Toon posts:

USB modem splitten

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik had hier net ook al een topic van lopen maar onder de reply werd hij opeens gesloten. het was helemaal niet mijn vraag om een router te kopen. ik wil gewoon het internet op en mijn eerste bedoelling is om steeds de stekker te verwisselen un de splitter. maar ik dacht daar moeten toch ook makkelijkere manieren voor zijn ZONDER ROUTER. allereerst vroeg ik me af of het gaat werken als ik ze gewoon aan elkaar knoop als een soort t splitsing. mijn andere idee was dat ik een soort lampenswitch op de twee kabels zet en dat ik daar tussen kan wisselen.

de oude post:
hey ik heb 2 pc's staan en heb 1 adsl vebinding van planet-internet. ik heb nu al twee jaar PC1 aangesloten op de splitter, maar wil nu eigenlijk ook PC2 het internet op hebben.

ik heb even een schets gemaakt van de situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/blizzardaxe/joeri.JPG

is het nu mogelijk om de kabels gewoon aan elkaar te tapen en dan de splitter in te laten gaan om moet ik er een soort switch tussen bouwen dat het een of/of systeem word.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 16:09
Dit gaat niet werken je kunt met een auto toch ook niet gelijk naar links en rechts? Hetzelfde geldt voor het singaal van de adsl verbinding. Het beste is om een simpele router te kopen, en deze voor je 2 pc's te hangen. De pc's sluit je dan aan door middel van een ethernet verbinding, en dan heb je ook geen firewall meer nodig.

Zie voor meer info ook: Hoe deel ik Internet ? :)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 19:29

ralpje

Deugpopje

USB modem splitten is niet voor niets gesloten.
Het kan gewoon simpelweg niet zonder router, iets wat je ook via de search / google had kunnen vinden.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

zie leon1e :)

Dit topic is gesloten.