Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 08:02
vandaag ontving ik 2 sms-jes van UPC of ik even € 30,69 wil betalen. zoniet dan word ik afgesloten van alle services die dit bedrijf aan mij levert. is dit de nieuwe manier van factureren? ik heb namelijk nog geen factuur gezien van € 30,69 en in hoe verre is dit rechtsgeldig?

tip voor de volgende keer, laat nooit je mobiele nummer achter bij UPC

• veer0318
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02 09:24
Weet je wel zeker dat dit van UPC af komt? Lijkt me nogal vreemde manier om facturen te versturen...

Kan overigens wel een reminder zijn, maar zoals ik al zei: lijkt me wel erg vreemd... Rechtsgeldig? Denk 't niet: een SMSje kan je vrij makkelijk faken, dus denk het niet.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 16:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ze gaan echt niet factureren per SMS, zou het geen grap kunnen zijn van iemand anders?

• gumtree
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gumtree/gumtree/upc-sms.jpg

afzender is UPC en ziet er mij te serieus uit voor een flauwe grap.

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

bel ff met UPC zou ik zeggen.....
ik heb al 4 jaar chello denk ik en nog nooit een smsje van UPC gehad.
Lijkt me heel sterk eerlijk gezegd dat dit echt van UPC afkomt.
Wat zegt je nummerweergave over de afzender?

Misschien een extra service in de zin van Actuele factuurinfo in de vorm van een paar smsjes per maand, maar het lijkt me dat je dan somewhere along the line had moeten/kunnen aangeven dat je dit wilde.........

[ Voor 34% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 11-09-2004 14:42 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• gumtree
nummer weergave geeft alleen aan:

Afzender: UPC met als nummer 090904 dus daar schiet ik ook niet veel mee op....

en die servicelijn bel ik niet meer ik heb al te veel geld uit gegeven aan de "service" van UPC als ze geld van me willen hebben dan doen ze dat maar op een normale manier en niet via een SMS-je (en dan nog geef ik ze weinig kans, want ik betaal niet voor iets wat ik niet afneem)

[ Voor 5% gewijzigd door gumtree op 11-09-2004 14:44 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tis schriftelijk en verifieerbaar dat jij het hebt ontvangen. In die zin is het ideaal voor facturatie. Echter vraag ik me hardop af of UPC dit doet; ik kan via elk SMSC waarmee ik een contract heb smsjes sturen, en in plaats van een nummer-afzender de naam 'UPC' opgeven. Dat kan elke bovengemiddelde SMS-prutser dus. Even achteraanbellen dus bij je telco of bij UPC zelf.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Goede service hoor!

• HunterPro
  • Niet online
:D _o_ erg nuttige reactie, heerlijk. :P

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:49

t3q

Say yes to teq

Het klopt inderdaad dat UPC klanten sms-jes ontvangen die nog openstaande rekeningen heeft.

Soms komt het wel is voor dat de klanten de acceptgiro niet ontvangen hebben.
En daarom worden de klanten dus op deze manier herinnerd.

Life goes as it goes.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
gumtree schreef op 11 september 2004 @ 14:43:
nummer weergave geeft alleen aan:

Afzender: UPC met als nummer 090904 dus daar schiet ik ook niet veel mee op....

en die servicelijn bel ik niet meer ik heb al te veel geld uit gegeven aan de "service" van UPC als ze geld van me willen hebben dan doen ze dat maar op een normale manier en niet via een SMS-je (en dan nog geef ik ze weinig kans, want ik betaal niet voor iets wat ik niet afneem)
Maar toch zou ik als ik jou was er even achteraan bellen ;)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24
t3q schreef op 11 september 2004 @ 14:55:
Het klopt inderdaad dat UPC klanten sms-jes ontvangen die nog openstaande rekeningen heeft.

Soms komt het wel is voor dat de klanten de acceptgiro niet ontvangen hebben.
En daarom worden de klanten dus op deze manier herinnerd.
Erg handig om dan een SMS ipv een herinnering-factuur te sturen incl. alle gegevens over hoe te betalen :/

Het is en blijft gewoon een zooi bij UPC. Afgelopen maand presteerden ze het niet alleen om de betaaldatum 10 dagen naar voren te halen (zodat ik dus bijna vooruit betaal), maar bovendien dezelfde factuur de dag erna nogmaals te versturen.

• gumtree
HunterPro schreef op 11 september 2004 @ 14:48:
tis schriftelijk en verifieerbaar dat jij het hebt ontvangen. In die zin is het ideaal voor facturatie. Echter vraag ik me hardop af of UPC dit doet; ik kan via elk SMSC waarmee ik een contract heb smsjes sturen, en in plaats van een nummer-afzender de naam 'UPC' opgeven. Dat kan elke bovengemiddelde SMS-prutser dus. Even achteraanbellen dus bij je telco of bij UPC zelf.
kan best handig zijn, maar wat als je regelmatig wisselt van telefoonnummer?? lekker idee als je het over privacy hebt. Stel dat je telefoon nummer ondertussen al aan een ander toegekend is.... Mocht die SMS toch van UPC zijn dan vind ik het ronduit schofterig.

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
ik heb ook wel eens gehoord van treitersmsjes ipv telefoontjes.
Kan dit niet zoiets zijn? Dat de clou van het treiter smsje is dat je moet bellen met de upc service lijn?

:o dan gaan ze nu echt te ver! :+

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Verwijderd

TS, hoe zou UPC aan jouw mobiele nummer moeten komen?

dat bedoel ik :Y)

die heb je blijkbaar achter gelaten :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 15:32 ]

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 15:31:
TS, hoe zou UPC aan jouw mobiele nummer moeten komen?

dat bedoel ik :Y)

die heb je blijkbaar achter gelaten :)
Zal hij wel hebben opgegeven ;)
Zie ook:
gumtree schreef op 11 september 2004 @ 14:09:
tip voor de volgende keer, laat nooit je mobiele nummer achter bij UPC
;)

edit:
********, weer te laat :X :P

[ Voor 5% gewijzigd door GeforceDDQ op 11-09-2004 15:35 ]

301SQN

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 09:15
Dit ga je waarschijnlijk veel meer krijgen de komende tijd. Verschillende mobiele telefoon providers zijn hier ook al mee bezig.. Heb je nog niet betaald krijg je een SMS dat je moet betalen anders wordt je afgesloten (is het gelijk je laatste SMSje :) )

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• weeraanmelden
  • Laatst online: 23-11 20:02

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Eehmmm
Dit is heel "normaal" voor UPC.
Ik heb dit ook gehad.

Een SMS zenden kost UPC 4 cent, een poststuk 40 cent.
( maal 100.000 is dit al gauw een nieuwe Saab lease voor de manager van betalingen)

Nadeel dat dit volgens mij nog niet rechtsgeldig is, en dat UPC nergens in de voorwaarden verteld dat je 06 nummer gebruikt wordt voor betalingsherinneringen.

(en hoe komt upc aan je 06 nummer?:
Die geef je gewoon op bij het aanvragen van een UPC product.)

Deze komt echt van UPC, ik heb exact dezelfde gehad.

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik heb even nagevraagd, maar het is wel degelijk gewoon van UPC, het word al door meerdere bedrijven gedaan als winkelpas oragnisaties

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 08:09

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Wat is nu het probleem? Een hele hoop bedrijven (Essent, KPN, etc) factureren op deze manier. Blijkbaar staat er een bedrag open, er wordt niet gevraagd om geld op een vaag rekening nummer te storten, het is gewoon een attanderings-smsje. Ik vind dit juist super handig. Stel je voor dat ej inderdaad om wat voor reden dan ook vergeet te betalen. Dan is zo'n smsje toch ideaal? Als het niet klopt naar je mening, wis je hem gewoon, want ik neem aan dat iedereen zijn financiën dusdanig op orde heeft dat je wel weet wat je wel en niet betaald hebt.
In mijn ogen doen bedrijven als KPN, UPC, Essent, ed, het altijd verkeed bij bepaalde groepen mensen. Sturen ze géén bericht, en wordt je afgesloten, dan is het een kutbedrijf, sturen ze een beleefde herinninering smsje (milieuvriendlijker, sneller, etc) dan is het ook een kutbedrijf. Kom op mensen, beetje positievere instelling graag.

You iz one special kid!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 09:15
Ze kunnen ook een aanmaning sturen met 10 euro kosten.. Of je daar nou op zit te wachten??

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• gumtree
Nogges schreef op 11 september 2004 @ 17:11:
Wat is nu het probleem? Een hele hoop bedrijven (Essent, KPN, etc) factureren op deze manier. Blijkbaar staat er een bedrag open, er wordt niet gevraagd om geld op een vaag rekening nummer te storten, het is gewoon een attanderings-smsje. Ik vind dit juist super handig. Stel je voor dat ej inderdaad om wat voor reden dan ook vergeet te betalen. Dan is zo'n smsje toch ideaal? Als het niet klopt naar je mening, wis je hem gewoon, want ik neem aan dat iedereen zijn financiën dusdanig op orde heeft dat je wel weet wat je wel en niet betaald hebt.
In mijn ogen doen bedrijven als KPN, UPC, Essent, ed, het altijd verkeed bij bepaalde groepen mensen. Sturen ze géén bericht, en wordt je afgesloten, dan is het een kutbedrijf, sturen ze een beleefde herinninering smsje (milieuvriendlijker, sneller, etc) dan is het ook een kutbedrijf. Kom op mensen, beetje positievere instelling graag.
dat ik moet betalen weet ik ook wel, alleen ben ik hier niet van gedient, UPC kan in dit soort gevallen gewoon een brief sturen als ze denken dat er een betalings achterstand is. Waarschijnlijk is dat persoonlijk.

• Nogges

Nogges

Wat ik van UPC begrijp, is dat de smsje EXTRA zijn. Ze worden dus niet ebschouwd als officiele herinneringen cq. aanmaningen. Het is puur een extra service om niet-betalers er op te attenderen dat ze nog wel een bedrag open hebben staan. Die brieven zijn dan ook al verstuurd (maar die zijn natuurlijk nooit ontvangen).
Ik snap nog steeds niet wat het verschil is tussen een brief en een smsje? De laatste is toch 10 keer sneller verwijderd? En is bovendien een stuk milieu vriendelijker?
Maar dat zal inderdaad persoonlijk zijn.

You iz one special kid!

• Bergen
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

gumtree schreef op 11 september 2004 @ 19:02:
[...]

dat ik moet betalen weet ik ook wel, alleen ben ik hier niet van gedient, UPC kan in dit soort gevallen gewoon een brief sturen als ze denken dat er een betalings achterstand is. Waarschijnlijk is dat persoonlijk.
Kun je ook uitleggen waarom je de voorkeur geeft aan een brief? Beide keren word je eraan herinnerd dat je de rekening nog niet hebt betaald.

• gumtree
waarom een factuur cq. brief?

ik kan aan de hand van die sms niet achterhalen waar het over gaat, 30,69 is niet deelbaar door 2 (ik nam alleen kabel TV van UPC af) en was het maar waar dat kabel TV nog 10,23 was bij UPC.

Dus!! waar komt dat bedrag vandaan, verder staat er een datum 09.09.2004 tsja, ik krijg de post op een postadres binnen, die bus heb ik gister nog geleegd. geen factuur van UPC en daarvoor ook niet.

Verder wil het zo zijn dat ik mijn contracten van/met UPC per 2 juni jl heb beëindigd, dus ik mag toch aannemen dat na 3 maanden wel een beetje duidelijk is wat iemand moet betalen. voor zover ik weet heb ik dus geen achterstanden of whatever (tenzij ze nu afsluitkosten doorberekenen)

Goed misschien bash ik wel op UPC maar op één of andere manier gaat het bij mij altijd fout met deze lui.

Nogwat. UPC heeft mijn nummer alleen gekregen bij het verhelpen van een storing, ik ben nooit aan het strooien geweest met mijn telefoonnummer. (pesthekel aan ongewenste telefoontjes voor UPC digital, kranten, en andere kirby stofzuiger ellende) daarnaast is het zeker 2 jaar geleden dat ik voor het laatst contact heb gehad met UPC, op geen enkele wijze is mijn nummer met mijn naam gecontroleerd, dus het SMS-je had ook bij iemand anders terecht kunnen komen.

Privacy technisch laat UPC hier dus ook een steek vallen. nog maar te spreken over de rechtgeldigheid van dit SMS-je

Ondertussen heb ik een brief geschreven dat ik op geen enkele wijze telefonisch benaderd wens te worden door UPC de enige vorm van communicatie is schriftelijk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
gumtree schreef op 11 september 2004 @ 20:25:
...
Verder wil het zo zijn dat ik mijn contracten van/met UPC per 2 juni jl heb beëindigd, dus ik mag toch aannemen dat na 3 maanden wel een beetje duidelijk is wat iemand moet betalen. voor zover ik weet heb ik dus geen achterstanden of whatever (tenzij ze nu afsluitkosten doorberekenen)

Goed misschien bash ik wel op UPC maar op één of andere manier gaat het bij mij altijd fout met deze lui.
.....
Februari opgezegd, tot september bezig geweest, ze bleven herinneringen sturen enz.. In augustus kreeg ik een brief van het incassoburo van hun.. (eindelijk)

Met UPC was niet te communiceren, dus in mijn laatste reactie had ik ze dat ook kenbaar gemaakt dat ik verder niet meer met hun correspondeerde.

Op het incassoburo-verhaal weer een brief getikt, met een samenvatting van alle voorgaande gebeurtenissen, en kopieen hiervan... 3 weken later een mooie excuusbrief dat cliente ondanks hun zorgvuldigheid toch een fout had gemaakt ;)

en toen was ik er echt vanaf, en hoefde ik tenminste niet onnodig extra te betalen...

• Bergen
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

gumtree schreef op 11 september 2004 @ 20:25:...daarnaast is het zeker 2 jaar geleden dat ik voor het laatst contact heb gehad met UPC, op geen enkele wijze is mijn nummer met mijn naam gecontroleerd, dus het SMS-je had ook bij iemand anders terecht kunnen komen.
You've got a point there. Dat zou UPC er inderdaad van moeten weerhouden je een SMSje te sturen. Maar is 't nu al 100% zeker dat ze van UPC komen?

• Nogges

Nogges

waarom lees ik hier steeds "rechtsgeldig"? Uit wat UPC mededeelt, maak ik op dat dit een extra service is, naast de officiele herinneringen. Er is dus helemaal geen rechtsgevolg beoogd. Dus dat rechtsgeldige argument bevat ik niet helemaal. En natuurlijk heeft niemand ooit een echte factuur ontvangen. Maar ja, zou dat dan wel rechtsgeldig zijn? Ze zijn immers niet aangetekend, dus UPC kan ook die brieven niet bewijzen.
Ik heb het overigens dus nagevraagd. UPC stuurt inderdaad herinnerings smsjes, net zoals andere bedrijven.

-edit- En natuurlijk gaat er genoeg mis bij zo'n bedrijf. Ik heb mijn portie ook wel gehad hoor. Maar ik probeerd de dingen - naïef als ik ben - positief te zien! 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Nogges op 11-09-2004 21:59 ]

You iz one special kid!

• dream0r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het lijkt me geen echte SMS, waarom zo'n serieus bericht waar er zelfs "Einde bericht" staat en vervolgens een groet? Dus een groet na einde bericht? Strakke tekst.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nogges schreef op 11 september 2004 @ 21:58:
waarom lees ik hier steeds "rechtsgeldig"? Uit wat UPC mededeelt, maak ik op dat dit een extra service is, naast de officiele herinneringen. Er is dus helemaal geen rechtsgevolg beoogd. Dus dat rechtsgeldige argument bevat ik niet helemaal. En natuurlijk heeft niemand ooit een echte factuur ontvangen. Maar ja, zou dat dan wel rechtsgeldig zijn? Ze zijn immers niet aangetekend, dus UPC kan ook die brieven niet bewijzen.
Ik heb het overigens dus nagevraagd. UPC stuurt inderdaad herinnerings smsjes, net zoals andere bedrijven.

-edit- En natuurlijk gaat er genoeg mis bij zo'n bedrijf. Ik heb mijn portie ook wel gehad hoor. Maar ik probeerd de dingen - naïef als ik ben - positief te zien! 8)7
^^ Met stom, heb ooit eens een keer m'n GSM-nummer opgegeven (voor het verifieren van de afgifte van het Chello pakket). Heb ze daarna gebeld en vervolgens is die service uitgezet.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je al contact opgenomen met de helpdesk van UPC?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1