Goede systeembehuizing zonder poespas

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 11:39

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Voor mijn nieuwe systeem wil ik een goede behuizing (met 350 w voeding).
Er komt een athlon 64+ mobo in en een 6800GT dus airflow en koeling zijn ook niet onbelangrijk. Ik denk aan een midi (opf wellicht full) tower

Maar het uiterlijk en casemodding zijn voor mij absoluut niet interessant, dus in mijn geval is uiterlijk onbelangrijk.
Prijs daarentegen wel. Ik vind zo'n Antec Sonata echt wat te duur.

Nou zijn er niet erg veel reviews van kasten die niet als onderwerp casemodding hebben, vandaar mijn topicstart.
Welke kasten die aan bovenstaande specs voldoen hebben jullie en wat zijn de (eigen)aardigheden?

Verwijderd

Neem bijv. een kast van Chieftec. Hele degelijke kasten, met niet al te veel poespas in de zin van lampjes ed.
Je moet niet teveel in gaan op het aantal mensen dat de prijs checkt in de pricewatch. Dit komt meestal doordat een bekende site of magazine iets reviewt, dus reclame maakt en iedereen daardoor wordt beinvloed en ook zo'n kast wil hebben. Zoek op google gewoon zelf reviews van kasten aan de hand van je eigen budget en kijk zo of de kast bij je past. IMO kan je beter iets meer uitgeven, en meteen een goede, mooie kast kopen. Videokaarten ruil je elk jaar in (ik niet, maar wil je een beetje meegaan...), dingen als kasten en monitoren gaan veel langer mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 09:49 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben ook heel blij met mijn degelijk beige schieftec. Geen poespas, wel geleidingsrails voor
de grote uitbreidings sloten, en speciale FAN klemmen. Maar volens mij is een sonata helemaal niet zo veel duurder dan een beetje chieftec.

specs

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
http://www.chenbro.com.tw...al/Special_gamingbomb.jsp

Subliem kastje voor een aardige prijs, ik heb deze ook. Een euro of 50-60 en je hebt er een :)
Tijd geleden als beste uit de test gekomen bij Toms hardware guide.
Oww btw als koeling niet onbelangrijk is, bij THG kreeg deze kast er een 9 voor.
achter 92mm of 120mm fan en voor 80mm of 92mm fan.
Uiteraard is een groot gedeelte van de kast screwless zoals optical drives en floppy en pci kaarten e.d.
Allen de fan voor het mobo en de hardeschijf word vasgeschroefd.

[ Voor 40% gewijzigd door J0J0 op 11-09-2004 10:13 ]

specs

Verwijderd

Er zijn best veel reviews over cases die niet focussen op casemodden :)

Persoonlijk kan ik heel erg de A-Open bigtowers aanraden. Veel ruimte, niet lelijk, en een goede airflow: Boven de voeding is nog ruimte voor 2x 80mm ventilatoren. Zelf heb ik de HQ-08, die kost nu in de pricewatch zo'n 100 euro, maarja, dat is dan weer bijna net zoveel als een sonata. Wat ís je budget eigenlijk?

Als je echt een goede airflow wilt, ontkom je bijna niet meer aan een bigtower.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 10:16 ]

Verwijderd

Nee, maar probeer maar eens een kast te kopen van 50 euro met een degelijke voeding erin. Dan kom je toch dichterbij een Chieftec van 80 euro en idd ook bij de Sonata. Gewoon iets meer uitgeven. Persoonlijk vind een een Chieftec BX-02 mooier dan een Sonata, maar smaken verschillen. Toch heeft een Sonata de beste prijs/kwaliteit/mogelijkheden verhouding. Dat er een Truepower 380Watt bij zit die 89 euro kost in de pricewatch is echt een pro.
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 10:11:
Als je echt een goede airflow wilt, ontkom je bijna niet meer aan een bigtower.
Of je moet een kast hebben met strategisch :P geplaatste koelers. In de Tsunami zit een 120mm voor die langs de hdd trays blaast, een 120 achter bij de cpukoeler en een 90 aan de zijkant die lucht op je cpukoeler blaast.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 10:16 ]

Verwijderd

Op computer beurzen heb je voor 25 euro wel simpele kasten met een 350 watt voeding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 10:11:
[...]

Of je moet een kast hebben met strategisch :P geplaatste koelers. In de Tsunami zit een 120mm voor die langs de hdd trays blaast, een 120 achter bij de cpukoeler en een 90 aan de zijkant die lucht op je cpukoeler blaast.
Ja, OK, maar daar betaal je ook echt dik voor :P 120 euro, zonder PSU.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je een goede airflow wil hebben moet je kijken naar kasten zoals lian li.
Ze zij dan wel erg prijzig (129 ~200+),maar je krijgt waar voor je geld.

Bij mij in de pc61 heb ik echt optimale airflow:
Front 2x 80mm intake ( daar achter staan direct je hdd's in een verticale opstelling.)
Top 1x 80mm outtake ( warmte stijgt.. dus daar gaat de hitte van je cpu mooi uit :) .)
Back 1x80mm outtake ) resttant cpu en vga warmte.)

* koelers hebben een lage geluidsproductie!

- zondervoeding

Met deze kast is mijn temperatuur echt gezakt van minstens 8 Graadjes.
Ik denk niet dat deze kast in je budget ligt, en ook niet interresant voor je is .. het is meer een casemodders kast. ( ik heb hem zelf niet gemod, origineel is het mooist :) )

edit:
* koelers

[ Voor 8% gewijzigd door matinez op 11-09-2004 10:27 ]

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 23:47
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 10:17:
Op computer beurzen heb je voor 25 euro wel simpele kasten met een 350 watt voeding.
Ik ben al een tijdje niet meer op een beurs geweest, maar dat is toch hopelijk wel een merkkast? Ik kan me niet voorstellen dat je een kwaliteitskast krijgt voor 25 euro.

Zelf zou ik voor een Aopen gaan. Uiterst degelijke kasten en erg stil. De H600B heeft hele goede recenties gekregen, maar die serie is nu bijna beeindigd.

Verwijderd

matinez schreef op 11 september 2004 @ 10:25:
Als je een goede airflow wil hebben moet je kijken naar kasten zoals lian li.
Ze zij dan wel erg prijzig (129 ~200+),maar je krijgt waar voor je geld.

Bij mij in de pc61 heb ik echt optimale airflow:
Front 2x 80mm intake ( daar achter staan direct je hdd's in een verticale opstelling.)
Top 1x 80mm outtake ( warmte stijgt.. dus daar gaat de hitte van je cpu mooi uit :) .)
Back 1x80mm outtake ) resttant cpu en vga warmte.)

* koelers hebben een lage geluidsproductie!

- zondervoeding

Met deze kast is mijn temperatuur echt gezakt van minstens 8 Graadjes.
Ik denk niet dat deze kast in je budget ligt, en ook niet interresant voor je is .. het is meer een casemodders kast. ( ik heb hem zelf niet gemod, origineel is het mooist :) )

edit:
* koelers
Ja hoor 8 graadjes gezakt, en nog steeds op 53 ;) Minder had ie ook niet moeten zakken :*) Ik wou m ook eerst kopen, maar toen ik m int echt had gezien viel ie wat tegen. Maar het is zeker geen kast om te modden, zo issie idd het mooist, misschien een window erin ofzo meer niet.

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 13:17
Ik ben heel blij met mijn AOpen A600A kast. Wel wat poespas met een kleurverlopend lampje, maar wel met standaard een 350 Watt behoorlijk stille voeding en ook nog een 120 mm stille fan achterin. Voorin heb ik een 80 mm Zalman koeler gezet en daarmee blijft mijn Athlon 6400 3200+ en de kasttemperatuur zelf rond de 30-35 graden hangen en dat bij weinig geluid. Ik heb de CNPS700B-AlCu koeler voor de CPU . De kast is verder super stabiel en stil. Bovendien ziet-ie er mooi, strak uit, zonder al teveel opsmuk.
Hij staat in de pricewatch voor € 133. Veel geld, maar de prijs zeker waard. Ik zou niet teveel bezuinigen op de kast, uiteindelijk is dat de 'doos' waarin je je dure spullen stopt. Vind je het toch te duur, dan is een Chieftec een goede keuze, alleen trilde het deurtje van mijn kast.

[ Voor 6% gewijzigd door The 7th Guest op 11-09-2004 11:06 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 10:17:
Maar wat voor een voeding :X
is een standaard wokkietokkie geval waar je eigenlijk totaal niet vrolijk van wordt.
Zeker als je er nog een voeding bij moet hebben is wat geld echt geen overbodige luxe.

De chieftecs zijn wel leuk, maar zit je al snel het probleem met ruimte gebrek (iig, in de dragon bigtower had ik hier al heel snel last van).

• KifArU
  • Niet online
Misschien is een Antec solution 3700 BQE (black quiet edition) iets voor je.
Deze heeft simpel gezegd de goede punten uit een Sonata voor minder geld.
Deze staat in de pricewatch voor 90 euro, maar dat is inclusief een stille 350 watt Antec voeding (los 60 euro) en een Antec 120 mm fan (los 18 euro).

Deze kast heeft voldoende ruimte, de harddisks staan dwars, waardoor deze goed bereikbaar zijn en alle (hard/optical) drives worden met rails in de kast gezet, dus geen gedonder met schroevendraaiers op onbereikbare plaatsen.

Verder is er veel gedaan om deze kast stil te krijgen. De voeding heeft "fan only" aansluitingen en een geregelde voedingsfan. De extra aansluitingen geven een laag voltage, zodat de casefans langzaam draaien en als de boel warm wordt en de voedingsfan harder gaat draaien, dan krijgen de casefans ook een hoger voltage.

Wat ik persoonlijk en voordeel vindt, maar voor veel mensen zal het een andeel zijn, is dat deze kast gewoon zwart is en niet de glimmende "piano finish" van de sonata heeft, waar je iedere vingerafdruk op ziet.

Als je deze nog te duur vindt, levert Hbit.nl de Antec 2650. Dat is een kleinere en simpele versie van deze kast. Ook met stille 350 watt voeding en 120mm fan voor 65 euro. Deze heeft ook plaats voor een fan in het zijpaneel.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Als je een Chieftec besteld, zit er over het algemeen een 360watt voeding bij. Deze blijkt heel erg degelijk te zijn! Ik heb zelf een tijdje geleden een Chieftec Dragon Full Server Tower gekocht, ik heb em nu nog steeds en ben er nog steeds best tevreden over...

Ik ga binnenkort (hopelijk) verhuizen naar een grotere Yeong Yang Cube, ivm ruimtegebrek. Dont get me wrong, de chieftec heeft veel ruimte, maar er moet nog een radiator in voor mn waterkoeling en dat gaat niet werken :)

Mn tower gaat dan ook de verkoop in uiteindelijk (zonder voeding) :)

Ruimte
-2x HD cages met 80mm fan houder voor actieve koeling
-Plaats voor 4x 80mm fans ( 1x voor onderaan, 2x achteraan, 1x sidepanel) & 1x 92mm boven de voeding
-5 of 6 plaatsen voor 5.25 devices (weet ff niet meer uit mn hoofd)

[ Voor 18% gewijzigd door aramdin op 11-09-2004 11:43 . Reden: Aanvullende info ]

Instagram / YouTube

• PcDealer
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Supermicro SC-760, tegenwoordig niet zo duur meer -> pricewatch: Supermicro SC760-A (E-ATX, 300W, Wit)

Afbeeldingslocatie: http://pcdealer.acsp.nl/plaatjes/SC760.jpg

LinkedIn WoT Cash Converter

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
OK hier ben ik alweer een eind mee opweg geholpen.

@Jan: mijn budget ligt rond de € 80,-

@ KifArU: klinkt goed die 3700 BQE, alleen scheelt het 'maar' €18,- met de Sonata (gekeken bij Salland waar ik mijn hele systeem wil bestellen). En dan heb ik wel 380 Watt ipv 350 bij de 3700.
Ga ik dat verschil (30Watt) overigens merken?

[ Voor 21% gewijzigd door Adjo op 11-09-2004 11:59 ]

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Zijn er mensen met een Chieftec DX-01B-D-U 360 watt? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Qua prijs ligt hij i mijn budget en heeft de 360 Watt die ik nodig heb.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

Ga ik dat verschil (30Watt) overigens merken?
Ja, want die 350W is een Smartpower ipv. een Truepower, en heeft dus geen onafhankelijke voltagerails. Wat je overigens ook op de website van Antec kan vinden :)

Maar serieus : bepaal gewoon je budget en kijk op de websites van casefabrikanten wat je voor dat geld zo'n beetje kan hebben. Beter nog, je weet al waar je wilt bestellen, dus je kan gewoon in de winkel kijken wat er zo'n beetje binnen je budget kan. Als je dan iets moois hebt gevonden maar je bent nog niet zeker zoek je een review van speciaal die kast op. En zo maak je als echte tweaker zijnde uiteindelijk zélf je keuze ;).

Iets meer zelf eerst uitzoeken kan dus best, je hebt niet alleen maar reviews :).

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 11-09-2004 12:24 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.