Toon posts:

heel vaag, pc3200 geheugen werkt alleen in slot 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een amd 2000+ met een nieuwe geheugen simm....

ik heb altijd pc2700 gehad, want dat had het moederboard nodig, maar nu heeft de leverancier een verkeerde geleverd een pc3200 ipv een pc2700.

Maar omdat ik al een paar keer een bios update heb uitgevoerd dacht ik 'het valt even te proberen' wie weet werkt het erin....

dus ik die chip in slot/bank 1 werkt niet, pc 3 piepjes, start niet op,

nog even in slot 2 voor de zekerheid.... DOET WEL? :S :S

kan iemand mij uitleggen hoe dit komt? waarom doet zo'n sim niet in bank 1 maar wel in de middelste (en ook in de laatste?)

Verwijderd

Is het eerste slot niet defect? heb je al ander geheugen geprobeerd in slot1?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

Om welk moederbord gaat het? Sommige moederborden accepteren alleen pc3200 in bepaalde sloten.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
het is een KT3 ULTRA ms-6380(v1.x)atx mainboard

ja ander geheugen werkt wel in slot 1,

maar ik heb nu een nieuw probleem met de computer, hij geeft geen beeld maar nadat ik bios instellingen had gewijzigd, bios reset via de jumper geeft geen resultaat :(

Verwijderd

Topicstarter
ter verduidelijking, de fan's gaan wel draaien, maar het beeld doet niets en windows wordt ook niet opgestart ofzo... (dus waarschijnlijk ligt het niet aan de videokaart)

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Als je PC bij het opstarten helemaal geen beeld geeft is dat in 9 van de 10 gevallen NIET je videokaart.

Bij dit geval is het dus gewoon waarschijnlijk iets met het geheugen.

Over dat resetten wat niet werkt: je moet wel volledig van de stroom af zijn wil die jumper z'n werk goed kunnen doen. Daarbij moet je die jumper er voor de zekerheid een tijdje (lees: minuutje) eraf houden zodat je zeker weet dat de stroom er volledig af is geweest. Als dit met de jumper niet werkt kun je ook gewoon de BIOS batterij er even uithalen.

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Misschien een beetje overbodige post maar ik heb een KT4V van msi. Deze geeft ook wel eens opstart problemen (ook fans die wel draaie maar verder niks).. moet hierbij wel zeggen dat ik piepjes hoor (geven aan dat er geen geheugen in zit, terwijl dat er wel in zit). Als ik dat de powercable er uithaal en een aantal keer op de powerknop druk, en de aan/uit schakelaar van mn voeding een keer overhaal. vervolgens de powercable er weer in.. en hij start weer normaal op. Ik weet dat dit niet echt een degelijke manier is..maar het is het proberen waard. :7
Moet er wel bij zeggen dat mijn moederbord wel gewoon pc3200 accepteert!

[ Voor 5% gewijzigd door Meastro1983 op 11-09-2004 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoi nivard, bedankt voor de tip, kt4v is een betere versie van het moederboard, vandaar dat die wel pc3200 accepteert, dat klopt wel. (oh en wat die piepjes betreft, het kan zijn dat je je geugen dan even moet aandrukken of dat je moet controleren dat het er wel goed om in zit, klinkt stom maar je kunt bij een msi moederboard de klemmetjes vastdrukken terwijl het geheugen dan verkeerd omzit) zul jij niet hebben want hij doet het soms wel.... maar voor sommige mensen misschien wel handig, 3 piepjes is dus even controleren of alles wel goed om zit :S ;)

hannos; de bios battery heb ik vervangen door een nieuwe EN er uit gehaald, beide werkte niet, maar 1 minuut wachten tot de nieuwe jumper er weer opnieuw opzet heb ik nog NIET geprobeerd, en misschien dat het lukt als ik het oude geheugen zolang even terug zet......

dat ga ik dus nu even proberen....

rest mij nog 1 vraag over de sloten van het geheugen....

maakt het uit welk slot vol is en welke leeg? bijvoorbeeld, ik doe in de middelste geheugen en bij de buitenste niet, kan het dan ook wel werken of moet b.v. het eerste dimmetje in 1 het 2e dan in 2 en als je er nog een bij doet in 3?

Verwijderd

Topicstarter
shit shit shit..... alles geprobeerd, minuten gewacht, volledig stroom eraf.... batterij eruit, steeds hetzelfde resultaat... geen opstartscherm, alles draaid maar je ziet niets.... :(

Verwijderd

Topicstarter
ok voor mensen die met het probleem van het resetten zitten heb ik een steengoeie uitleg gevonden: http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=31222

daar staat hoe DAT werkt mocht je deze topic toevallig lezen....

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij misschien nog even verder helpen? Ik heb nog steeds een zwart beeld, geen opstartprocedure.
Waarschijnlijk is het resetten van de bios wel gelukt, dat is het dus niet, waar zou het wel aan kunnen liggen?

degene die mij een antwoord geeft waarmee ik het probleem kan oplossen verzorg ik een gmail invitation....

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Helaas man.. ik weet t niet meer..
En bedankt voor je verhaaltje over Kt4V :)
Succes verder..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 14:19:

maar ik heb nu een nieuw probleem met de computer, hij geeft geen beeld maar nadat ik bios instellingen had gewijzigd, bios reset via de jumper geeft geen resultaat :(
Even vraagje,
Wat had je gewijzigd in je bios? Lijkt erop dat je op e.o.a. manier je bios naar de galemieze heb geholpen.

Normaliter zou je met het resetten van je bios toch in ieder geval weer je bios-scherm moeten krijgen, maar uit je eerdere post begrijp ik dat dit niet het geval is.
Ik zou alles loshalen van je mobo, behalve je harde schijf waarvan hij opstart en je videokaart. Doe alleen 1 geheugen sim erin waarvan je weet dat hij werkt. Krijg je nu wel een bios-scherm?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 18:24:
kan iemand mij misschien nog even verder helpen? Ik heb nog steeds een zwart beeld, geen opstartprocedure.
Waarschijnlijk is het resetten van de bios wel gelukt, dat is het dus niet, waar zou het wel aan kunnen liggen?

degene die mij een antwoord geeft waarmee ik het probleem kan oplossen verzorg ik een gmail invitation....
Ik kan je wel helpen het topic open te houden. Gebruik de 'edit'-knop i.p.v. telkens een nieuwe reply.

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx voor de tip mmmmm! zal voortaan edit gebruiken.

Verwijderd

Start je pc nog steeds niet als je het oude geheugen er terug instopt?

Verwijderd

Topicstarter
nee tomw, heb ik gedaan en nog steeds hetzelfde effect helaas.

o.k. ik kom dus net van de computershop, zegt daar zo'n gozer, als je de bios jumper verkeerd hebt laten staan kan het ook zijn dat hij het niet meer doet....
zegt hij 'soms als je de computer een week van al het stroom af laat kom je er ook mee weg en doet het moederbord het ook gewoon weer daarna.'

- is dit waar, of wordt ik ongeloofelijk in de zeik genomen.
- en zo ja, als dit waar is, kan iemand mij dan uitleggen waarom het een week zou moeten duren?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 11:44 ]

Verwijderd

Een moederbord dat zichzelf geneest?
Dat zou echt een wonder zijn.. het negende denk ik.

Ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval.

Maar heb je geen boekje van je moederbord waarin staat hoe de jumpers wél moeten zitten? Het is jammer dat je niet meer weet welke wijziging je in je bios hebt gedaan. Ik vermoed dat je met je voltages hebt lopen spelen. Iets anders kan ik me niet voorstellen.

Heb je nog gedaan wat ik voorstelde? Alles eruit en met minimale onderdelen kijken of hij opstart?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is precies wat ik dacht in de shop, maar aan de andere kant dacht ik, zou kunnen misschien heeft het wat met ontlading van electriciteit te maken ofzo.

Wat betreft de voltages, niet mee gespeeld.

Jep gedaan, alles eruit en het minimale erin....

geen resultaat, nog steeds hetzelfde effect...
Pagina: 1