Toon posts:

Casema vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het ik moet geen Casema nemen. Maar mijn ma beslist erover. En ja ze wil geen ombekende maatschappijen hebben. Naar het Failliet van Superweb waardoor we 120,- kwijt zijn.

1, Dat Basic abo. Hoeveel kb downloaden jullie??

2, Hoe zit dat met die Plus en Premium hoeveel downloaden jullie daarmee??

3, Basic, word het vaak verbroken?? Slecht inbellen ofoz??

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 08:27

Rozz

I'm an Apogian!!

Ligt aan waar je woont!!!

Ik zelf woon in 2211 (Noordwijkerhout) en heb eigenlijk weinig te klagen in vergelijking met andere Casemalaars;)

Soms haal ik met DAP wel eens 7-8Kb/s constant maar meestal 3-4-5Kb/s:'(
Maar ik moet zeggen dat ik alle tweaks heb uitgevoerd/uitgeprobeerd die er maar zijn.

Ik heb Wanadoo Cable Basic (Demos, 5.16 versie)

MAAR zogauw ADSL bij mij beschikbaar komt...ben ik weg!!! ik heb Casema alleen maar gekozen zodat ik 24/7 online kan zijn voor een vast bedrag.

Heb zelf geen ervaring met het Com21 systeem....misschien is die beter??? maar ook wel veel duurder:r

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in Hillegom. Dat is onder Heemstede. En 20km onder Haarlem.

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54
Op donderdag 28 december 2000 23:00 schreef Rozz het volgende:
Ligt aan waar je woont!!!

Ik zelf woon in 2211 (Noordwijkerhout) en heb eigenlijk weinig te klagen in vergelijking met andere Casemalaars;)
* jeepey woont ook in Noordwijkerhout en kan dit bevestigen. Precies hetzelfde!

Vertalen.nu

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Nou hier in zoetermeer dank ik (op mijn knietjes) mijn modem en casema als ik met dap 3KB/S haal :)

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 00:03
Zo ik hier in zoetermeer (segweart) en haal met DAP 's middags vaak 8-9 kb sec. :7 zonder DAP zit ik vaak op 3-4 Kb sec.
Behalve Napstar dat is vaak veel slomer (1-2Kb sec.) :(

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Ik heb ook casema en ik download ook rond de 5-6kb.
BazP wat is DAP? (is dat een download accelerator?)

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 10:29 schreef thunderbird2k het volgende:
Ik heb ook casema en ik download ook rond de 5-6kb.
BazP wat is DAP? (is dat een download accelerator?)
ongetwijfeld

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Utrecht: van de snelst mogelijke servers het grootste deel van de dag <3 K/s. In de hele vroege uurtjes (03.00-08.00 of zo) wil het wel eens rond de 6 liggen. Disconnects vallen wel mee, meestal blijf ik verbonden maar krijg ik gewoon een paar minuten geen data (jaja, altijd online). Pings zijn absoluut onspeelbaar. Gisteren probeerde ik om 0.45 imdb.com te bereiken. Het duurde een minuut voordat ik uberhaupt het eerste plaatje van de voorpagina in beeld kreeg. Dat is wel karakteristiek voor mijn Casema-internetervaring.
Enige wat redelijk is, is mijn upload: bijna altijd 6-7 K/s.
Maar ik zit met smart te wachten op Cistron.

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 08:27

Rozz

I'm an Apogian!!

Heee JeePie....een verdwaalde tweaker bij mij in de buurt;)

Waar woon je? ik in Westerhout:r

Verwijderd

Wow, in Sassenheim is het ook zwaar KUT, soms kom ik niet boven de 3k/s uit. Na de afschaffing van de ledenstop per 1 november zit ik ook met smacht op adsl te wachten. Het is gewoon te ziek voor woorden dat Casema zijn 8 jaar oude DEMOS modem durft te installeren bij klanten. Nou ja... installeren..., een stapel met troep in je huiskamer achterlaten.

Verwijderd

Ik wilde ook even melden dat ik in Noordwijkerhout woon (2211) en vindt de snelheid juist de laatste paar maanden met sprongen achteruit gegaan. Laatste tijd valt regelmatig de hele verbinding weg en kan ik bij veel sites niet eens de pagina openen. Ik zit met smart op ADSL te wachten veel beroerder dan KaasHema kan het toch niet zijn?

GrTnX Corleone.

Verwijderd

Ik heb in Den Haag (2574) Casema en sinds een week of 3 nu een Com21.
Ik moet zeggen: Ik zou graag me seriele modem terug willen, die ging sneller dan nu met die Com21 :(

Mijn broer krijgt vandaag Premium, ik ben benieuwt of dat beter is, die 3K/sec komt me neus uit en met FlashGet (net zoiets als DAP) gaat tie niet echt sneller, max. heb ik nu 6K zien staan, terwijl met die oude modem overdag de 8K gehaald kon worden. Blijft :r natuurlijk, dat wel.

Enige is dat dit wel stabieler is volgens mij, 3K is 3K en dat blijft tie dan ook.

Verwijderd

Hier in Den Haag (2596) gaat het wel.
Als ik 3 downloads aanzet dan wil ik soms nog wel 6kb/s gemiddeld halen.
Natuurlijk ziet mijn downstream eruit als ik haaietand in netstat. Ongelofelijk instabiel, dan weer 8kb/s dan weer 3 secs niets.
Zal ongetwijfeld door mijn packetloss van ~25% minimaal :(

Upload is wel goed : altijd 7kb/s en dan ook in een rechte lijn, in tegenstelling tot de downstream.

Maar als je alternatieven hebt (Mxstream bijv) dan zou ik die echt nemen, igv geen casema tenzij je geen keus hebt.

Dit is met een basic abo (DEMOS modem dus).
Ik heb gehoord dat de com21 modems ongeveer dezelfde snelheden hebben , alleen wel _veel_ betere pings.
Dus als je wilt online gamen, dan zou ik sowieso een com21 nemen.

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54
Op vrijdag 29 december 2000 16:24 schreef Rozz het volgende:
Heee JeePie....een verdwaalde tweaker bij mij in de buurt;)

Waar woon je? ik in Westerhout:r
Wa's er mis met westerhout? Toch best gezellig :)

Ik woon aan de vlashoven (victor-buurt), niet al te gezellig dus :(
Voordeel is wel dat er maar 2 mede-casema'ers in de straat wonen dus de snelheid is wel redelijk.

Tjsoh, al 3 tweakers in ons dorp, valt weer mee :)

Vertalen.nu

Verwijderd

Topicstarter
Hmm,
Mijn vader krijgt een info pakket thuis gestuurd. Hij is binnen 6 a 8 weken geinstalleerd. Dat is het Basiq. Maar ik wil het premium en 24h/7 online kunnen zijn.

Het premium kan hiero nog niet. duurd nog een maand of 3. En dan raggen. (hoop ik).

Maar ja alles is beter dan elke maand een rekening op je bureau van 500 ballen.
Dan maar ff langzamer.

Maar ik had mijn computer al stiller gemaakt. Om hem snachts te laten downloaden.

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
De 'service' van Casema kennende mag je blij zijn als die 6 tot 8 weken uiteindelijk 3 maanden blijken te zijn, en kun je voor het einde van 2001 misschien nog op het premium abo rekenen. 24/7 online is trouwens ook een betrekkelijk begrip: Casema zegt wel dat een voordeel van kabelinternet is dat je altijd online kunt zijn, maar als je goed zoekt bedoelen ze daar wel mee dat online zijn geen garantie is voor daadwerkelijk dataverkeer. Zolang jouw connectionlampje op je modem aan is, ben jij online, ook al krijg je een kwartier lang geen bit binnen. En geloof me, dat gebeurt :(

Verwijderd

O ja, niet te vergeten dat je er na 36 uur automatisch eraf gepleurt wordt....

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
ALS je die 36 uur weet te halen ja...Bovendien erger ik me regelmatig zodanig aan het gebrek aan data dat ik de verbinding zelf verbreek en met mijn modem inbel.

Verwijderd

Ik mag hiero in Maarssen - hoe vreemd het ook klinkt - best blij zijn met m'n Traagsema Basic abo. Bij mij geen uitzuigerij meer door die groen uitgeslagen monopolist.
Ik heb nl. best wel medelijden met degenen die nog steeds via $KPN$ moeten netten >:).
Kom ik er nog best cheap af met m'n 60 piek in de maand.

Wat wel steekt is dat Chello met een vergelijkbaar abo (89,-/maand dacht ik) veel meer bang for buck biedt :(+:?.
Dan vraag je je toch wel af wat Lagsema er ooit toe bracht zijn infrastructuur zo slecht in te richten (IMHO mede door toedoen van het Delftse Deltakabel). Hier was echt sprake van grove mismanagement.
Of wilden ze soms het wiel opnieuw uitvinden?
Daarmee bedoel ik het re-inventen van alle ins en outs bij het opzetten van een kabelinternet-infrastructuur. In de VS hebben ze daar al jaren ervaring mee. Doe er dan ook je voordeel mee!
Volgens mij zag Cashema Internet als een min of meer tijdelijke schnabbel. Totaal niet voorbereid op de explosie van de vraag naar I.net-connectivity. Mijn hoop is dan ook gevestigd op ADSL.

Om de uitrol van ADSL te versnellen wordt het eens tijd dat we op de Molukse toer gaan en met z'n allen die telefooncentrales van $KPN$ eens gaan bezetten. Ff al die winstgevende huurlijnen van ze saboteren (8>. Hit 'em where it hurts bad B-). Per slot van rekening hebben ze die centrales volgens mij nog altijd niet toegangkelijk gemaakt voor de concurrent.

Verwijderd

Topicstarter
Ach, Casema is beter als een rekening van 1000,- per 2 maanden.
Ik ga binnenkort ff bij een vriend kijken. Want die heeft Casema. Daar ff spelletje spelen en ff surfen. Als het gaat dat neem ik het. ALs ik bijna niks kan doen. Dan gaan ze maar duimen draaien daar bij casema.

Maarjah er is hier in dit gehucht verder geen internet 24/7 en kabel. Dus ik moet blij zijn. :'(

Verwijderd

Ik woonde in rijnsburg , en ik maar w8ten tot Casema , komt pas over een jaar > ik ben ergens anders gaan wonen alleen omdat ik waar ik nu woon ADSL komt , tja je moet het ervoor over hebben !!!!
Pagina: 1