Toon posts:

Problemen met m'n 9800XT op MSI KT4V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal 10 sep heb ik een ATI Radeon 9800 PRO gekocht laten flashen naar XT maar Als de kaart in mijn Moederbord zit en als ik dan mijn computer wil starten gaat er niet 1 volt door het systeem niet een letje die brand helemaal dood op het moment dat ik mijn Ti 4200 er in doe heb ik geen problemen systeem start gewoon

Maar doe ik de 9800XT in mijn pa's zijn computer zijn er geen problemen systeem start gewoon en Xp Ziet de 9800XT gewoon

Mijn moederbord is een MSI KT4V

Mijn Pa's zijn moederbord is een AS-ROCK

en mijn neef heeft al geprobeerd om een bios update te doen maar hielp niks

vervolgens norrod in LWD gebelt waarbij zij denken dat het moederbord veroud erd is waarbij ik zij heb het moederbord net een jaar geleden bij jullie gekocht en moet ik nu al weer allemaal centen uitgeven aan rotzooi wat na een jaar niet meer te upgraden is

Nou heb ik hier een ASUS P4S8X-X moederbord dus ik dacht ik wacht af of iemand mij hier mee kan helpen

Verwijderd

Het slot van je mobo is iig wel AGP 3.0, daar ligt het dus niet aan. En er was wel een probleem met Radeon kaarten maar dat is met biosupdate 2002-11-8 al gefixt, bovendien zeg je het systeem al geflasht te hebben...

Heb je al een zwaardere voeding geprobeert? Welke heb jij/je vader voor voeding?

Onderklok je CPU/FSB eens (zo komt er wat meer stroom vrij voor je videokaart), relax je timings, zet AGP eens op AGP4x ipv 8x...

Check het eens met een PCI videokaartje ernaast.

Zie ook: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
en me CPU is niet geflasht alleen me videokaart
FYI: je mobo kun je flashen, je videokaart kun je flashen - maar een CPU kan je niet flashen ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 300watt voeding en me pa ook en heb een bios update van 2004

Check het eens met een PCI videokaartje ernaast.

die heb ik niet

en me CPU is niet geflasht alleen me videokaart

en heb ook al geprobeert door alle onodige stroom vreters er af te halen maar hielp niks

zodra de 9800XT er in zit draaien de coolers niet eens meer niks helemaal niks

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Toch kan de Voeding van je pa beter zijn dan de jouwe, 300W is vrij krap. (een goede 300W moet kunnen, hangt ook af van je andere onderdelen) een slechte 300W trekt het niet.

edit/ps: je had al wat stroomvreters weggehaald zei je dus dit verhaal van mij is waarschijnlijk overbodig :D

[ Voor 26% gewijzigd door Max|Burn op 11-09-2004 14:45 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
OMG kan niemand mij nou helpen ik zit met me handen in het haar wordt helemaal gek SOME ONE HEEEEEEEEEEEEEELP

Verwijderd

gewoon nieuw moederboard kopen ik neem aan dat er geen andere oplossing is als je een nieuwe bios update enal hebt en voeding goed genoeg is.
nieuw mobo kost tegenwoordig niet meer zoveel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 16:40:
OMG kan niemand mij nou helpen ik zit met me handen in het haar wordt helemaal gek SOME ONE HEEEEEEEEEEEEEELP
[Stomme vraag mode]

Wel een molex van de psu aangesloten op de 9800xt?

[/stomme vraag modus]

:)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer anders eens de voeding van je pa's pc in die van jou te zetten en kijk dan of het wel wil werken, op die manier kan je dan iig de voeding uitsluiten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onderhand een P4 mobo gekregen van mijn neef _/-\o_

een ASUS X series P4S8X-X maar weet iemand ook toevallig of dit moederbord
geschikt is voor mijn ATI Radeon 9800XT 128mb :?

Reply to AirHead

------------------------------------------------------------------------------------
[Stomme vraag mode]

Wel een molex van de psu aangesloten op de 9800xt?

[/stomme vraag modus]
------------------------------------------------------------------------------------

Jazeker heb alles na gekeken alles wat aangesloten moet zijn was aangesloten

:'( ik weet het niet meer Ik heb onderhad mijn moederbord cpu en videokaart te koop en ben aan het sparen voor p4 cpu maar als iemand weet hoe ik het goed krijg dan hou ik dit :)
Pagina: 1