Toon posts:

Supramax usb modem werkt niet als windows opstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik windows opstart doet mijn Supramax usb modem het niet.
Als windows is opgestart dan staat er bij systeem-eigenschappen bij de usb-apparaten "onbekend apparaat"
Als ik de usb-kabel uit de modem haal en er daarna weer terug in doe wanneer windows helemaal is opgestart dan pakt hij hem wel. Dit is best onhandig en ik ben bang dat het na een aantal keren de aansluiting kan beschadigen. Ik heb al de nieuwe drivers gedownload en de nieuwe firmware(die niet werkte!) heb ik ook geprobeerd. Ook heb ik de nieuwe via 4in 1 drivers geinstalleerd. Maar het heeft niets uitgehaald...
Heeft iemand tips?

Jesse

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Heb je de eerste keer de modem direct aangesloten en toen pas geinstalleerd.
Verwijder alles wat met USB te maken heedt in je Configuratie scherm en start dan de pc opnieuw op.

Hij zal de USB van je MoBo vinden en zal deze dan ook installeren.
Kijk dan in de handleiding van je modem hoe die moet worden geinstalleerd.
Bij sommige USB scanners (hp bijvoobeeld) moet je eerst de software installeren en dan pas fysiek de scanner.
Wanneer je dit de eerste keer niet hebt gedaan, dan krijg je cvan die weirde fouten zoals jij nu hebt.

Hopelijk heb je hier wat aan, let me know :)

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeerd, maar het is niet gelukt. Hij deed het goed toen ik de usb kabel na de installatie in de computer stak. Zolang ik de computer niet uitzet doet hij het gewoon(dus ik kan hem ook gewoon restarten). Maar zodra ik de computer uitzet dan geeft hij bij usb-apparaten "onbekend apparaat" aan... totdat ik de stekker er uit en er weer in heb gestoken...:(

• Diamon

Diamon

The Weird One

Welke windows-versie draai je.
Welk merk & type mobo en wat zegt die fabrikant op het FAQ afdeling.
Heb je ook al een ander USB-apparaat op dezelfde poort gehad en is er dan nog steeds dit probleem, maar nu met dat apparaat.

Wanneer dat het geval is zal het dus aan het mobo liggen, en niet aan de apparatuur.
Ps. je hebt al een andere USB-kabel geprobeerd.

And The Only One

• Diamon

Diamon

The Weird One

Ik ben voor je op zoek gegaan en gevonden.
When I boot my computer my Supra Max USB modem does not power on until I remove the cable and plug it back in.
On some computers the Supra Max will not power on until you remove the cable and plug it back in. If you are using a motherboard with a non-Intel chipset such as VIA or ALI make sure you have the latest BIOS for your motherboard ass well as all the necessary patches. Try plugging the modem into a hub, and if your modem has a front panel USB connector use the back one instead.
Dit verhaal kun je op deze vinden.

En de laatste driver updates kun je op de volgende link vinden: USB drivers

Wat voor MoBo je hebt weet ik niet, maar daarvoor moet je zelf effe zoeken.

Please let me know if this works :)

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
tnx..
Ik heb dus een via-moederbord. Maar ik heb pas mijn bios geflasht en ik heb een tijdje geleden de driver geprobeerd.

ik zal het nog eens gaan proberen... nu eerst alles van de modem van de computer halen, dan installeren en dan de usb-kabel in de poort steken...

Mijn vesta pro usb werkt trouwens wel prima... maar die vraag is nu overbodig na het laatste verhaal denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
hij werkt nog steeds niet goed... dan moet ik denk ik op zoek naar een hub, of iedere keer de stekker eruithalen en als ie kapot gaat dan maar weer een nieuwe kopen.. (is denk ik voordeliger...)
over een half jaar koop ik denk ik toch een nieuw moederbord, dus hij hoeft het nog maar even vol te houden... :-)

wat betekend eigenlijk MoBo? is dat MotherBoard? dat is een aopen ax59pro met een k6-350
Pagina: 1