[2003-64] Sata Drivers 64 bit*

Pagina: 1
Acties:

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Hoi, ik heb de testversie van windows 2003 server voor 64bit gedownload en reeds gebrand op cd. Deze versie wil ik zetten op een WD S-ATA harde schijf waarbij ik dus drivers nodig heb tijdens de windows installatie.

De 32-bits drivers werken hier uiteraard niet op dus ben ik op zoek gegaan naar 64-bits drivers. Deze heb ik gevonden op de via-pagina. Deze bleken niet te werken.

Waarschijnlijk heb ik het verkeerde gedownload maar kan niks meer vinden op google en de via-pagina.

Weet iemand welke drivers ik nu moet hebben en waar ik deze eventueel kan vinden?

Moederbord: asus k8v se deluxe (via k8t800).

Alvast bedankt!

Verwijderd

Je kunt http://www.driverguide.com eens proberen, maar als de drivers van de fabrikant het niet doen kun je het volgens mij wel vergeten.

Wat wel een optie is, is om Windows te proberen te installeren met 32 bit drivers en, indien dit lukt eventueel via de windows update pagina, of de interne driverdatabase van Windows up te graden naar een 64 bit versie

• ---RRR---
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 22:45:
Je kunt http://www.driverguide.com eens proberen, maar als de drivers van de fabrikant het niet doen kun je het volgens mij wel vergeten.

Wat wel een optie is, is om Windows te proberen te installeren met 32 bit drivers en, indien dit lukt eventueel via de windows update pagina, of de interne driverdatabase van Windows up te graden naar een 64 bit versie
De 32 bit drivers pakt ie niet, hij vraagt dan voor 64 bits drivers.

Voor de 32 bits drivers had ik ook een programmatje van via die een sata diskette maakt, voor 64 bit kan ik nergens vinden.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je kunt natuurlijk de winxp 64 bit driver eens proberen.

http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2&Type=1

Tweakers Discord

Verwijderd

je hebt toch een sata controller van promise op je mobo zitten? Promise Fasttrak nogwat, ik heb zelf een diskette met de drivers van promise sata controller en die werken prima (tijdens initialisatie installatie "F6", driver selecteren en gaan met die banaan!)

op je mobo zitten ook een via sata controller, maar die is bedoeld voor raid, denk ik...
suk6

• ---RRR---
Ik was er net aan het kijken, heb er deze tekst gevonden:
If your system features the K8T800 chipset but you are not using Windows XP 64 or Windows Server 2003 64 bit, please use the latest VIA Hyperion 4in1 drivers.
Dit pakket had ik dus al geprobeerd, daarbij dus die foutmelding.

[ Voor 8% gewijzigd door ---RRR--- op 10-09-2004 23:03 ]

• ---RRR---
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 23:00:
je hebt toch een sata controller van promise op je mobo zitten? Promise Fasttrak nogwat, ik heb zelf een diskette met de drivers van promise sata controller en die werken prima (tijdens initialisatie installatie "F6", driver selecteren en gaan met die banaan!)

op je mobo zitten ook een via sata controller, maar die is bedoeld voor raid, denk ik...
suk6
tnx, ga ik nu proberen!
Pagina: 1