Toon posts:

club 3d x800 overdrive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey lui!
Ik heb hier een luchtgekoeld systeempje (amd 64 3200+ 1g ram (pc400) een club 3d x800 pro).
Nu is mijn vraag of ik met de ATI catalyst 4.8 de overdrive veilig aan kan zetten. Houd dat programma dan zelf de temperatuur van de vga in de gaten en als die te hoog wordt stopt hij de overdrive?? Of let het daar niet op en brand de boel door.
Mijn systeem is zoals ik al zei lucht gekoeld, ik weet niet wat voor fans erin zitten want hij zat standaart in de kast. De fans maken kloteherrie en er komt tot nu toe niet egt hele warme lucht uit dus volgens mij is de temperatuur nu nog betrekkelijk laag.
Kan ik de overdrive zonder problemen aanzetten??
Thnx! :*)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net even aangezet en toen Far Cry 10 min lang gespeeld, voordat ik Far Cry aanzette was de temperatuur van de kaart 45 graden, na 10 min. spelen was het 60 graden. Wat is ongeveer de maximum temperatuur die er mag komen?

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Je kan het gewoon veilig aanzetten, dat is nou net het voordeel van overdrive ;)

Verder mag je kaart nog wel een stuk warmer worden. Op de X800 kaarten zit een temp. gestuurde fan, dus als je kaart warmer wordt gaat de fan harder draaien.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 10:11:
Heey lui!
Ik heb hier een luchtgekoeld systeempje (amd 64 3200+ 1g ram (pc400) een club 3d x800 pro).
Nu is mijn vraag of ik met de ATI catalyst 4.8 de overdrive veilig aan kan zetten. Houd dat programma dan zelf de temperatuur van de vga in de gaten en als die te hoog wordt stopt hij de overdrive?? Of let het daar niet op en brand de boel door.
Mijn systeem is zoals ik al zei lucht gekoeld, ik weet niet wat voor fans erin zitten want hij zat standaart in de kast. De fans maken kloteherrie en er komt tot nu toe niet egt hele warme lucht uit dus volgens mij is de temperatuur nu nog betrekkelijk laag.
Kan ik de overdrive zonder problemen aanzetten??
Thnx! :*)
Heej, een beetje zelfonderzoek had ook geen kwaad gekunnen. Ati zal echt geen overdrive inbouwen als je kaart ervan naar de klote ging! Dus het zal wel veilig zijn anders snijden ze in hun eigen vingers. Als je een beetje had rondgeneusd in bijv de search had je kunnen lezen dat die krengen best warm kunnen worden. Richting de 80 graden is geen uitzondering.
Hij zal ook echt niet doorbranden de eerste keer maar gewoon uitvallen en je pc zal vastlopen. Zonder heatsink of met een te kleine heatsink brand deze wel door.

Voortaan de 'Search' gebruiken voor dit soort vragen ;)