[js/html] opener problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Hoi,

ik heb een pagina (a), met daarop een afbeelding. Mensen kunnen op die afbeelding klikken, er wordt een nieuw venster (b) gemaakt met window.open() en er staat een image-gallery. Als mensen in die image-gallery op een plaatje klikken, wordt op (a) het plaatje veranderd door het gebruik van
JavaScript:
1
2
    opener.document.images[imgName].src=j;
    opener.document.forms[frmName].elements[elemName].value=i;

en het venster sluit zichzelf. Allemaal heel erg handig, en het werkt perfect. Maar nu zit ik met het volgende probleem: ik wil ook graag directory-support toevoegen. Dus nu staat er bovenaan in (b) een lijstje met directory's, als je op een directory klikt gaat ie naar een nieuwe pagina met die directory. Vervolgens wil ik hetzelfde doen, dus mensen klikken op een plaatje, en dan moet dezelfde javascript van hierboven het werk doen. Maar: omdat ik naar een nieuwe pagina gegaan ben, kent 'ie "opener" niet meer.

Heeft iemand suggesties over hoe ik dit kan oplossen? Ik zat zelf te denken aan een iframe dat float, dus een soort nepvenster, maar eigenlijk lijkt het me een beetje ranzig. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Verwijderd

opener.opener ?

• chris
Nee, aangezien hij niet voor de 2e keer een nieuw venster opent, maar gewoon in venster (b) een nieuwe pagina laadt. Hij opent niet nóg een venster.

Verwijderd

window.opener?

• chris
al geprobeerd, lijkt ook niet te werken....

Verwijderd

Een simpele test case wijst uit dat dat geen enkel probleem is...

http://www.nextavenue.com/got/chris

index.htm opent met window.open open.htm, open.htm linkt direct door naar open2.htm. Open2.htm alert de waarde blaat van index.htm; de window.opener.baat...

• chris
Oké, het was mijn fout. Er zat iets in de php fout.
Om me nog ff voor te stellen: Hoi, ik ben chris, en ik ben dom.
:p

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:12

crisp

Devver

Pixelated

hoi chris :w :P

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.