Ik zit hier dus met een probleempje. Als ik het ip van de router ( 192.168.1.1 ) in de adresbalk type, dan kom ik niet in de webinterface. De instellingen staan voor zover ik weet ( automatisch ip/dns adres toewijzen, nooit verbinding maken ) goed.
Wat ik hier heb staan:
- Linksys adsl gateway wireless G ( WAG54G )
- laptop met netwerkkabel naar Linksys adsl gateway
- desktop, met op dit moment een usb modem er op aan om dit te kunnen posten en met netwerkkabel naar Linksys adsl gateway.
Mogelijke oplossingen die niet werkten:
Met de search heb ik een aantal dingen kunnen vinden. En die quote ik wel ff:
Nog iets, er zit een lampje voor adsl op het modem en als ik de telefoonkabel er in doe (nu dus niet, die zit nu in usb modem) dan begint hij NIET te branden en ik denk, dat hij eigenlijk WEL hoort te branden. Tenminste, dat is mijn ervaring bij andere modems...
Dit is het zo ongeveer wel, alvast bedankt
Wat ik hier heb staan:
- Linksys adsl gateway wireless G ( WAG54G )
- laptop met netwerkkabel naar Linksys adsl gateway
- desktop, met op dit moment een usb modem er op aan om dit te kunnen posten en met netwerkkabel naar Linksys adsl gateway.
Mogelijke oplossingen die niet werkten:
Met de search heb ik een aantal dingen kunnen vinden. En die quote ik wel ff:
Dit werkt niet. Ik kan nog steeds niet op die router site komen."Ik denk dat er het volgende aan de hand is:
De vorige eigenaar heeft hem als 'bridge' ingesteld. Hierdoor werkt hij enkel als modem, de routerfunctionaliteit ontbreekt. Dit verklaart waarom je direct een extern IP-adres krijgt, en waarom er een conflict optreedt als er een tweede PC wordt aangesloten. Deze krijgt namelijk hetzelfde IP-adres als de eerste.
Wat je nu doet:
· Stel je computer handmatig in op een IP-adres van 192.168.1.99. Subnetmask 255.255.255.0. Overige instellingen doen er niet toe.
· Browse in je browser naar 192.168.1.254
· Ga daar naar "Router/Bridge Mode onder het kopje "Advanced"
· Klik "Router" aan, en "Apply" dit
· Stel je computer weer zo in dat je automatisch een IP-adres krijgt. Ook de DNS-servers automatisch laten toewijzen."
Werkt ook niet. Hij geeft een fout dat hij niet contact kan maken met de dhcp server."Je moet eerst op je computer inschakelen dat je automatisch een ip adres krijgt.
Dan ga je naar Start-->run en daar typ je CMD[enter],
dan typ je ipconfig (je krijgt al de info over je ip, subnetmask enz)
dan typ je ipconfig/release,
dan typ je ipconfig/renew
Je ziet nu dat je een nieuw ip adres (in de 192.168.0.x range) hebt gekregen.
dan open je je browser en typt daar in de adresbalk: 192.168.0.1 en dan krijg je toegang tot je router."
Nog iets, er zit een lampje voor adsl op het modem en als ik de telefoonkabel er in doe (nu dus niet, die zit nu in usb modem) dan begint hij NIET te branden en ik denk, dat hij eigenlijk WEL hoort te branden. Tenminste, dat is mijn ervaring bij andere modems...
Dit is het zo ongeveer wel, alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 11:28 ]