Toon posts:

[DMX 6fire LT] gescheiden CD1/CD2 connector gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb hier een Terratec DMX fire LT in mijn computer zitten, en nou vroeg ik me iets af. Hij heeft on-board 2 connectoren voor het geluid van CD-ROM spelers. Je weet wel, zo'n connector met 4 van die pinnetjes. Nu vroeg ik me af zou het mogelijk zijn dat wanneer ik geluid door de eerste connector stuur deze alleen te ontvangen is op de frontkanalen, en wanneer ik geluid door de 2e connector stuur dit alleen te horen is op de rear kanalen?

Iemand een ideetje?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Standaard / on-the-fly is dit niet mogelijk. Daarvoor zul je iets moeten hebben/maken wat van 2 stereo signalen naar surround encodeert (met de nodige CPU power).

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
De makkelijkste manier om het effect te bereiken en toch 4-channel surround functionaliteit te behouden zou een tweede geluidskaart zijn. Line out van de tweede naar rear, line in naar de rear-out van de eerste, CDs in de betreffende soundcards prikken. Maar is er een reden dat je twee CDs tegelijk wilt afspelen op twee sets speakers?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar plaats voor 1 soundcard. Wat wil wil doen is het volgende: Ik heb zelf een mp3 computer gebouwd (vrij professioneel apparaat in 19" inch case). Nu hangt de speler aan een mengpaneel. Op die computer draai ik BPM studio. BPM is ingesteld dat hij de front kanalen ziet als kanalen 1 en 2 (dus eerste speler links/rechts) en de rear kanalen ziet hij als kanalen 3 en 4 (dus tweede speler links/rechts). Nu komt het hele apparaat in een 19 inch case tesamen met een 19 inch dubbele cd speler (Tascam CD302). Nu leek het me wel leuk om de uitgangen die cd speler te verbinden met die CD inputs op de kaart zelf (moet lukken met wat creativiteit). Alleen bedacht ik dus wanneer ik ze daarmee verbind, en ik start een cd vanaf de speler, deck 1 ofzo, dan is deze te horen over beide uitgangskanalen (front en rear) en dat komt niet zo goed uit.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Nouja, die CD inputs zijn gewoon extra line-ins met een andere connector, dus aansluiten is puur een kwestie van verloopjes maken en naar buiten voeren. Alleen, volgens mij gaan ze ook in de software gewoon door het leven als een extra input, en zou je ze dus misschien moeten kunnen redirecten naar de ene of de andere out met een geschikt programma. Ik weet niet of BPM studio er daar een van is en ik weet ook niet zeker of dat kan met de gemiddelde audio kixer, ik weet nl niet hoe multichannel intern geimplementeerd is voor line-ins.

Anders moet je misschien gewoon twee (vier, want twee keer stereo) hele simpele mixcircuitjes maken die <outputsignaal van geluidskaart> optellen bij <signaal cd speler>. Is niet zo moeilijk, zeker als je de relatieve level afstelling gewoon met een instelpotje doet.

Verwijderd

Denk dat het hardwarematig gezien lastig gaat. Weet dat er (vroeger iig) speciale drivers waren voor sb live! kaarten waarbij je zelf de in/out puts kon verbinden middels een grafisch drag 'n drop interface. Gezien dat de terratec (envy chips) nog niet zo masaal aanwezig in computers is als de sb chips zullen er waarschijnlijk geen alternatieve drivers / tools zijn.

Andere optie is software gebruiken van pcdj (red of fx) deze ondersteunen gewoon cdr spelers en kun je nummers gewoon selecteren en afspelen op 1 van de 2 spelers in het programma incl bpm e.a.

http://www.pcdj.com
Pagina: 1