[IC7-MAX3]Start na inbouw Zalman koeler niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 15:07
Vond dat m'n pc een beetje te veel lawaai maakte, daarom vorige een leuke Zalman koeler gekocht.

Vanmiddag m'n moederbord (ABIT IC7-MAX3) demomteerd, de nieuwe koeler erop gemonteerd volgens de instrukties. Alles weer in de case gebouwd...en nu werkt hij niet meer.

Als ik de spanning op de Enermax 500w voeding aanzet zie ik het lampje op het moederbord gaam branden, er staat dus spanning op het moederbord.

Als ik op de power-switch druk gebeurt er niets. geen fans die starten, geen peepjes, nada.

Alle kaarten en drives zijn losgekoppeld. Alleen dus de kast, moederbord, voeding, cpu en geheugen kunnen het probleem zijn.

Tijd om een nieuw moederbord te bestellen? :'(

Verwijderd

Heb je niet een beetje je processor gecrushed?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heeft je bordje toevallig een D-led of andere vorm van p80 debugging?

Het is zo dat een bord kan booten zonder cpu (nouja, booten is het niet te noemen, maar hij kan aanspringen).
als je pc speaker is aangesloten zou je bij geheugen beeps moeten horen. En als je plankje wel stroom krijgt (ledje) dan kun je die ook uitsluiten.

dus het is of de cpu of het mobo en ik vermoed het mobo (want met een dooie proc springt je bord wel vaak nog aan).
Dus ik denk dat je mobo voortaan behang is en je een nieuwe kan kopen.

• SirBlade
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 00:35:
toen ik de cpu weer monteerde zaten alle pinnen in ieder geval recht, koeler er recht opgezet, met wat pasta ertussen.

Maar als de cpu defect is zou het moederbord toch nog steeds moeten piepen?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 00:35:
Dan mag je wel hard drukken als je een P4 wilt crushen. :P

Demonteer alles nog eens, en begin van voren af aan met bouwen. Doe ook een BIOS reset. Heb je nog geen beeld? Één voor één voeding, CPU, geheugen en videokaart verwisselen, totdat je beeld hebt.

't Is wat werk ja, ik weet het. :/

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Is je power knop niet kapot, heb je die wel weer goed aangesloten na het inbouwen, probeer hem eens met een schroevendraaier te starten door de 2 pins van power switch kort te sluiten

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54

De Nelis

en anders maar niet...

SirBlade schreef op 11 september 2004 @ 00:38:
[...]

Maar als de cpu defect is zou het moederbord toch nog steeds moeten piepen?
Als de CPU defect is piept het bord niet en in dit geval denk ik dat het wel degelijk je cpu is of je hebt idd de powerswitch connector niet juist aangesloten.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

n13ls13 schreef op 11 september 2004 @ 09:24:
[...]

Als de CPU defect is piept het bord niet en in dit geval denk ik dat het wel degelijk je cpu is of je hebt idd de powerswitch connector niet juist aangesloten.
Maar met een defect cpu springt je bak nog gewoon aan (fans gaan lopen enzo).
Dit omdat de cpu totaal geen invloed kan hebben op de poweron (wat niet meer is dan 2 draadjes verbinden met elkaar).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

'gebroken moederbord' :?

Dan denk ik toch aan een bord die doormiddengeknakt is ofzo :o

GoT Huisregels

Een topictitel dient informatief te zijn, zet anders mobonaam en symptomen erin ofzo...
* dion_b doet dat deze ene keer, volgende keer graag zelf doen ;)

Verder moet je eens naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kijken- boordevol tips om te zien of je mobo stiekem toch tot leven te wekken is.

Oslik blyat! Oslik!

• SirBlade
De niet-aangesloten voeding start als ik de groene draad kortsluit op een zwarte met ene paperclip. Als ik vervolgens de 12v kabel op het moederbord aansluit zie ik een vonkje en stopt alles. Ik gok dat ik het bord het gebroken.

Verwijderd

Die mooie Zalman koelers mogen geloof ik niet meer gebruikt worden op dfi nforce2 bordjes (je kunt dan fluiten naar je garantie). Zelf heb ik er een sinxp1394 mee om zeep geholpen. De koeler drukt het socketgedeelte naar beneden dus je moet het niet te strak aandraaien. Ik denk dat daar het een en ander stuk is gegaan.
Pagina: 1