound, CD-ROM
Video: 1024 x 768 in 32-Bit Color, NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 Ver. 5.1

< Operating System >
Windows: 5.1 (Build 2600)
Net Clients:
Microsoft Terminal Services
Microsoft Windows Network
Web Client Network

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 123188 op 12-09-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102380

Er is ook allang een 9.1.2 patch die mogelijk (een deel van) de problemen oplost. www.pinnaclesys.com

Heb deze ook gedaan en sindsdien (bijna) geen problemen meer gehad.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2013

Pinnacle Studio is vooral bij het compileren van een DVD waardeloos, het pinnacle discussionforum staat afgeladen met problemen.

Wat nog wel eens wil helpen is te kiezen voor de optie: cd maken maar niet branden. Vervolgens de DVD handmatig met Nero oid branden.

De vastlopers schijnen vooral te maken hebben met de beeldovergangen, hoe meer daar van hoe groter de kans op vastlopers lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 22:02
Ik heb pas 'n project van 'n vriend van me op DVD moeten plaatsen. Het monteren had 4 dagen geduurd, maar het succesvol renderen duurde gewoonweg de helft zo lang! Eerst met v7, waarmee de montage was gedaan geprobeerd, maar hierbij liepen sommige overgangen totaal verkeerd (laatste frame van scène 1 en eerste frame van scène 2 schieferden wat door elkaar heen en dat was 't). Ik heb uiteindelijk de audio van de eerste rendering kunnen gebruiken en daarna voor de video wel 6 verschillende versies uitgeprobeerd! Versie 9 deed nog 't meest rigoureus: de color filters werden spontaan negatief van hoe ze bedoeld waren. Dit programma staat inmiddels op de zwarte lijst bij mij, dat is wel duidelijk.

Goede alternatieven:
- Ik heb eens met Ulead VideoStudio gewerkt. Dit ging ook niet vlekkeloos (stabiliteit), maar de uiteindelijke rendering ging zonder al te veel problemen (toch nog 3x moeten doen door gekke effecten die er ineens anders uitzagen)
- Over PowerDirector: ook alleen maar gezeik mee gehad. Een keer enkele uren op 'n compilatie gezeten, opgeslagen, en bij 't renderen liep ie vast. Wilde ik 't project opnieuw openen, weigerde PowerDirector botweg 't project te openen (liep direct vast). Zelfs 'n andere versie liep er keihard op vast. Helemaal opnieuw kunnen beginnen dus...
- Met Premiere heb ik nog maar nauwelijks ervaring (heb alleen 'n korte film gemaakt van louter stilstaande beelden), maar als je er serieus de tijd voor wilt nemen raad ik 't wel aan. Kijk voor wat video-tuts ofzo eens op 't net rond, uit mijn ervaring is 't heel handig andere mensen op video bezig te zien met zo'n programma. Daar leer je heel snel van.

[ Voor 7% gewijzigd door guillaume op 12-09-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32363

Ik heb met Pinnacle 8 en 9 ook diverse vastlopers gehad. Ik ben ook overgestapt op Cyberlink PowerDirector 3 en sindsdien geen enkele vastloper meer gezien.
Het programma wijst zich ook vanzelf en bied zelfs nog leuke functies die Pinnacle niet heeft zoals een film (verkleind) in de hoofdfilm afspelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 09:07

cdl

Dit is al een oudere topic. Maar maakt niet uit.
Ik was dus ook een film aan het maken in Pinnacle Studio 9. In het begin een testje gemaakt op een DVD+RW. Alles deed t prima. Toen heb ik de film helemaal afgemaakt (+/- 45 min. met een aantal effecten ertussen). Elke keer liep ie vast halverwege de film. En de melding dat er geen virtueel geheugen was en zo.
Nou, het virtueel geheugen staat op max., ik heb zat HD ruimte, 1Gb memory in de pc en ik heb de laatste patch 9.4.3 geinstalleerd en hij loopt nu zelfs vast als ik m'n film open :(
Zoals ik lees zijn Adobe Premiere en Cyberlink Powerdirector goede alternatieven. Zucht, moet ik weer die film in elkaar gaan zetten.

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261014

Ik heb ook regelmatig hangers in Pinnacle studio van diverse versies.

Mijn vermoeden is nu dat het BRON-bestand welke gebruikt wordt voor de filmcompilatie hiervoor verantwoordelijk is.

Mijn bronbestand was van het AVI fomaat en 28 Gigabyte groot.
Bij het gebruiken van kleinere bronbestanden in MPEG formaat lukte het compileren en branden wel!

Ik hoop dat jullie (en eventuele nieuwkomers) hier iets aan hebben.

succes!
Pagina: 1