CompuServe of Speedlinq?

Pagina: 1
Acties:

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Ey,

Ik heb nu kabel van chello, classic abo (2560/394) en wil eigenlijk switchen naar ADSL.

Nu zijn er op t moment 2 abo's die me aanspreken.
CompuServe BreedBand ADSL 8064; deze toegang kost € 54,95 per maand. Wanneer u voor 1 november 2004 bestelt, betaalt u de eerste 3 maanden niet € 54,95 maar slechts € 44,95! Daarnaast betaalt u geen aansluitkosten à € 74,95. Tevens ontvangt u een gratis combo-modem (t.w.v. € 69,00) of een korting van € 69,00 op een multi-pc-ethernetmodem (van € 99,00 voor € 30,00). Daarnaast ontvangt u blijvend 2x de normale snelheid downstream: 8064 kbit/s (Upstream ongewijzigd: 1024 kbit/s.)

en

Speedlinq All-in 8064 € 55,00 p/mnd tot 8064/1024. -All-in 8064 abonnement: Actietarief eerste 3 maanden: €44,95!

Dus qua prijs zijn ze hetzelfde. Beide gratis modem.
Kheb hier nu thuis een belkin wireless router staan, dus alsk gwoon standaard adsl modem neem, kan ik die erop aansluiten toch?

of heb ik een abo gemist die qua prijs/kwaliteit hetzelfde is?

CompuServe werkt via tiscali netwerk alsk t goed heb en Speedlinq via BBNed.
Maar nu is mijn vraag.. welke van de 2 is nou beter? Want ik heb werkelijk geen flauw idee welke ik het beste kan kiezen..

[ Voor 4% gewijzigd door dajuan op 11-09-2004 11:33 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Kijk naar de gunstigste Algemene Voorwaarden. Je zult het waarschijnlijk minimaal 1 jaar moeten afnemen (of misschien wel 2). Wat gebeurt er na die periode, kun je dan per maand opzeggen, of zit je er na twee maanden weer een jaar aan vast?

LinkedIn WoT Cash Converter

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Hmmm, ben je nu opzoek naar het goedkoopste abonnement met de hoogste geadverteerde snelheid? Goedkoop is in nederland nogsteeds duurkoop op lange termijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-02 09:24
beide abbo's zijn op het BabyXL (Tiscali Wholescale) netwerk, dus kwa verbinding maakt het helemaal niks uit, alleen had Speedlinq nog al raar gezeur met datalimieten oid, en Compuserve hoort ik niet zoveel goede berichten over, dus goedkoop is idd duurkoop :P

• dajuan
Speedlinq zou geen datalimiet moeten hebben, iig fair use policy.

[ Voor 175% gewijzigd door dajuan op 11-09-2004 11:44 ]

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-02 09:24
dan zou ik de kleine lettertjes maar eens gaan lezen ;)
Voor abonnementen afgesloten tijdens de actieperiode wordt in afwijking van de Gedragsregels de volgende Summer Sale richtlijn aangehouden: op de 1024 : 5 GB, op de 2048 : 15 GB p.m. op de 4096: 25 GB p.m. op de 8064 : 50 GB p.m.. Abonnee wordt ten hoogste EUR 15 p.m. extra in rekening gebracht voor gebruik tot de standaard richtlijn als opgenomen in de Speedlinq Gedragsregels.

Verwijderd

Doe maar Speedlinq.

Ik had eerst Speedlinq en nu compuserve.

Compuserve heeft geen Pop3 mail maar Imap. Vind ik niet echt gewelding.
Binaries bij Compuserve zijn allemaal incompleet.
Af en toe valt de verbinding weg met de newsserver van compuserve, is ook niet echt fijn.

Surfen op het www gaat met beide providers prima.

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:09
en is je ping beetje goed met gamen ?

• dajuan
Daar benk idd ook wel benieuwd naar, aangezien ik vrij veel online game. Ping was/is hetzelfde speedlinq t.o.v. compuserve?

Datalimiet van 50gb kom ik toch niet over heen, dus dat is geen probleem ;)

[ Voor 15% gewijzigd door dajuan op 11-09-2004 11:57 ]

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Denk er trouwens aan dat je bij Compuserve eerst de aansluitkosten en modem moet dokken (bij mij iets van 140 euro). Daarna kan je het geld terug vragen middels een actiecoupon.

• bjck
P.K. schreef op 11 september 2004 @ 11:42:
beide abbo's zijn op het BabyXL (Tiscali Wholescale) netwerk, dus kwa verbinding maakt het helemaal niks uit, alleen had Speedlinq nog al raar gezeur met datalimieten oid, en Compuserve hoort ik niet zoveel goede berichten over, dus goedkoop is idd duurkoop :P
Daar zit je dan echt compleet maar dan ook compleet naast.

babyXL levert een point-to-point verbinding tussen adsl modem en het backbone netwerk van de ISP. Het is niet meer dan een rietje eigenlijk. De maximale lijnsnelheid wordt overigens wel bepaald door dit rietje, liever gezegd het laatste stukje de verbinding tussen de apparatuur in de centrale en je modem (je sync snelheid).

Elke ISP heeft een eigen backbone netwerk met andere router configuraties en soms alles netjes dubbel uitgevoerd of reserve apparatuur geconfigureerd in backup direct inzetbaar bij calamiteiten.

Andere transit/backbone interconnects voor internationale routering etc etc etc.

De stelling "ik heb een 2Mbit bbned verbinding" en "bij ISP A is het goedkoper dan bij ISP B voor exact hetzeflde" klopt dan ook niet. Zo zie je ook dat bij het downloaden van bijvoorbeeld ServicePack 2 voor windows XP iemand met een verbinding via het babyXL netwerk dit met 600KBps+ kan downloaden en een ander met ook een verbinding via het babyXL netwerk bij een andere ISP nog sneller of soms maar met 1/3de van die snelheid.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 11-09-2004 17:05 ]

• dajuan
BBned is sneller?

• bjck
Mwah, wat versta je onder sneller?

BBned levert 2048kbit en babyXL levert 2240kbit op verbindingen net als KPN om te compenseren voor de overhead van 10%. Dus effectief op een verbinding via BBned is 220KB/s mogelijk maximaal en op babyXL ongeveer 250KB/s maximaal.

Of bedoel je met sneller wie er eerder een verbinding kan realiseren na het aanvragen? Of sneller bij het oplossen van calamiteiten? Of sneller bij het melden van eventuele netwerk problemen? Of sneller in het aanpassen van een kleurtje op haar website?

Verwijderd

Is het niet 8092 btw?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Nee. Het is 8064Kbit/s, en dan nog: niemand levert een 8Mbit abo. Het is allemaal 2-8Mbit. En ja, dat maakt uit, want al zit je 65 meter van de centrale: als je modem traint op 3Mbit heb je wat je besteld hebt, en geen recht tot klagen. (Ja, da's overdreven gesteld, maar hou in de gaten dat 2-8Mbit betekend dat je ergens tussen de twee en de acht Mbit zult krijgen. Er is geen garantie dat je ook echt 8Mbit zult halen.)

(Oh: en hou ook even in je achterhoofd dat je stiekum bij AOL zit. Dus: maffe browser, maffe mail, maffe aangepaste software, en voortdurend het idee dat je als een geestelijk gehandicapte aangesproken wordt. )

[ Voor 22% gewijzigd door burne op 11-09-2004 17:50 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• dajuan
kbedoelde met sneller, eigenlijk als je op dezelfde afstand zit vanaf een centrale.. waar je dan met hetzelfde abo de hoogste snelheid haalde, zoals je al noemde.

Maar voor de rest bestaat er niet echt verschil tussen BBned en babyxl?

Weet iemand hoe t met pings zit bij bbned? 2-8mbit abo.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kzit ook te kijken naar deze abo's, vraag me alleen af hoe het zit met de nieuwsservers en of die datalimieten niet extreem laag zijn.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Compuserve heeft een dynamische IP
en Speedlinq geeft je wel een vast IP.
misschien dat dat ik je keuze meetelt?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Naast alle genoemde punten kan ik alleen maar vertellen dat ik over het algemeen een tevreden Speedlinq gebruiker ben. Ik heb geen ervaring met Compuserve.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zat er ook over na te denken om een abo bij Speedlinq te nemen. Maar ik heb nog wat vragen die ik zo snel niet op de site kan vinden. Aangezien hier mensen zijn die Speedlinq hebben (gehad) weten jullie het misschien ook.

Ik zie aansluitkosten/modem/router staan bij de prijzen. Maar ik zie nergens iets staan over een splitter. Moet je hier zelf voor zorgen, of zit dat bij die aansluitkosten inbegrepen?

Is het mogelijk om gewoon zelf alles aan te sluiten. Dit omdat de actie tot eind september duurt en ik pas daarna adsl ga aanvragen. Ook heb ik liever de gewone fair use policy dan de aangepaste datalimieten die je krijgt als je een abo aanvraagt in de actieperiode.

Ik zie nergens de optie op een doe-het-zelf pakket aan te vragen. Is deze er wel? Zo ja wat zit er dan allemaal precies in dit pakket?

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 23:47

Sebastiaan

....

Ik zie bij speedlinq nergens datalimieten staan hoor. Alleen maar een melding over een fair use policy. De vaste datalimieten waren tijdens een actie "Summer Sale", maar ik denk dat deze al een tijd geleden afgelopen is.

• bjck
seb_ schreef op 18 september 2004 @ 15:18:
Ik zie bij speedlinq nergens datalimieten staan hoor. Alleen maar een melding over een fair use policy. De vaste datalimieten waren tijdens een actie "Summer Sale", maar ik denk dat deze al een tijd geleden afgelopen is.
Staan wel ergens diep verstopt de richtlijnen van hun fair use policy genoemd.

• SubSun
  • Niet online
Ze gebruiken fair use policy, daarbij hebben ze bepaalde richtlijnen. Ik dacht uit mijn hoofd 25 gb per maand bij 2048/1024 abo. Maar tijdens de 'summersale' hadden ze de richtlijnen voor alle abo's verlaagd. De 2048/1024 was bv dan nog maar 15 gb

• Freee!!

Freee!!

SubSun schreef op 18 september 2004 @ 12:10:
Ik zat er ook over na te denken om een abo bij Speedlinq te nemen. Maar ik heb nog wat vragen die ik zo snel niet op de site kan vinden. Aangezien hier mensen zijn die Speedlinq hebben (gehad) weten jullie het misschien ook.

Ik zie aansluitkosten/modem/router staan bij de prijzen. Maar ik zie nergens iets staan over een splitter. Moet je hier zelf voor zorgen, of zit dat bij die aansluitkosten inbegrepen?
Dat zit er gewoon bij inbegrepen (en die dingen zijn ook nog eens spotgoedkoop).
Is het mogelijk om gewoon zelf alles aan te sluiten. Dit omdat de actie tot eind september duurt en ik pas daarna adsl ga aanvragen. Ook heb ik liever de gewone fair use policy dan de aangepaste datalimieten die je krijgt als je een abo aanvraagt in de actieperiode.
Als je de spullen hebt, is zelf aansluiten heel goed te doen. Ik kan me voorstellen dat je even wacht tot je de normale datalimieten krijgt.
Ik zie nergens de optie op een doe-het-zelf pakket aan te vragen. Is deze er wel? Zo ja wat zit er dan allemaal precies in dit pakket?
Van de speedlinq-site (zie hier):
[q]
Installatiemogelijkheden

• Doe-het-zelf installatie Gratis
• Basic monteur installatie (splitter / modem / test verbinding) 85,-
• Complete monteur installatie (splitter / modem / pc / test verbinding) 99,-
• Complete monteur wireless installatie (splitter / modem / pc / ontvangst-station / test verbinding) 139,-

Je bent redelijk verplicht om een modem van ze af te nemen, omdat zij er nog speciale software in (zeggen te) installeren. Eventueel schijnt die ook op CD-ROM te verkrijgen zijn voor bepaalde ondersteunde modellen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• SubSun
  • Niet online
Thx Liu, ik zie het nu ook staan.

Bedoelen ze met die modem het kaartje wat in je pc zit of de modem die je in de meterkast hebt hangen? Want de modem in de meterkast wil ik iig aanschaffen.

Ken jij in je omgeving meer mensen die tevreden zijn met Speedlinq? Of een site op internet? Ik zit er over na te denken om Speedlinq te nemen, maar kan niet zoveel gebruikers ervaringen vinden.

wat zit er in het doe-het-zelf pakket? Helemaal niks? Want er staat niks achter. Bij de andere soorten installaties wel..

edit, net de search gebruikt (die is er ook nog :Y) ) Ik kan wel ervarignen in andere topics vinden. Even daar lezen O-)

[ Voor 26% gewijzigd door SubSun op 18-09-2004 21:05 ]

Verwijderd

SubSun schreef op 18 september 2004 @ 20:52:
Thx Liu, ik zie het nu ook staan.

Bedoelen ze met die modem het kaartje wat in je pc zit of de modem die je in de meterkast hebt hangen? Want de modem in de meterkast wil ik iig aanschaffen.

Ken jij in je omgeving meer mensen die tevreden zijn met Speedlinq? Of een site op internet? Ik zit er over na te denken om Speedlinq te nemen, maar kan niet zoveel gebruikers ervaringen vinden.

wat zit er in het doe-het-zelf pakket? Helemaal niks? Want er staat niks achter. Bij de andere soorten installaties wel..
Ik heb speedlinq sinds 2 maanden, en ben erg blij er over.

Bij de doe hetzelf pakket krijg je de modem, software, splitter, telefoon kabel, telefoon plug ding, en nog iets ( ik weet niet wat dat is )

• SubSun
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 20:59:
[...]

Ik heb speedlinq sinds 2 maanden, en ben erg blij er over.

Bij de doe hetzelf pakket krijg je de modem, software, splitter, telefoon kabel, telefoon plug ding, en nog iets ( ik weet niet wat dat is )
bedankt voor de info.

Ik denk dat ik ook een abo bij Speedlinq ga aanvragen. Ik wacht alleen eerst tot de actie voorbij is. Als je tijdens de actie een abo aanvraagt heb je namelijk een slechtere fair use policy. De richtlijnen zijn verlaagd dus minder GB per maand. En aan gezien de actie tot 30 september geldt kan ik nog wel een paar dagen wachten.

Edit:
Hoe lang duurde de afhandeling eigenlijk? Vanaf het moment dat je het had aangevraagd totdat je werkelijk kon internetten..

[ Voor 10% gewijzigd door SubSun op 27-09-2004 21:55 ]

• Freee!!

Freee!!

SubSun schreef op 27 september 2004 @ 21:49:
[...]
Hoe lang duurde de afhandeling eigenlijk? Vanaf het moment dat je het had aangevraagd totdat je werkelijk kon internetten..
Bij mij duurde het erg lang, maar dat lag niet aan Speedlinq, zie ook "ADSL aanvraag gecancelled zonder bericht".

Pagina: 1