Toon posts:

Windows XP --> PC valt uit bij afspelen video-bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Bij het afspelen van videobestanden...bijv. een muziekclip valt de PC uit...

Of ik nu met Winamp afspeel of met Windows MediaPlayer het maakt niet uit!
Films afspelen via BS-Player geeft die geen problemen mee :?

WindowsXP Pro incl. SP2

Met alleen SP1 precies zelfde probleem Windows XP Home same problem

Wat kan het probleem zijn?

Alvast bedankt voor de reacties,
Ohn0

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:35
zeker nog niet naar de temperatuur gekeken? of naar de waardes van je voeding? Maw: download Motherboard Monitor eens, en speel anders alles gewoon af met BSplayer :)

Verwijderd

Topicstarter
Erik999 schreef op 11 september 2004 @ 13:48:
zeker nog niet naar de temperatuur gekeken? of naar de waardes van je voeding? Maw: download Motherboard Monitor eens, en speel anders alles gewoon af met BSplayer :)
Dan vind ik het raar dat die WEL gaat flippen @ kleine muziekclipjes maar als ik een volledige FILM/DVD afspeel dan eheft die geen problemen...ik denk dan toch dat het aan software ligt...

Verwijderd

Welke codec-pack hebje? Misschien kan dit aan de codecs liggen, probeer eens je codecs die je hebt geïnstalleerd ff te uninstallen en bijv ff een andere pack te proberen zoals : K-Lite Codec Pack...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 14:05:
Welke codec-pack hebje? Misschien kan dit aan de codecs liggen, probeer eens je codecs die je hebt geïnstalleerd ff te uninstallen en bijv ff een andere pack te proberen zoals : K-Lite Codec Pack...
Ik heb AC3 Filter, BS Player, FFD-show & Xvid Codec die codecs geven op andere systemen geen problemen...

Het gaat btw om pc van mijn broertje deze pc is identiek aan pc van mijn andere broertje die geen problemen heeft daarom is het vaag... precies zelfde software alles zelfde...ding is teruggeweest @ pc-zaak daar hebben ze ook Benchmark testen e.d. gedraaid en hun zeggen dat er geen problemen zijn :D

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:35
Als de software 100% hetzelfde is als die andere, ligt het dus aan je hardware ;) ik kan niks anders bedenken, je hebt iig geen codec pack geinstalleerd, en wel precies de goede codecs, alleen video's zijn meestal mpeg toch? en movies meestal divx/xvid. Misschien in ffdshow bij mpg de andere codec selecteren, weet niet precies waar die optie zit. Erg vreemd... Probeer linux eens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Erik999 schreef op 11 september 2004 @ 14:31:
Als de software 100% hetzelfde is als die andere, ligt het dus aan je hardware ;) ik kan niks anders bedenken, je hebt iig geen codec pack geinstalleerd, en wel precies de goede codecs, alleen video's zijn meestal mpeg toch? en movies meestal divx/xvid. Misschien in ffdshow bij mpg de andere codec selecteren, weet niet precies waar die optie zit. Erg vreemd... Probeer linux eens ;)
Ik zou ook aan de hardware denken...maar daar is niks mis mee want alle hardware is goed door de benchmark testen e.d. gekomen... gehuegen goed, videokaart, voeding e.d.
Ik ga eens kutten met die codecs :D

ik draai op andere PC zelfde windows [van zelfde CD e.d.] en ik heb geen last van als ik die filmpjes wil afspelen...zelfde codecs/programma's daaraan zou je denken dat het wel weer ligt aan de hardware..

ERRUG VREEMD dit 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 15:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 15:22:
[...]

Ik zou ook aan de hardware denken...maar daar is niks mis mee want alle hardware is goed door de benchmark testen e.d. gekomen... gehuegen goed, videokaart, voeding e.d.
Ik ga eens kutten met die codecs :D
heb dit ook gehad, der is niks mis met je hardware.

Windows er ff opnieuw op en je zal zien het is over :*)

best vaag maar t werkt wel. Je kan gewoon weer dezelfde codecs gebruiken d8 ik of anders ff andere der opzette.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 15:31:
[...]

heb dit ook gehad, der is niks mis met je hardware.

Windows er ff opnieuw op en je zal zien het is over :*)

best vaag maar t werkt wel. Je kan gewoon weer dezelfde codecs gebruiken d8 ik of anders ff andere der opzette.
Heb al 3 keer gedaan en 3de keer incl. SP2... dus dat is het ook niet :D

Verwijderd

Probeer eens geheugen te verwisselen van die 2 systemen. Ik heb al diverse problemen gehad door brak geheugen dat glansrijk elke test doorliep. Kan zijn dat een bepaalde speler een ander geheugenbereik heeft.
Pagina: 1