[crash] Help! mijn systeem crashed!

Pagina: 1
Acties:

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Crap, dat dacht ik toen mijn deels nieuwe systeem crashde, en opnieuw en opnieuw...

Allereerst wilde hij niet verder komen dan de bios waar ik mijn processor snelheid moest instellen waarna hij wilde rebooten, maar gewoon uit ging... dat was gister...

Na veel gekloot kreeg ik hem toch aan de praat,

Heb echt geen idee wat het is, heb gegoogled en gesearched op got maar misschien dat een toevallige passant de oplossing heeft

De config:

XP2800+
1 gig ram cl2.5 pc 2700 samsung
Asus A7N8X-E Deluxe

Asus 9800 XT

2 maal WD 74 gig 10.000 RPM raptors
2 maal 200 gig seagates

Hauppauge WinTV-PVR 350

Coolermaster Real power 450 watt alcy voeding

en een NEC3500 brander

wanneer crashed de boel?
Nou net crashde de meuk op het moment dat ik de WinTV-PVR drivers wilde installeren, daarna nadat ik de software wilde instaleren, hij crashed steeds op hetzelfde punt bij het instaleren namelijk op het moment dat hij het wintv-programma wil instaleren...

Hij crashde ook merkte ik net steeds in 3dmark2003 bij test 3, bij de trollen tijdens het laden als hij bijna klaar is...

Heb de hauppauge eruit gehaald inmiddels crashed nogsteeds in 3dmark

Ram vervangen door een 512 dimmetje en crashde ook nogsteeds

Iemand suggesties?

Enige nuttige inbreng?

HELP!

(dit leek me het meest passende forum, zo niet trap het even de juiste richting in modjes? tia)

Verwijderd

- Je zou het eens kunnen proberen zonder brander en met 1 schijf, misschien trekt je voeding het allemaal niet.
- Zet je bios weer eens op default misschien heb je daar wat verkeerd gezet ofzo.
- Flash je bios ff naar de nieuwste versie
- probeer eens een andere videokaart

veel succes :)

edit:
itsgreen schreef op 10 september 2004 @ 22:34:
mwa 450 watt voeding moet goed zijn lijkt me, en het power metertje geeft gewoon een redelijk neutrale waarde aan :)
je weet maar nooit met die pjoeters ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 22:49 ]

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
mwa 450 watt voeding moet goed zijn lijkt me, en het power metertje geeft gewoon een redelijk neutrale waarde aan :)

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:49
Gewoon de DVD/CD brander/spelers eruit halen, HD's eruit, en je weet of het de voeding is, of even MBM installeren, temperatuurs bekijken (kunnen ook te hoog worden) en kijken wat de voltagelijnen doen. Windows herinstalleren, je hebt nog een hoop te doen :D

Verwijderd

Ik heb een vermoede dat het de PVR is, ik weet dat het geen makkelijke kaart is soms :)
je hebt em er al uitgehaald zo te zien.
Draai eens hwclear.exe, die kan je hier downloaden: http://hauppauge.lightpath.net/software/utils/hcwclear.exe

/me heeft wel eens flink problemen gehad met een hardware code 10 start niet en veel crash dumps met een irq not less or equal.