Toon posts:

[HP deskjet] parallel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
mijn HP DeskJet 340 werkt op een parallelle poort en is via een centronix kabel aangesloten op de printer. Hij werkt perfect op mijn desktop, waarvan de parallelle poort is ingesteld op PS/2 (hoe raar het ook mag klinken). Op mijn laptop doet hij het niet. Beide compters draaien WinXP SP1. Dus op de éne werkt het, op de andere niet.
De parallelle poort, dat is toch die lange uitgerekte poort met twee rijen pinnetjes hé?
ZOu het probleem kunnen liggen dan de instellen? ECP, bidirectional...?
alvast bedankt voor de moeite!
thx!

Verwijderd

parallelle poort (LPT1 bv) is idd die met die pinnetjes, ietwat brede stekker... verder is het probleem niet duidelijk:
- wat doet het niet
- wordt de printer wel of niet herkend door XP
- heb je de juiste drivers

om maar es te beginnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 13:47:
parallelle poort (LPT1 bv) is idd die met die pinnetjes, ietwat brede stekker... verder is het probleem niet duidelijk:
- wat doet het niet
- wordt de printer wel of niet herkend door XP
- heb je de juiste drivers

om maar es te beginnen :)
ja sorry, was niet duidelijk...
Printer wordt perfect herkend door beide PCs, drivers worden automatisch geinstalleerd. Bij de desktop print hij perfect, en werkt.
Aangesloten op de laptop komt er alleen maar rommel uit... Rare tekens enzo. Bovendien gaat het lampje flikkeren dat de inkt op is (wat niet het geval is, en dit krijg ik ook niet bij de desktop). Dus ik denk slechte communicatie. Maar waar zit het probleem? Hij werkt als de desktop parallelle poort ingesteld staat op PS/2. Op de laptop doet hij het niet: niet op ECP, niet op normal en niet op bi-directional... :(

Niemand???

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 14:01 ]