Toon posts:

kan webinterface van accespoint/adsl modem niet vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier dus met een probleempje. Als ik het ip van de router ( 192.168.1.1 ) in de adresbalk type, dan kom ik niet in de webinterface. De instellingen staan voor zover ik weet ( automatisch ip/dns adres toewijzen, nooit verbinding maken ) goed.

Wat ik hier heb staan:
- Linksys adsl gateway wireless G ( WAG54G )
- laptop met netwerkkabel naar Linksys adsl gateway
- desktop, met op dit moment een usb modem er op aan om dit te kunnen posten en met netwerkkabel naar Linksys adsl gateway.

Mogelijke oplossingen die niet werkten:
Met de search heb ik een aantal dingen kunnen vinden. En die quote ik wel ff:
"Ik denk dat er het volgende aan de hand is:
De vorige eigenaar heeft hem als 'bridge' ingesteld. Hierdoor werkt hij enkel als modem, de routerfunctionaliteit ontbreekt. Dit verklaart waarom je direct een extern IP-adres krijgt, en waarom er een conflict optreedt als er een tweede PC wordt aangesloten. Deze krijgt namelijk hetzelfde IP-adres als de eerste.

Wat je nu doet:
· Stel je computer handmatig in op een IP-adres van 192.168.1.99. Subnetmask 255.255.255.0. Overige instellingen doen er niet toe.
· Browse in je browser naar 192.168.1.254
· Ga daar naar "Router/Bridge Mode onder het kopje "Advanced"
· Klik "Router" aan, en "Apply" dit
· Stel je computer weer zo in dat je automatisch een IP-adres krijgt. Ook de DNS-servers automatisch laten toewijzen."
Dit werkt niet. Ik kan nog steeds niet op die router site komen.
"Je moet eerst op je computer inschakelen dat je automatisch een ip adres krijgt.
Dan ga je naar Start-->run en daar typ je CMD[enter],
dan typ je ipconfig (je krijgt al de info over je ip, subnetmask enz)
dan typ je ipconfig/release,
dan typ je ipconfig/renew
Je ziet nu dat je een nieuw ip adres (in de 192.168.0.x range) hebt gekregen.
dan open je je browser en typt daar in de adresbalk: 192.168.0.1 en dan krijg je toegang tot je router."
Werkt ook niet. Hij geeft een fout dat hij niet contact kan maken met de dhcp server.

Nog iets, er zit een lampje voor adsl op het modem en als ik de telefoonkabel er in doe (nu dus niet, die zit nu in usb modem) dan begint hij NIET te branden en ik denk, dat hij eigenlijk WEL hoort te branden. Tenminste, dat is mijn ervaring bij andere modems...

Dit is het zo ongeveer wel, alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 11:28 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je krijgt dus geen IP, zonder IP kan je dus ook niet (wireless?) in je router komen. Plug een UTP kabel erin zodat je hem kan configureren(zet je pc op automatische IP config). Waarschijnlijk staat de wireless beveiliging aan, zoals het hoort :)

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-03 23:41
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 22:45:
Ik zit hier dus met een probleempje. Als ik het ip van de router ( 192.168.1.1 ) in de adresbalk type, dan kom ik niet in de webinterface. De instellingen staan voor zover ik weet ( automatisch ip/dns adres toewijzen, nooit verbinding maken ) goed.
Heb je al geprobeerd om met een fixed ip-adres (bijv. 192.168.1.2) connectie met het AP te maken (via UTP)?
Nog iets, er zit een lampje voor adsl op het modem en als ik de telefoonkabel er in doe (nu dus niet, die zit nu in usb modem) dan begint hij NIET te branden en ik denk, dat hij eigenlijk WEL hoort te branden. Tenminste, dat is mijn ervaring bij andere modems...
Welk type Linksys is dit? Volgens mij heeft Linksys geen modems. Je moet dan op de WAN poort van de Linksys een (ethernet) modem aansluiten en niet de Linksys rechtstreeks op het telefoonnet pluggen..

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31
Holybuck schreef op 11 september 2004 @ 00:35:

Welk type Linksys is dit? Volgens mij heeft Linksys geen modems. Je moet dan op de WAN poort van de Linksys een (ethernet) modem aansluiten en niet de Linksys rechtstreeks op het telefoonnet pluggen..
Ik denk dat hij de WAG54G heeft. Die heeft wel een ingebouwd adsl modem.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-03 23:41
Japie_17 schreef op 11 september 2004 @ 01:30:
Die had ik even gemist...op hun main page, products staat hij ook niet. Dank voor correctie :)

Verwijderd

Topicstarter
Japie_17 schreef op 11 september 2004 @ 01:30:
[...]

dat klopt.

@SSH & Holybuck: Dat had ik dus al geprobeerd en werkt niet, zoals je in m'n post kan lezen.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:02

WouterG

Dit is geen ondertitel

Sorry als ik er overheen gelezen heb maar heb je al een reset geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
Tomcat schreef op 11 september 2004 @ 10:21:
Sorry als ik er overheen gelezen heb maar heb je al een reset geprobeert?
.

eh, ja. Maar dat zal ik straks nog wel een keertje proberen. :)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Als je het nog eens wil proberen, haal dan de usb modem van je pc af, en herstart je pc met alleen de connectie naar het apparaat waar naar je wil connecten. Werkt waarschijnlijk beter...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Houd het resetknopje ook eens een keer wat langer ingedrukt (10-15 seconden). Bij mij was dat de oplossing voor hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nog steeds niet :(

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, wat heb je nu allemaal wel of niet geprobeert dan? Hier komen we niet veel verder mee als we je willen helpen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op 12 september 2004 @ 23:20:
[...]

Ok, wat heb je nu allemaal wel of niet geprobeert dan? Hier komen we niet veel verder mee als we je willen helpen...
Sorry voor late reactie, ik heb niet echt veel tijd gehad afgelopen week.

Wat ik geprobeerd heb? Alles wat in de openingspost staat en elke tip die is gegeven...

Ik heb het in de openingspost ook al gezet, maar ik wil hier toch ff extra aandacht voor:

- het lampje van de power knippert en dat klopt geloof ik niet (staat verder niks over in de manual :| )
- het lampje van adsl knippert alleen 1 x bij het aansluiten en verder niet meer. Dat vind ik nogal vreemd.

Zou iemand met hetzelfde modem als ik ( linksys WAG54G ) dit kunnen controleren?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Heb je ook zonder USB modem opgestart en dan geprobeerd? (inclusief reset etc)Zo ja, dan denk ik dat je je modem maar om moet ruilen (er zal toch nog wel garantie op zitten?).

[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 17-09-2004 06:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op 17 september 2004 @ 06:23:
Heb je ook zonder USB modem opgestart en dan geprobeerd? (inclusief reset etc)Zo ja, dan denk ik dat je je modem maar om moet ruilen (er zal toch nog wel garantie op zitten?).
Ja, dat heb ik gedaan. En vandaag is de laatste dag dat ik het kan inleveren. Alleen geloof ik niet helemaal dat het aan het modem ligt, omdat ik dit zelfde probleem ook al met een soort gelijk e-tech modem had :/

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb vanmiddag het modem geruild voor een andere en het werkt nu. Het modem was dus waarschijnlijk gewoon kapot :)
Pagina: 1