Eminent EM4100 port 80 forwarden

Pagina: 1
Acties:

• Schooltje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01-2025
Ik heb een Eminent EM4100 aangeschaft. Na enige gepruts toch de ADSL verbinding online gekregen. Dit echter pas na het downloaden van de NL-handleiding op de site. De bijgeleverde handleiding gaf onvoldoende informatie!

Nu de interverbinding werkt, wil ik mijn webserver activeren. Met mijn oude modem (SpeedTouch 510) was dit een kwestie van port 80 forwarden.

Ik heb gezocht naar de instellingen die hiermee overeenkomen. Maar natuurlijk werkt dit net weer even wat anders. Ik heb een screenshot gemaakt van de instellingen bij NAT.

Afbeeldingslocatie: http://www.schooltjes.com/tweakers/NAT-rule-tw.jpg

Ik heb bij de porten overal 80 ingevuld. Echter helaas kan ik mijn webserver nog steeds niet bereiken.

Heeft er iemand suggesties?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Korakal

Up up up!

IT > NT

Ik denk dat je 'local address from' en 'local address to' hetzelfde moet houden (forwarden naar 1 pc) en eventueel nog kan proberen om 'global address' (beiden) op 0.0.0.0 te zetten.
Wel een beetje vaag idd :+

• Schooltje
Korakal schreef op 11 september 2004 @ 13:21:

Ik denk dat je 'local address from' en 'local address to' hetzelfde moet houden (forwarden naar 1 pc) ... :+
Ik heb maar naar 1 IP geforward, dit werkt niet
Korakal schreef op 11 september 2004 @ 13:21:
... eventueel nog kan proberen om 'global address' (beiden) op 0.0.0.0 te zetten.
Wel een beetje vaag idd :+
Dit heb ik veranderd, helaas zonder resultaat

Beide suggesties heb ik geprobeerd...zonder effect...nog iemand?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Korakal

Up up up!

Schooltje schreef op 11 september 2004 @ 13:57:
[...]

Ik heb maar naar 1 IP geforward, dit werkt niet
Je forward geen IP's, maar poorten.
In jouw screenshot zie ik 'from x.x.x.1' en 'to x.x.x.254'. Dat is wel iets méér dan 1 IP ;) ik zou deze hetzelfde maken iig.

• Schooltje
Korakal schreef op 11 september 2004 @ 14:15:
[...]

Je forward geen IP's, maar poorten.
In jouw screenshot zie ik 'from x.x.x.1' en 'to x.x.x.254'. Dat is wel iets méér dan 1 IP ;) ik zou deze hetzelfde maken iig.
Ik heb deze hetzelfde gemaakt en dat was zonder resultaat

Verwijderd

Beste Judith,

Dit is mijn account op tweakers. Uit je mailtje heb ik dit topic. Ik heb hem inderdaad aan je verkocht.

settings:
local address from 192.168.0.1 (als dit je webserver is. Let op want volgens mij heeft ook de modem dit ip, of heeft hij een ip dat niet in de range valt. Ook kan het zijn dat de DHCP aanstaat en je een conflict hebt, of dat het ip veranderd is)

local adres to 192.168.0.1

Die andere staan goed. (ports en zo)

Je firewall staat denk ik nog niet aan, want ik kan je vanaf hier pingen!

Als dit niet werkt weet ik het ook niet. Probeer misschien eens die gratis helpdesk van 0800-eminent, als je in staat bent die te bellen.

Ik heb nu ook geen andere oplossing. Kijk eens naar de dhcp range, misschien staat daar iets vaags. In ieder geval succes.

Mark (die van de Ben jah! :) )

Verwijderd

Je moet idd de local port hetzelfde houden.

Hoop voor je dat je geen VPN hoeft te forwarden

Wij hadden op het werk een stapel van die eminents weggezet bij klanten bleek dat die dingen wel poort 1723 konden forwarden maar het GRE protocol voor vpn werd tegengehouden :s

Wij zijn overgestapt naar vigor en zyxel

• Schooltje
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 19:21:

...

Je firewall staat denk ik nog niet aan, want ik kan je vanaf hier pingen!

...
Ik heb de firewall wel aangezet....alleen ik kan nergens de optie vinden om het pingen naar mijn IP adres uit te zetten.......

Verwijderd

Beste Judith,

Doet je webserver het nu? Om pingen uit te zetten moet je eerst de firewall in de modem aanzetten.

• Schooltje
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 23:09:
Beste Judith,

Doet je webserver het nu? Om pingen uit te zetten moet je eerst de firewall in de modem aanzetten.
Mijn webserver werkt nog steeds niet... probeer http://home.schooltjes.com maar.
En ik heb de firewall in mijn modem geactiveerd, maar ik kan nog steeds pingen naar mijn IP-adres

Trouwens als ik mijn IP-adres in IE intype dan kom ik in de webinterface van mijn modem uit. Dit lijkt mij ook niet helemaal zoals het hoort. Dus ik verwacht dat ik ergens iets verkeerds heb ingesteld maar ik heb geen idee waar. Heeft iemand toevallig nog een suggestie? (of kent iemand de eminent 4100, als ze die dingen verkopen zullen er toch ook mensen zijn die deze instellen en er iets vanaf weten????)

[ Voor 34% gewijzigd door Schooltje op 12-09-2004 20:56 . Reden: mijn eigen ip adres dan kom ik bij mijn router instelligen uit ]

• Schooltje
Zou het misschien kunnen dat deze IP-Filter voorkomt dat er verkeer op port 80 mag zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.schooltjes.com/tweakers/IP-Filter.jpg

• Schooltje
Probleem opgelost! En de oplossing is heel simpel. Ik heb de EM4100 teruggebracht naar de winkel en heb een SpeedTouch 510 gehaald. De ST510 had ik binnen een kwartier werkend geinstalleerd.

De webserver is ook weer te bereiken. En bij Eminent wilden ze geen tijd investeren in een oplossing, nou dan niet! Voor mij geen Eminent meer!
Pagina: 1