Toon posts:

KT-7 Raid, schijven worden niet gevonden ....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
... onder windows, maar in de "RAID-bios" vind hij ze wel. Ik heb 3 hd's erop zitten en windows herekend alleen de Primairy Master en de Primairy Slave en Secendairy Master ziet windows niet. Ik heb ze alle drie op Span for Array #0 staan.

Wie weet er een oplossing??

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 17:14
als je een RAID array maakt krijg je in windows maar 1 (!!) schijf te zien.
oftwel, als jij er meer krijgt te zien in windows heb je geen array gemaakt,en moet je dit dus opnieuw (nu wel goed, RTFM) doen.

als dit helemaal niet het geval is begrijp ik niet wat je bedoelt. explain.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 december 2000 22:37 schreef NiteFly het volgende:
als je een RAID array maakt krijg je in windows maar 1 (!!) schijf te zien.
oftwel, als jij er meer krijgt te zien in windows heb je geen array gemaakt,en moet je dit dus opnieuw (nu wel goed, RTFM) doen.

als dit helemaal niet het geval is begrijp ik niet wat je bedoelt. explain.
Ja ok ik zag dus ook maar 1 hd in windows, maar dat wil ik niet =P Maar wat is het nu dan van die array??? Als je maar 1 hd ziet?? Lijkt me niet echt handig en nuttig dat je de rest niet meer ziet...

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Hoezo de rest niet meer ziet:?
Kijk nou eens naar de groote. Hij telt die dingen gewoon bij elkaar op. Als de groote gelijk is aan de groote van die schijven gezamelijk dan is het prima. Maakt toch geen bal uit dan verder?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja ok, met andere woorden windows hoort het te zien als 1 grote HD. Maar dan moet ik dus wel alles opnieuw partitioneren en formateren??

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Arbaal, waarom heb jij in hemelsnaam een RAID-opstelling gemaakt, terwijl je dat juist NIET wil???
Het kenmerk van RAID is juist dat je 2 hd's samen als 1 kan laten werken. In windows zie je dan maar 1 schijf, met de grootte van de 2 aparte schijfen bij elkaar.
Het grote voordeel is dat je dubbele snelheid hebt, omdat de data bij het schrijven wordt verdeeld over de 2 hd's.
(Maar voor jou lijkt het dus alsof er maar 1 hd is)

Verwijderd

errug dom hoor, jij kunt mischien beter kiezen voor raid 1, of gewoon niet gebruik maken van de RAID optie, wat errug jammer is, want dat gaat retesnel

Verwijderd

Topicstarter
Mja, kijk ik heb dus nog data op die hd's staan he, maar als ik dus van dat RAID gebruik wil maken moet ik dus ff alles backuppen en alles op nieuw installen??

• Muurbestormer
Als jij ondertussen een array hebt gemaakt en idd maar 1 schijf ziet onder windows, kan ik je nu wel vertellen dat er weinig meer op die HD's staat. ze worden geformat tijdens het aanmaken van een array.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Arbaal.. jezus...woorden schieten te kort.

Maar daar komt bij mij toch een ander vraagje op: Hoe nu als ik partities wil maken op mijn ene harde schijf (lees mijn RAID) moet ik dan fdisk, partition magic of wat moet ik nu gebruiken? Of kan dat uberhaupt wel?

NiteFly> jij weten?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja ik kan je zeggen dat door die ene HD te formateren waar ik windows op had staan en ik dus wel zag de rest weer terug kreeg en alle 3 de hd's het in een andere computer gewoon deden met hun normale inhoud erop hoor. Anyway ik wil dus nu wel weten hoe dat RAID precies werkt... ipv mensen die me graag willen uitmaken voor een dombo ofzo... :( ipv mij nou te helpen door een of andere goeie site te geven mij een beetje triest vinden... SORRY hoor...

• Muurbestormer
ik zou gewoon even %raid% in de search intikken. er komt vast wel een hoop naar boven. en waarschijnlijk ook de basis regeltjes van RAID.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, lijkt me wel een goed plan ja =]
Pagina: 1