Toon posts:

[xp-sp2] start na update niet goed op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay,
Ik heb de SP2-NL editie gedownload (van www.microsoft.com) en geïnstalleerd,
na het herstarten bleek het serieus mis te zijn:

-net voordat je het loginscherm te zien krijgt springt mn beeld op zwart (wel 2 vlekjes boven in :S)
-in veilige-modus opstarten werkt wel
-na het verwijderen van mn ati radeon (radeon9600 atlantis heb ik) start hij gewoon op
-na het installeren van nieuwe drivers start hij weer niet goed op

Even na het te zien krijgen van het zwarte scherm met bovenin 2 kleine vlekjes (soort blokjes) start hij opnieuw op, de eerste keer gaf hij nog 1seconde een blauwscherm. Ik kon de foutcode niet opschrijven ;(

Wie weet hoe ik dat aan moet pakken (liefst niet SP2 dr af gooien)

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
In Windows XP kan je in ieder geval je blauwe scherm blijven zien als je een instelling aanpast:

- Open eigenschappen van "My Computer"
- Tabblad "Advanced"
- Bij "Starup and recovery" op de knop rammen
- In het nieuwe venster het vinkje bij "Automatically restart" uitzetten, opslaan opnieuw opstarten en klaar.

Na het opstarten kun je nu wat langer genieten van het blauwe scherm. Kijk dan eens of je wat met de foutcode of dll-naam kan.

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

Verwijderd

Topicstarter
-Ik heb SP2 eraf gehaalt
-Daarna nog steeds problemen met rebooten
-In veilige modus de drivers voor mn ATI Radeon 9600 Atlantis eraf gegooid
-Daarna reboot hij wél goed
-Na het rebooten installeerd XP standaard die gfx-kaart weer
-En nu mijn vraag: hoe zorg ik dat ie dat niet doet? Ik wil gelijk de nieuwste catalyst gebruiken en niet de 'oude' drivers van windows..

*het blijkt dus een videokaart probleem te zijn.. als een modje zo vriendelijk zou willen zijn dit topic te verplaatsen O-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd m.b.v. DriverCleaner mn videokaart drivers compleet eraf te halen (met succes, hij starte weer normaal op) , na het installeren van de catalyst4,9 drivers starte hij niet meer op (alleen in veilige modus).
Het blauwe scherm wat hij gaf:

c0000415 Unknown Hard Error

In de FAQ heb ik hem niet terug kunnen vinden (wel Unknown Hard Error maar niet de c0000415) als ik tijd heb installeer ik XP opnieuw en probeer ik het opnieuw..