Ati Sapphire 9500 geen beeld meer na mislukte flash

Pagina: 1
Acties:

• StealthBlade
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 12:54
hallo allemaal,

Ik zit met een probleem namelijk m'n videokaart doet het niet meer sinds gisteren. Ik heb gisteren de Sapphire 9500 bios gedownload en het flash programma ATIFLASH. Tijdens het flashen ging het fout er stond ATI Error: TimeOut ik heb dus de pc gereboot en nu krijg ik helemaal geen beeld meer echt helemaal niks dus de monitor blijft op stand-by staan. Maar tijdens de error had ik nog wel beeld. Ik heb nu een FX5200 erin zitten en die doet het goed dus aan het mobo ligt het niet. Ik heb ook al de CMOS van m'n Mobo gereset maar dat hielp ook niks. Ik heb wel van tevoren een backup van de bios gemaakt. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen. Misschien de bios die erop zat terug flashen ofzo ?

Verwijderd

Zorgen dat je een pci videokaartje hebt.
Dan met de monitor op deze videokaart de pc opstarten en daarna de radeon opnieuw flashen.

• StealthBlade
maar ik heb geen PCI kaartje en ik ken ook niemand die een PCI kaartje heeft :'(

Verwijderd

koop je 1 een goedkope pci videokaartje :) desnoods 2ehands check marktplaats

Verwijderd

dan moet je er 1tje kopen , of een nieuwe AGP kaart kopen.
Niet hier op tweakers een beetje moeilijk lopen doen .
Er lopen hier echt HEEL veel draadjes over.
DIT is de ENIGE mogelijkheid. Of bootup uit je hoofd kennen.
Overclocken / flashen is een risico als je dit niet wil dragen moet je dit niet doen

• StealthBlade
dat wil ik nou weer niet ik heb deze kaart net. Is er geen manier om zonder beeld te flashen dus gewoon diskette erin en klaar is kees of een windows opstart diskette en dan uitleg wat ik precies moet doen. Ik heb het al 's geprobeerd maar volgens mij kreeg ik weer dezelfde error...

Verwijderd

In princiepe zou je gewoon een opstart disk op een andere computer kunnen
maken en die incl autoexec.bat zo instellen dat de flash automatisch terug gezet
wordt. Maar ja dit is natuurlijk een mindere oplossing dan hierboven gesteld

/Sorry dit moest een Edit zijn verkeerde knop

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 14:34 ]

Verwijderd

Ik zie dat je nu ook kan internetten, en ik begrijp je frustraties, maar ja dat krijg je als je als xxx-tweaker gaat flashen.. O-)

Sorry, beginnende tweaker :+

Haha, ik ben in een wel heel slechte bui vandaag hoor, dus trek het je niet aan.

Maar ik heb ook wel is geprobeerd de clock van de bios te editen met een bios editor en toen na het flashen kreeg ik hoge beeldcorruptie , zoveel dat ik eigenlijk ook niks meer kon zien.

PCI kaartje erin, opstarten met beeld van die PCI kaart, en de backup onder DOS terugflashen, verder niks aan het handje.

Als je in de buurt van almelo woont, wil ik zelfs langskomen om het op te lossen, dat kost je niks, want dat doe ik voor mijn plezier.

Edit: jammer dat je niet in de buurt van almelo woont.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 14:41 ]

• StealthBlade
kan niemand dan zoiets even voor mij maken ;) want ik weet eigenlijk niet zoveel van programmeren of code's en dat soort dergelijken. |:(

Verwijderd

uhmm nee het vereist ook natuurlijk zelf kennis als je gaat flashen ;) ( leek me wel logisch) maar als je dat niet hebt en wilt leren dan moet je met een mindere dure kaart zoals een geforce 2 ofzo of een 9200 ati proberen. daarbij staat er ook bij elk topic die over flashen van vga op eigen risico..

Verwijderd

Welkom op Gathering of Tweakers :)
StealthBlade schreef op 11 september 2004 @ 14:35:
kan niemand dan zoiets even voor mij maken ;) want ik weet eigenlijk niet zoveel van programmeren of code's en dat soort dergelijken. |:(
Hoe wil je dat wij vanaf afstand een PCI videokaart gaan uploaden naar je? :+
In princiepe zou je gewoon een opstart disk op een andere computer kunnen
maken en die incl autoexec.bat zo instellen dat de flash automatisch terug gezet
wordt. Maar ja dit is natuurlijk een mindere oplossing dan hierboven gesteld
Behalve natuurlijk als de bios van de videokaart leeg/corrupt is waardoor hij blijft hangen in de POST (en getuige het zwarte beeld wordt de kaart niet eens geinitialiseerd). Jouw oplossing werkt wel, maar alleen bij videokaarten die tenminste door de POST/Bios + bootsector doorkomen.

De juiste oplossing is al eindeloos gegeven: PCI videokaart ernaast zodat hij de POST wel doorkomt (ipv hangt op videocard error) en de backup van je bios terugflashen.

Vul anders je gegevens aan in je profiel zodat mensen contact met je kunnen opnemen en ook min of meer weten of het wel in hun buurt is - eventueel kun je ook in je signature iets zetten als: "Wie heeft een PCI videokaart te leen voor mij?". Wegens spam hoef je het niet te laten iig, profielen zijn alleen zichtbaar voor geregistreerde en ingelogde users ;)

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 14:54 ]

• StealthBlade
Ik heb al 's eerder geflasht met m'n Mobo en m'n Geforce FX 5200 en dat is allemaal goed gegaan... dus ik d8 dat lukt ook wel met deze maarja ik kreeg een timeout: error :'( en nee ik woon niet in de buurt van amelo ;(

• StealthBlade
Dus zou iemand zo'n automatische diskette kunnen maken aub.

Verwijderd

Ik wil best een disk voor je maken. Mail me maar even op mtulleken AT planet PUNT nl

• StealthBlade
Maar stel als ik een PCI-Kaart had, hoe moet ik hem dan activeren want in de bios zie ik er nergens een optie voor (DFI WT70-EC). En als ik dan in dos zit wat moet ik dan typen nog steeds ATIFLASH -F -P 0 name.bin ??? Schrijft hij dan niet over de PCI-Kaart heen ???

Verwijderd

Kijk eens voor de gein in de TXT die bij ATIflash zit. Daar staat precies hoe je een primaire of secundaire kaart kan flashen.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 22:12
Formatteer een flop.

Maak Autoexec.bat aan:

@echo off
rem pause > nul
atiflash -u 0 -f orgbios.bin r

Zoek op inet de orginele bios en hernoem die naar orgbios.bin

Kopieer de originele bios, atiflash.exe, atiflash.cfg en Dos4gw.exe naar de flop, en reboot de PC..

Mischien is het verstandig andere bootdevices dan de flop los te koppelen.

[ Voor 14% gewijzigd door AttiX op 12-09-2004 15:46 ]

Verwijderd

man wat kost nu een pci 1mb vid kaartje pfff, op een beurs heb je ze voor een euro ofzo...

is toch niet zo gek om daar ff iets in te investeren, het is toch gwoon een basisuitrusting van iemand die besluit om zijn vid kaart te gaan flashen?

Verwijderd

StealthBlade ik snap je niet hoor. Ik bied aan om een Disk-Image te sturen als jij
mij de juiste flash-bios per mail stuurt, maar je laat helemaal niets van je horen.

Dat is in principe niet zo erg , maar heb iig het fatsoen om in het forum te laten
weten hoe het met je kaart is afgelopen. Je neemt wel de moeite om anderen om
hulp te vragen wanneer je er niet meer uit komt / zenuwachtig wordt.

So be a man and let us know what u came up with.

Just my 2 cents......................... :r

• StealthBlade
Sorry dat ik niet meer heb gereageerd omdat m'n pc niet meer reageerde en heb dus moeten formatten. Ik heb een PCI-Kaart weten te bemachtigen en het is me gelukt. Bedankt voor al jullie hulp.
BTW: SilencerX ik had je een email gestuurd maar ik heb nog niks teruggekregen. :?
Maar iedereen bedankt voor deze hulp _/-\o_

• SolidSoul
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-06 11:16
sorry dat ik op een oude topic post maar ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb mijn ati readon 9800 pro met winflash geflasht naar een ati readon 9800 xt.

Alleen na de reboot komt hij niet verder dan het windows logo.
Ik probeerde ook een hersteldiskette te maken alleen ik heb geen atiflash.exe of atiflash.cfg e.d.

Weet iemand waar je deze files van internet kan halen. Ik dank u vreselijk als iemand mij verder weet te helpen.

Verwijderd

@SolidSoul

je weet natuurlijk zelf ook wel dat het altijd extra risico's met zich meebrengt als je flashed onder windows, er wordt dan ook niet voor niets aangeraden atiflash te gebruiken en niet winflash...

maar bij deze:
http://www.overclockers.r...les/download.cgi?file=626

= 80kb, zou alles in moeten zitten (behalve de bios en de autoexec.bat)
Pagina: 1