ik heb net 2 coolermaster SAF-B83 case fans gekocht en deze maken nowja een pokke herrie. ik wil deze op 7V laten lopen, hoe doe ik dit? ik heb al eens met de search functie gezocht en wat gevonden, maar snap het niet goed.
ff zeggen wat ik al weet (of denk dat ik weet):
de gele kabel is 12V de zwarte is 0 en de rode is 5, ik moet de gele laten zitten en de zwarte bij de rode steken 12-5V=7. kan dit?
maar ik snap dit molex gedoen niet goed, hoe krijg ik in godsnaam die zwarte draad bij de rode? ik denk dat mijn molex 2 4-pin plugs heeft voor op de voeding en 1 voor direct op het mobo. sluit ik deze op het mobo aan en ik wil via speedfan deze stiller zette gaat men cpu fan ook stiller lopen---> de boel word te warm.
dit is mss verwarrend, ik weet het, maar zouden jullie mij a.u.b willen helpen?
Alvast bedankt
ff zeggen wat ik al weet (of denk dat ik weet):
de gele kabel is 12V de zwarte is 0 en de rode is 5, ik moet de gele laten zitten en de zwarte bij de rode steken 12-5V=7. kan dit?
maar ik snap dit molex gedoen niet goed, hoe krijg ik in godsnaam die zwarte draad bij de rode? ik denk dat mijn molex 2 4-pin plugs heeft voor op de voeding en 1 voor direct op het mobo. sluit ik deze op het mobo aan en ik wil via speedfan deze stiller zette gaat men cpu fan ook stiller lopen---> de boel word te warm.
dit is mss verwarrend, ik weet het, maar zouden jullie mij a.u.b willen helpen?
Alvast bedankt