Toon posts:

pcixpress geeft problemen met fedora core 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben net een nieuwe kantoor server gekocht voor ons administratie systeem nou is deze geheel gebouwt op fedora core 1. Nou heb ik een raid controlle die werkt met pcixpress alleen dit wordt pas ondersteund vanaf core 2. Heeft iemand ideen want onder kernel 2.6 werkt ons administratie niet.

;(

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je Fedora gaat gebruiken voor je
kantoorautomatisering, die distro is nog niet zo oud en van wat
ik gezien heb zit deze ook nog eens vol kinderziektes.

Waarom gebruik je geen SuSE of Redhat Enterprise server?
Dit soort zaken worden daarin standaard allemaal ondersteund.

Nu weet ik eerlijk gezegd niet of pcixpress wel ondersteund
wordt in kernel 2.4.

Suc6.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, is het pci-xpress wat niet ondersteund wordt of je raid kaart ;) Das nl wel een groot verschil. Als het je raid is die niet ondersteund wordt zou je dat op kunnen lossen door de goede raidmodule te laden (moet je dus wel even je kernel recompilen) en anders moet je een kernel pakken die pci-xpress ondersteuning heeft. Ik ga er vanuit dat de nieuwste kernels (iig de nieuwere 2.6 kernels) die ondersteuning wel hebben. Het ziet er iig naar uit dat je wat mag gaan recompilen, maar dat had je al wel verwacht neem ik aan?

Geef anders even wat meer info: welke kernel versie draai je nu, welke raid controller is het, kan je helemaal niet booten etc. etc. Misschien wat logs en je dmesg output erbij. Naja, eigenlijk alles wat ook in de policy staat.

@mkools24: hij heeft gekozen voor FC, dus het aanraden van een andere dist lijkt me hier eigenlijk een beetje overbodig.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer