Toon posts:

[Logitech Z-640] kabels van de 2 rear speakers verlengen

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
allereerst; ik ben een electro noob vandaar dat ik de volgende oplossing prefereer.

probleem:

ik heb al een paar weken dit super 5.1 setje, alleen waren de rearspeakers nog niet achter mij opgehangen. dat wil ik dit weekend gaan doen. dat betekent ook dat ik moet gaan verlengen en ik zie het niet zitten om de kabel door te knippen en met kroonsteentjes te lopen klooien.

wat ik wil:

de rearspeakers gaan in de sub dmv male-tulpstekkers. zijn er verlengkabels van ong. 10 meter op te markt die het volgende doen:

MALE tulp van speaker >> FEMALE tulp verlening, die weer eindigd als MALE tulp voor in de sub.

bestaat dit dus en is het bij Expert, Dixons etc gewoon te krijgen?

Verwijderd

Ja dat bestaat, en ja gewoon overal zo te krijgen!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
godzijdank, ook bij de gewone zaken zoals ik al opnoemde?

Verwijderd

Ik heb ze hier gekocht, www.perfectsystems.nl en bij het onderdelen huis kan je ze ook wel krijgen

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Normale kabels met tulp/rca/cinch connectoren zijn signaal kabels en gebruiken hele dunne aders (voor signaalkabels is dat goed), niet echt geschikt als speakerkabel.
Wat je beter kan doen is twee losse rca pluggen kopen en een stukje speakerkabel en dat zelf solderen.
Echt suf trouwens dat ze rca connectoren gebruiken voor speakers, maar goed.

Verwijderd

Topicstarter
kheb ze nu al verlengd met tulp stekkers en aan de muur bevestigd (de rears dus) wat goed gaat.

nog 1 vraag. als ik bijv. CoD speel en tijdens schieten naar links draai hoor ik geen merkbaar verschil dat het geluid rechts van me is. moet ik mss met mijn audiosoftware (NVMixer) het volume van me front speakers verlagen omdat die dichterbij staan?

ook lijkt er nu een lichte galm te zijn.de ruimte waar de computer staat is niet groot. laten we stellen 10 x 15 mtr. ook ligt er vloegbedekking, hangen er gordijnen etc. is het een instelling?

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 15:54:
kheb ze nu al verlengd met tulp stekkers en aan de muur bevestigd (de rears dus) wat goed gaat.

nog 1 vraag. als ik bijv. CoD speel en tijdens schieten naar links draai hoor ik geen merkbaar verschil dat het geluid rechts van me is. moet ik mss met mijn audiosoftware (NVMixer) het volume van me front speakers verlagen omdat die dichterbij staan?

ook lijkt er nu een lichte galm te zijn.de ruimte waar de computer staat is niet groot. laten we stellen 10 x 15 mtr. ook ligt er vloegbedekking, hangen er gordijnen etc. is het een instelling?
Ach ja, als het werkt....
Die front speakers moeten idd zachter. Je kan meestal wel een test signaaltje krijgen dat over de verschillende speakers gaat. Gewoon zo instellen dat ze allemaal even hard klinken.

Ennuh, 10 x 15m niet groot, want vind je wel groot dan :P ? En je kan toch wel het verschil horen tussen een electronische galm en een echte?

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde een keer gedaan.

Inderdaad een female aan de ene kant en een male aan de andere kant. Punt is alleen dat beide draadjes aan elkaar zitten, maar die moet je dus even van elkaar losroppen. Kost je voor een verlenging van 2 meter hooguit 7 pleuro.

Je moet alleen niet overdreven gaan verlegen want dan krijg je een verneukt geluidsbeeld. Die Z-640 zou ik niet met vijf meter verlengen ofzo, maar een metertje of 1 of 2 is prima te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
die galm hek eruit, was een of andere vage equalizer setting...
en aan mijn Z-640 zit 10 mtr verlengkabel; merk er niks van :)
ook zit ik nu met het volume te klooien, wordt al beter. en idd, die kabels moest ik van elkaar pulken; was zo gedaan.

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je geeft zelf al ongeveer aan dat je denkt te weten dat dit gewoon kan, kan je dan niet zelf erachter komen of ze in een winkel wel of niet te koop zijn? Dan hoef je niet onnodig een topic te openen.

Toch heb ik wel een tip voor je, als je kabels hebt gekocht die geschikt zijn voor het lage voltage audio/video signaal, dan zou ik ze gelijk veranderen. Vraag of er andere kabels verkrijgbaar zijn, die standaardkabels die tussen audio/video componenten worden gebruikt bieden teveel elektrisch weerstand voor je speakers.

Verwijderd

Topicstarter
heb dus geen verstand van electronica, wat kunnen dan de gevolgen zijn?

ik zal even wat dingen van de verpakking opnoemen (staan geen specs op, gewoon bij de Expert gehaald):

Tulp aansluitkabel, 10 mtr
Voor opname en weergave van stereo geluid.

Deltac kabel

2x RCA

meer ist eigenlijk niet... :/

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Er zal een hoop verlies treden, dus je rears zullen een stuk zachter klinken. En vervorming bij de hoge tonen hoort er ook bij(hoewel je dit niet gelijk goed zal merken met een Z-640 set).

• Digistorm
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Nou, een van de gevolgen kan dus zijn dat je rear speakers zachter klinken, verder kan de klank achteruit gaan omdat de kabels niet gemaakt zijn voor luidsprekers...

Verwijderd

Topicstarter
waarom lees ik dan overal dat het zonder problemen kan...

iig, op welke termijn praten jullie dan

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 22:34:
waarom lees ik dan overal dat het zonder problemen kan...

iig, op welke termijn praten jullie dan
Ik had het je al verteld :). Signaalkabels zijn niet bijster geschikt om als speakerkabel te gebruiken. Er zal niks kapot gaan maar het kan je een paar dB output schelen, beetje zonde.

Verwijderd

Topicstarter
btw, over de grootte van me kamer; had de lengte me snoer per ongeluk neer gekalkt.

de kamer waar de pc staat is ongeveer 5x5.

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op 11 september 2004 @ 22:28:
Nou, een van de gevolgen kan dus zijn dat je rear speakers zachter klinken, verder kan de klank achteruit gaan omdat de kabels niet gemaakt zijn voor luidsprekers...
Dude, we hebben het hier over een surroundsetje van 80 meuro, take your hi-fi knowledge elsewhere :o

Het kan probleemloos, maar om erop terug te komen wat ik eerder zei: je kan er wel een 5 meter lange kabel aan hangen, maar met 1-2 meter doelde ik op de plaatsing. Anders heb je een stel satellieten die ver van elkaar verwijderd staan en ergens in een hoekje staat een subwoofertje de bonken. Dat bedoel ik met verneukt geluidsbeeld.
Jag schreef op 11 september 2004 @ 22:39:
[...]
Ik had het je al verteld :). Signaalkabels zijn niet bijster geschikt om als speakerkabel te gebruiken. Er zal niks kapot gaan maar het kan je een paar dB output schelen, beetje zonde.
Nou, volgens mij zit aan die rears ook gewone cheapass signaalkabel, dus verlengen met standaard Mediamarktbekabeling lijkt me geen probleem.

Ik weet dat je een hifi expert bent, maar het getuigt van weinig zelfkennis om die kennis toe te passen op een budgetsetje (wat in zijn prijsklasse trouwens een erg goede is).

Valt me nog mee dat er hier geen mensen zijn die vd hul kabels aanbevelen als verlenging.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 19:12 ]

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 19:10:Nou, volgens mij zit aan die rears ook gewone cheapass signaalkabel, dus verlengen met standaard Mediamarktbekabeling lijkt me geen probleem.

Ik weet dat je een hifi expert bent, maar het getuigt van weinig zelfkennis om die kennis toe te passen op een budgetsetje (wat in zijn prijsklasse trouwens een erg goede is).

Valt me nog mee dat er hier geen mensen zijn die vd hul kabels aanbevelen als verlenging.
HiFi expert :P ? Ik ben iig geen kabelfetisjist, daar hoef je niet bang voor te zijn. Het was een nettere en waarschijnlijk een iets betere oplossing geweest om wel gewoon een speakerkabel te gebruiken, kan ook een hele goedkope zijn (of gewoon tweelingsnoer). Maar idd, het boeit niet zo veel.
Pagina: 1