Toon posts:

[XP] User wordt naar loginscherm teruggegooid na login*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me zit met het volgende probleem:

Zijn computer start gewoon volledig op tot aan het winxp login scherm. Dan klikt hij zijn user-account aan om in te loggen, tikt zijn password in en drukt op enter. Tot hier gaat het allemaal goed, dan begint windows het bureablad te laden en op een gegeven moment wordt hij weer terug het login scherm ingegooid.

Ikzelf heb geen flauw id waar dit aan kan liggen. Het lijkt me iig geen hardware probleem. Hij vertelde me nog wel dat hij gisteren met behulp van ad-aware en spybot wat bestanden had verwijderd, misschien dat het hier aan ligt?

Ik hoop dat iemand van jullie ditzelfde probleem wel eens heeft gehad en hiervoor een oplossing weet.

Alvast bedankt.

DwaaZz

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-04 13:43
We hebben het hier zelf ook gehad met meerdere pc's. De oplossing lag hem in een .exe bestand van Windows zelf, die te maken had met Windows Update.

De exacte oplossing weet ik niet meer, maar ik weet nog wel dat je in het register iets moest aanpassen. Was iets heel kleins.

Ik wou dat ik je meer kon helpen in dit geval, maar ik ben er zelf niet mee bezig geweest, maar mijn collega.

Succes in ieder geval !

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Momenteel blijken er vrij veel mensen te zijn met dit probleem. Bij sommige mensen lijkt dit te gebeuren nadat Norton AV 2004 een paar bestanden heeft weggehaald.

Veel oplossingen, anders dan herinstalleren heb ik vooralsnog niet gezien.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Wat je ook kan proberen, veilige modus starten, als dat werkt kijken in msconfig (start/uitvoeren/msconfig) bij startup en even het een en ander uitvinken (waarvan je denk dat het de oorzaak kan zijn) Probleem kan ook in spyware liggen die dwars ligt na het weghalen van wat spyware troep met adaware. (om een voorbeeld te noemen)

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Dit is al heel veel langs gekomen . heeft te maken met je wininit.exe

Dit bestand staat meestal in c:\windows\system32\wininit.exe
1. Kijk of dit bestaat , sommige trojans willen hem nog wel eens renamen.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon
word de waarde van "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe," veranderd in wsaupdater.exe.
Maar dit bestandje bestaat niet eens, dus vandaar dat ie er helemaal mee ophoudt.

Je kunt nu 2 dingen doen, pc opstarten en in welkomstscherm laten staan en via regedit naar een remote register connecten, die van de pc die niet meer aan wil loggen dus.

Of met xp cd opstarten naar de recovery console:
en dan in c:\windows\system32 'copy userinit.exe wsaupdater.exe'

dan zou het weer moeten werken.

daarna nog wel even bovenstaande key in het register goed zetten uiteraard.
Niet alle XP cd's hebben een recovery feature. Als ik de cd erin doe gaat hij meteen naar het partitie gedeelte. Hij wil hem dus al meteen installeren. De partitie is FAT32. Maar DOS kan geen bestandsnamen langer dan 8chars aan. Dus je kunt nooit userinit.exe naar wsaupdater.exe kopiëren.

2. Volg deze links : Require Validation by Network for Windows Access/?
XP SP1 Aanmelden is ook weer afmelden

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens Microsoft is regedit niet eens nodig:

Met de Windows-installatiecdrom opstarten en
naar de recovery console (herstelconsole) gaan en intikken:
cd c:\windows\system32 [enter]
copy userinit.exe wsaupdater.exe [enter]

(cd c:\windows\system32 [enter])
copy userinit.exe wsaupdt.exe [enter]

Overigens heeft Norton AV 2004 onlangs bij heel veel mensen voor dit probleem gezorgd.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit zodat het OS erin staat, zie ook de WOS policy :)

Probleem met opstarten van bureablad, na login scherm ==> [XP] User wordt naar loginscherm teruggegooid na login*

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:30

star-saber

Ryzen

dit gebeurt ook als userinit.exe word weggegooid.
enige oplossing hiervoor is terug zetten met xp recovery cd.
je kan zelf je register terug zetten onder recovery console

Verwijderd

star-saber schreef op 15 september 2004 @ 22:01:
dit gebeurt ook als userinit.exe word weggegooid.
enige oplossing hiervoor is terug zetten met xp recovery cd.
je kan zelf je register terug zetten onder recovery console
Ik heb namelijk ook dit probleem
maar kan het zo niet oplossen kan niet in de recovery komen
namelijk bij installeren en dan enter heb ik allen de optie L dat wil zeggen map leeg maken en verwijdern bij mij staat er geen R heb winxp pro.

weet iemand een oplossing anders moet ik alles opnieuw installeren
door dat ik die copy actie niet kan uitvoeren.

Heeeelp
Pagina: 1