[WiFi] Wel Netwerk, Geen Internet

Pagina: 1
Acties:

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Hey,

hier weer ff een probleempje van mij.

Ik heb net een Access Point en een WiFi PCIMCA WiFi kaartje aangeschaft aangeschaft om mijn netwerk wat vrijer te maken.

Nu heb ik een Router met daarop 3 desktop PCs met een draad aangesloten, ook heb ik het AP dus op dit router aangesloten. ik heb 2 laptops. 1 wat oudere die nog geen WiFi had, en een nieuwe P4 die al wel een 54Mbit WiFi onboard had.
Dus is die PCMCA kaart voor die oudere laptop. die eringestoken, drivers geinstalld en alles werkt perfect (na WEP sleutel enzo ingesteld te hebben) kan lekker surfen over het net en over het netwerk.
maar nu die nieuwere laptop.
Die had al onboard WiFi en die werkt ook, k heb al vaker aan verschillende netwerken gezeten waar alles gewoon werkte.
Maar ik krijg een uitstekende verbinding met het netwerk... en k kan over het hele locale netwerk alles doen.... maar tja.. internet... dat wil nie werken.
Alles is hetzelfde ingesteld als op de andere laptop... windows zegt dat de verbinding uitstekend is... maar internet doet t nie :?

Hoe kan dit?
Is er een algemeen iets dat ik over het hoofd heb gezien ofz? :?

edit:

K kon in de search niks vinden over t zelfde probleem... of heb ik weer eens verkeerde zoek parameters gebruikt? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 10-09-2004 21:43 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Start - uitvoeren - cmd en tik dan in, ipconfig /all

En post de uitkomst hier :)

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~veld3736/ipconfig.JPG

Humankind… be both.

• Icey
Internet zal niet gaan zonder Gateway, en DNS server.

Als het goed is heb je een router toch? Ga naar je tcp ip settings, en zet alles op automatisch (DHCP). Dan krijg je een mooie gateway, en dns server in het lijstje erbij, en kan je het internet op.

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Icey schreef op 10 september 2004 @ 21:57:
Internet zal niet gaan zonder Gateway, en DNS server.

Als het goed is heb je een router toch? Ga naar je tcp ip settings, en zet alles op automatisch (DHCP). Dan krijg je een mooie gateway, en dns server in het lijstje erbij, en kan je het internet op.
hmm.... tja... om heel eerlijk te zijn zit ik me nu DIEP... HEEL DIEP te schamen 8)7 7(8)7
dat k daar nie op gelet heb :X :X
Nou ja.. thanks Icey O+

Humankind… be both.

• Icey
Stort geld op de bankrekening van t-net, koop een abbo, en geef gul aan de collectant.. en het is je vergeven.
Pagina: 1