NEC2500A - buffer vol,leeg,vol

Pagina: 1
Acties:

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb al een tijdje een NEC2500A. Hij heeft het een tijdje goed gedaan, maar nu gaat het bufferniveau van de brander steeds naar 0% en daarna gelijk weer naar 100%. Dit gaat de hele tijd door en het branden duurt hierdoor drie keer zo lang. Ik heb de schijf al gedefragmenteerd, een firmware update gedaan, een bios update gedaan ,in het bios 32bit transfer aangezet en de chipset drivers geinstalleerd. Het branden gaat nu wel wat sneller, maar nog steeds zakt de buffer van de brander steeds naar 0%. Ik heb ook al geprobeerd windows opnieuw te installeren met alleen de chipset drivers en nero. Maar dit maakt ook niet uit.

Ik heb net de allernieuwste VIA hyperiondrivers geprobeerd, hierna doet hij het wel goed, maar hij brand gewoon rond de 25 speed. Ik heb ook gemerkt dat als ik de muis blijf bewegen, dat de buffer wel gewoon vol blijft. Ik heb het probleem nu ook op een andere computer, met hetzelfde moederbord. Alleen daar zakt de buffer ineens naar 0 bij de 95 procent, maakt niet uit hoeveel MB de cd is.

Primary master - maxtor
Primary slave - wd
Secondary master - dvd
Secondary master - NEC2500A

Moederbord - MSI KT4V
Chipset - KT400

[ Voor 21% gewijzigd door daandegoeiste op 11-09-2004 13:45 ]

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Staat DMA wel aan voor je NEC.
WindowsXP wil nog wel eens dit aanpassen.
Kun je makkelijke bekijken met Nero Infotool!

"Soylent Green is people!"

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Als je het snel wil aanpassen/bekijken

Windows toets + Pause/Break > klik tabblad Hardware > klik Apparaatbeheer > dubbelklik IDE ATA/ATAPI-controllers > dubbelklik Primair/Secundair IDE-kanaal > Tabblad Geavanceerde instellingen

Er moet dus staan: DMA, indien beschikbaar, als er staat Alleen PIO moet je em ff aanpassen!

Sorry mensen, zit op werk en heb dus alleen nederlandse winxp voorhanden :z

[edit]
Owja, kijk ook ff in je bios, of opties mbt DMA/Ultra DMA wel goed zijn ingesteld

[ Voor 13% gewijzigd door aramdin op 11-09-2004 14:40 ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

Check je Nero logs eens op problemen (post hem evt. hier) - of start Nero eens met wat hogere prioriteit.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
DMA staat aan onder apparaatbeheer. Ik heb ook al geprobeerd om hem even op PIO te zetten en dan weer terug. Maar dit heeft ook niets geholpen. Eventuele fouten zal ik morgen posten als ik weer een dvd/cd heb gebrand.