[cooling]Zalman CNPS7000B-Cu

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:08
Ik heb me eraan gesneden |:(
Die dingen zijn levensgevaarlijk! :+

Maar hij doet het prima, en die fanmate plakt netjes aan de niet zichtbare kan van mijn PC. De temperaturen zijn gemiddeld een graadje of 5 lager dan de gewone koeling. Niet slecht als je het mij vraagt.

Verder wil ik nog even mijn excuses aanbieden vanwege het feit dat ik het nodig vond om hier een nieuw topic aan te wijden :P

Misschien kunnen er meer mensen hun ervaringen kwijt van deze (of soortgelijke) koelers.

Hallo met Tim

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb ook een Zalman CNPS7000B-Cu en ik ben er ook zeer tevreden mee :) Vooral heerlijk stil en idd ook goede prestaties, alleen heb ik mn moederbord wel moeten modden maar dat was niet zo'n probleem voor mij. Iig een goed ding, cker voor stilte freaks :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Ik heb ook een Zalman CNPS7000B-Cu, een goede koeler, alleen is me nieuwe pc toch weer toe aan een betere koeler, want me Pentium 4E 3,6ghz 1mb word er toch al snel 44 graden idle en 53 graden stressed.
Ik denk dat ik de Therminalright SP-120 ga nemen, die koelt wel aardig met 120mm fan, heb ik gelezen.

Verder heeft deze koeler het altijd perfect gedaan op me oude P4 2,4ghz, lekker stil en koelde goed op die cpu.

• DaWaN
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 21:33:
Ik heb ook een Zalman CNPS7000B-Cu, een goede koeler, alleen is me nieuwe pc toch weer toe aan een betere koeler, want me Pentium 4E 3,6ghz 1mb word er toch al snel 44 graden idle en 53 graden stressed.
Ik denk dat ik de Therminalright SP-120 ga nemen, die koelt wel aardig met 120mm fan, heb ik gelezen.

Verder heeft deze koeler het altijd perfect gedaan op me oude P4 2,4ghz, lekker stil en koelde goed op die cpu.
44 graden idle en 53 stressed is juist hartstikke goed! Zeker voor een prescott, dus ik zie het nut niet in van een andere koeler......

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

DaWaN schreef op 10 september 2004 @ 21:48:
[...]

44 graden idle en 53 stressed is juist hartstikke goed! Zeker voor een prescott, dus ik zie het nut niet in van een andere koeler......
Ja, ik vergeet er wat bij te zeggen.
Deze temps zijn alleen als ik me zalman op high speed zet, en dat vind ik net ff teveel lawaai maken, vandaar dat ik voor een therminalright sp-120 ga, want ik verwacht dat die koeler beter koelt en ook stiller is door die 120mm fan erop.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb een 7000BAlCu en mn AMD64 is idle 38 graden (door CnQ gaat de CPU terug naar 800Mhz) en na 5 uur cpu-burnen met een overclock van 5 procent van de CPU, wordt hij 52 graden =] En dat op de laagste stand! Vind ik toch erg lekker.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Daar ben ik nog niet zo zeker van, want de zalman koelers zijn zoongeveer de stilste die er zijn, en ze hebben ook nog eens gorgeous koelprestaties, vooral voor de hoeveelheid kabaaal.
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 21:51:
[...]

Ja, ik vergeet er wat bij te zeggen.
Deze temps zijn alleen als ik me zalman op high speed zet, en dat vind ik net ff teveel lawaai maken, vandaar dat ik voor een therminalright sp-120 ga, want ik verwacht dat die koeler beter koelt en ook stiller is door die 120mm fan erop.

[ Voor 52% gewijzigd door jealma op 10-09-2004 21:54 ]

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:08
bij mij istie nu 32graden idle en 45 stressed. Nie sjlecht toch?
Alleen als ik iets meer oc, dan blijft m'n systeem vaak hangen. Te warme Northbridge misschien?

Hallo met Tim

Verwijderd

Ben toch wel benieuwd geworden of het nou veel verschil uitmaakt met de Thermalright xp-120 en de Zalman CNPS7000B-Cu, heb net al een tijdje zitten googlen naar reviews waar deze 2 met elkaar vergeleken worden maar heb weinig kunnen vinden.
Heeft iemand anders toevallig al een review gezien waar deze 2 vergeleken werden?

En heeft er al iemand wat gehoord van de Zalman 8000, deze zou hetzelfde worden als de CNPS7000B-Cu alleen dan in 120mm formaat ipv 92mm formaat.
Was een half jaartje geleden dat ik die zalman zag vanaf toen heb ik er niks meer van gehoord.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:52

nFo

Zo'n Thermalright XP-120 lijkt mijn ook wel wat.
Ik denk deze wel wat beter koelt dan de zalman.
Maar heb nog geen vergelijking gezien.
Ik gebruik op dit moment een: Zalman CNPS 7000A-CU. :)
Ben er erg tevree mee.

Reviews Thermal Right XP-120 :
http://www.madshrimps.be/...2&artpage=852&articID=220
http://www.systemcooling.com/thermalright_xp120-01.html
http://www.overclockers.com/articles1043/

Afbeeldingslocatie: http://www.thermalright.com/a_images/xp120/image014.jpg

>:)

[ Voor 33% gewijzigd door nFo op 10-09-2004 22:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 22:30:
En heeft er al iemand wat gehoord van de Zalman 8000, deze zou hetzelfde worden als de CNPS7000B-Cu alleen dan in 120mm formaat ipv 92mm formaat.
Was een half jaartje geleden dat ik die zalman zag vanaf toen heb ik er niks meer van gehoord.
Volgens mij is dat de Zalman CNPS7700-Cu. Die komt waarschijnlijk in Q4.
http://www.zalmanusa.com/images/pr/ad/computex2004/16_b.gif

Zelf heb ik ook een Zalman CNPS7000B-Cu, echter heb ik geen idee hoe goed hij presteert. M'n temperatuursensor werkt namelijk voor geen ene fuck, idle geeft hij 70 graden aan (en dat is hij zeker niet). :'(

/me heeft zich er ook aan gesneden... >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 11:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 23:10:
[...]

Volgens mij is dat de Zalman CNPS7700-Cu. Die komt waarschijnlijk in Q4.
http://www.zalmanusa.com/images/pr/ad/computex2004/16_b.gif

Zelf heb ik ook een Zalman CNPS7000B-Cu, echter heb ik geen idee hoe goed hij presteert. M'n temperatuursensor werkt namelijk voor geen ene fuck, idle geeft hij 70 graden aan (en dat is hij zeker niet). :'(
Yep die bedoelde ik, ik ben benieuwd hoe die gaat presteren.

Zat net op de zalman site te kijken, volgens mij heb ik nog de CNPS7000 versie, dus niet de A of B versie want ik weet nog dat de CNPS7000 nog maar net uit was toen ik em kocht.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 23:30 ]

• Burner13
  • Laatst online: 09-10-2024
* Burner13 gaat voor de thermalright xp-120 })

Verwijderd

Ik heb de AlCu 7000 A, prima koeler, mijn P2.53GHZ komt niet boven de 42 graden uit stressed, idle doet 33 graden.
Maar ik zit er ook aan te denken om een 7000 B te nemen.
/me vraagt zich af of dat gewicht wel redelijk gedragen kan worden door zijn Intel D845PEBT2 moederbordje ...

offtopic:
Ik vermeld er wel bij dat ik 2 120 mm sharkoon blue led fans voorin de Inwin q500 server tower heb en 4 sharkoon blue ccfl's waarvan er 1 achter de cpu naar buiten blaast, 1 direct op de cpu blaast vanuit een zelfgemaakte side window en 2 boven de voeding die warmte naar buiten afvoeren :)
RS4Digitec gaat de window opnieuw doen want is hopeloos mis gegaan met acrylplaat van Gamma waar het gat moest komen voor de fan in de side window. Daarna kast spuiten, denkt aan een licht blauw metalic kleurtje. 80mm uit achter de cpu vergroten naar 120mm, wordt wel zagen in de moederbord tray. Doet dit alles zodra TT Tsunami kast er is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 00:46 ]

Verwijderd

Met deze koeler wordt mijn P4 3 Ghz Northwood idle niet wamer dan 30 graden, en stressed ( na minstens een uur gamen ) 36 graden :7

Daar moet bij gezegd worden dat ik wel 1 outake koeler en 1 intake koeler er bij heb geplaats in een AOpen H600B'

Dit alles bij de laagste stand van alle fans...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 11:09 ]

Verwijderd

Ik heb ook interesse in een Zalman koelertje maar ik twijel tussen 2 :

cnps7000b-cu

cnps7000A-cu

Nou lees ik op de site van zalman dan de B versie iets beter koelt, kan iemand dit bevestigen?Welke van de 2 kan ik het beste nemen?
Het is voor een P4 2.5 400FSB op een ASUS P4P800.

Verwijderd

Ik heb er ook een (CNPS7000A-AlCu) en die draait zo langzaam mogelijk (1300 rpm of zo) op een 3,2 GHZ Northwood (bios geeft zelfs een piep omdat ie vindt dat de cooler te langzaam draait (<1600).

Verder een Zalman voeding die ook altijd op de laagste stand draait (regelt ie zelf).

Dan alleen nog een kleine fan op de 9600pro.

Alle 4 de casefans staan uit... : 8)

raid0 van 2 36 gieg raptors genereert ook redelijk wat warmte lijkt me...

Binnenkant is bekleed met stof (oud t-shirt...) tegen het geluid, isoleert ook lekker :*)

Ik sta er van te kijken dat de boel niet oververhit raakt, maar goed. Er komt wel warme lucht achter uit de voeding, maar die hoor ik vooralsnog niet harder draaien.

Temperatuur in de zomer komt in mijn kamer boven de 25 graden.

Eea gaat al 4 maanden prima...

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01 09:49
Waaran kun je eigenlijk zien of je een A,B of C -versie hebt? zijn er echt gote verschillen? heb de mijne nu een jaar en houdt m'n Barton 2800+ @ 3200+ (11x200)
idle netjes op 50 graden. Dit alles bij slechts 2900RPM (heb wel een casefan 12cm maar die heb ik door middel van een fanmate ook op een zo laag mogelijke stand gezet, kan deze helaas niet uitzetten want m'n GF4200TI wordt passief gekoeld door een zalman (80HP ofzo) en de warmte moet toch ergens heen

al met al dik te vreden over de processor koeler, maar ik heb dus geen idee welke versie ik heb (heb m 1 jaar gleden gekocht)

Silence rules! :P

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

ik heb er ook een besteld (7000B-Cu), krijg m als t goed is deze week binnen samen met artic vga silencer en paxmate matten om mn pc een beetje stil te krijgen

btw Brokstuk hoe heb je je eraan gesneden dan?

Developer

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36
nou bijvoorbeeld door je vinger in de draaiende fan te doen?

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
K heb ook een CNPS7000B-Cu, sinds eergisteren.

Hij houd m'n A64 3200+ (CL, 1 MB cache, 2 Ghz) @ 2,3 Ghz op 33 graden idle (na 2 dagen aan te hebben gestaan) en 46 graden stressed (1 uur cpu burn-in).
Dik tevreden over! Scheelt zo'n 10 graden met m'n oude fan.
Bovendien is het een mooi ding om te zien!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
DJ-R schreef op 25 oktober 2004 @ 02:53:
Waaran kun je eigenlijk zien of je een A,B of C -versie hebt? zijn er echt gote verschillen?
D'r is een A en een B revisie, geen C voorzover ik weet. En als het gied is staat het op de verpakking. :+ De verschillen kan je terugvinden op de site van Zalman:
The 7000B has slightly improved upon the 7000A heatsink not only in performance, but in an 18g weight reduction. The 7000B comes with the easy-to-use Fan Mate 2, and even includes a high strength fiberglass reinforced plastic Backplate for use with AMD Sempron/AMD64 motherboards.
Ik heb zelf de AlCu versie, die houdt mijn Barton 2500@3200+ op vergelijkbare temperaturen koel. Fijn dingetje idd. :)

Verwijderd

Ik zit echt zwaar te tijfelen tussen de ALCU of de CU, de CU is behoorlijk zwaar en ik ben bang dat ik iets mol.Scheelt echt keiveel kwa gewicht maar scheelt dat ook zoveel tussen de koelprestaties?.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Kwa koelen schilt het iets. maar kwa prestaties voor het overclocken misschien kan je toch beter de CU nemen. Ik zit te twijfelen of ik nu de 7000CU zal nemen of ik de CU7700 zal nemen. Ben ook wellicht aan het kijken naar de koeler van Thermalright XP-120. Ik wacht wel ff tot de HCC dagen :)

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

koel prestaties zal niet veel schelen, eerste had ik de alcu maar die het mijn moeder gemold (iets met schroevendraaier :X ) moest toen nieuwe halen dacht eerst aan de 3d pro cooler maar (gelukkig) hadden ze die niet meer. en daarom heb ik toen de Cu versie gehaald scheelt hooguit 2/3 graden denk ik. maar hij is zwaaaaaaaaaar niet te zuinig :9 maar hij blijft nog steeds aan mun socket A hangen dus zal wel goed zijn :) , en hij ziet er veel beter uit dan de alcu :9

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 11:29 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Hoe kan het dat jullie zulke uber temps halen en zo ver overclocken?

2500 op 3200? mijn 1700 op 1900 word al 56 full load en idle rond 48 graden....?
Vind 56 toch wel warm genoeg kan nog wel iets warmer maar meer als 2000 pers ik er denk ik niet uit... Kan misschien mee te maken hebben dat ik een model 6 proc heb? Ik heb trouwens de 7000B, en dus ook niet die mietjes aluminuim ;)

Rafe schreef op 25 oktober 2004 @ 08:15:

[...]

D'r is een A en een B revisie, geen C voorzover ik weet. En als het gied is staat het op de verpakking. :+ De verschillen kan je terugvinden op de site van Zalman:

[...]

Ik heb zelf de AlCu versie, die houdt mijn Barton 2500@3200+ op vergelijkbare temperaturen koel. Fijn dingetje idd. :)
Hij loopt ook +7.5% stroom want anders kwam ik windows niet in :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 12:18 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10
Waar lees jij je tempraturen uit?

Ik heb de 7000B-Cu besteld. Ik hoop dat hij een beetje gaat bevallen :D. Ik lees alleen maar positieve dingen over deze cooler, dus zal wel goed komen. Ik wou eerst een Thermalright 120XP maar dat is zo een gekloot om alles goed te monteren, vooral met een Abit IC7. Kan je het halve moederbord slopen voor 1 cooler en dan ook nog eens een 120 MM fan erbij kopen.
8)7

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

download speedfan http://files.tweakers.net/speedfan/speedfan417.exe

of kijk in je bios, bij hardware monitor daar staan je temperaturen

Bedankt alvast

Verwijderd

Nee me temps kloppen wel, zowel mbm (motherboard monitor) en me bios geven het zelfde aan... alles klopt maar hij word gewoon 56 graden (moet ik er wel bij vertellen dat het dan 23 graden in me kamer is) maar hij haalt nog de 55/54 bji 20 graden

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 15:44
Ik ben van ook plan om de CNPS7000B-CU koeler te kopen voor op mijn ASUS A7N8X moederbord. Dit is een socket A type moederbord en dit moet dus in principe geen probleem zijn, maar...
Ik wil in de toekomst eventueel een socket 939 moederbord aanschaffen en mijn vraag is of deze koeler hier ook op past, of is het zo dat er een compleet ander bevestigingssysteem op zit?? Het zou namelijk mooi zijn dat ik mijn koeler dan gewoon over kan zetten, vandaar...

Verder zit ik nog te twijfelen tussen de CU en de AL-CU, het scheelt toch zo een Eurootje of 10-15 en kwa gewicht al helemaal een boel... Als je diverse reviews bekijkt scheelt het niet zoveel in prestaties, maar het is altijd fijn om te weten dat je het top of the range model hebt! :7

Anyway, het zal iig een heel stuk schelen kwa geluid in vergelijking met m´n Tt volcano 11 die er nu in zit.. DAMN, het lijkt of die pc van mij op stijgt man! :+

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Verwijderd

Ja hij kan ook op socket 939 bekijk zalman site ff ;)

Maar tip sloop je cooler niet want stond bij mij wel dat het moest doenw e natuurlijk niet aan ff condensatortje scheef drukken en opgelost :D

Verwijderd

Ik heb de CNPS7000B-CU vandaag ook gehaald in combinatie met een ASUS P4P800 moederbord en het loopt gewoon TOPPIE echt een superding.Eerst begon pen P4 op standaart speeds al te koken en nu wordt op 3 Ghz 1.6 Volt 30 graden!Echt een aanrader.

Verwijderd

Dit is weer zon voorbeeld wat ik bedoel hoezo 30 graden een 2.5 op 3.0 gig ? huh? of worden p4 niet zo warm?

Maar ik blijf bij me vraag nog halen sommige mensen ook met amd uber temps hoe?

En is p4 beter over te clocken? als amd? off topic ff tussen door kort vraagje :)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10
Nee amd 64 is volgens mij beter te overclocken. Hoewel als je een goede presscot hebt die wel kan unlocken.

Trouwens een asus moederbord geeft 5/13 graden minder aan dan de werkelijke tempratuur. Net zoals Abit juist het tegenovergestelde doet, zijn een aantal reviews van te vinden.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ok, dit gaat nergens meer over.... de discussie welke processor beter te overklokken is hoort ni echt in een topic als dit thuis... ook begint het meer een opsom topic te worden als een ervaringen topic.

Er kan verder gediscussieerd worden in : Zalman CNPS7000A-AlCU komt eraan?

Maar dan alleen als je echt wat nieuws te melden hebt!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.