Toon posts:

WiFi AP in bestaand netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een Linksys WRT54G Wifi Broadband router gekocht werkt goed.
Nu wil ik deze router opnemen in mijn netwerk. Mijn netwerk heeft als IP 192.168.168.0/255.255.255.0
Ook dit lukt, maar niet helemaal. De router krijgt aan de LAN kant IP 192.168.1.1 en aan de WAN kant (in mijn bestaande netwerk) 192.168.168.4.
WiFi clients kunnen nu niet bij machines in het 192.168.168.0 netwerk, niet eens pingen. Weet iemand waar dit aan ligt? en wat ik aan mijn netwerk(en) moet aanpassen om eea werkend te krijgen?

Verwijderd

Volgens mij moet je hem dan instellen als 'bridge'.
Nu ziet hij de LAN kant als intern netwerk en de WAN kant als extern netwerk. Vanuit het extern netwerk kom je normaal gesproken ook niet op je intern netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik ook al naar gezocht maar kan die instelling helaas niet vinden (ook niet in de manual). Dus dat is geen optie...

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom prik je je bestaande netwerk niet gewoon in een van de poorten van de switch en geef je je wireless client een 192.168.168.x IP?

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet precies wat je bedoelt maar heb het toch maar even gedaan, dat werkt ook niet. Wat moet ik dan met de Internet poort van de router doen?

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Als je even je complete netwerk schetst (machines, internetverbindinding enzo) wordt het misschien iets duidelijker ;)

• snars
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 23:29:
Ik snap niet precies wat je bedoelt maar heb het toch maar even gedaan, dat werkt ook niet. Wat moet ik dan met de Internet poort van de router doen?
Ik neem aan dat je een switch hebt in je bestaande netwerk? Trek een kabeltje tussen die en je WRT54g (NIET de 'internet'-poort dus)...en zorg dat je wireless-clients op hetzelfde subnet zitten als je bestaande netwerk.

Ik heb er niet zo'n verstand van (handig he :+) maar zo zou ik het doen.

Verwijderd

Topicstarter
_sNaRs_ schreef op 10 september 2004 @ 23:24:
Waarom prik je je bestaande netwerk niet gewoon in een van de poorten van de switch en geef je je wireless client een 192.168.168.x IP?
Heb er nog ff mee zitten kloten en nu werkt het. Het kwartje begint nu ook zachtjes te vallen over hoe het eigenlijk kan werken. Een simpele oplossing voor een simpel probleem. Allen hartelijk bedankt voor de hulp.

• snars
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 23:46:
Heb er nog ff mee zitten kloten en nu werkt het. Het kwartje begint nu ook zachtjes te vallen over hoe het eigenlijk kan werken. Een simpele oplossing voor een simpel probleem. Allen hartelijk bedankt voor de hulp.
Okie :) Wat Black Shadow zegt klopt als een bus...ik zie persoonlijk ook geen reden om een router tussen je wireless netwerk en de rest te zetten.
Misschien dat je de 'Internet'-poort op je router wel kan gebruiken als je speelt met de optie 'Operating mode' van 'Advanced Routing' en het ding op een of andere manier als bridge kan inzetten. Maar...waarom zou je dan een wireless router kopen en niet gewoon een 'simpel' wireless accespoint? 8)7

Pagina: 1