problemen met 2de harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• chrissie107
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik wil een beetje gaan videobewerken dus ik heb een 2de harde schijf gekocht, na installatie staat deze wel gewoon in mijn bios, en ook zodra windows is opgestart herkent deze de nieuwe hardware, alleen de harde schijf vind ik niet in de verkenner terug. De verdeling in bios is als volgt:

primary master: 80 GB harde schijf(mijn oude)
secondery master: 120 GB harde schijf(nieuwe)
primary slave: dvd speler
secondary slave: dvdwriter

ik denk zelf misschien dat de volgorde het probleem is en dat de 2de harde schijf op secondary master moet, alleen ik heb geen idee waar dat clipje in moet m.b.t. slave etc....

verdere systeeminhoud P4 2.4 GHZ, G4 TI4200 de luxe, soundblaster audigy, 1 GB DDR-RAM 333 MHZ.

Alvast bedankt voor hulp

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:18
heb je hem wel geformateerd :?

zoniet moet je dat ff doen en dan als je het goed is wel @ verkenner komen :Y)

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Ik mag aannemen dat je er wel al een partitie op heb gezet via computerbeheerr \ schijfbeheer van windows ???

Zo niet dan zou ik de search maar eens ff gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door elinsen op 10-09-2004 20:49 ]

E.P.M. Linsen

Verwijderd

hier precies hetzelfde probleem!!!

Hier probeer ik er een 160 gig bovenop de 20 gig schijf erin te zetten, overal dubbelgecheckt (jumpertjes, IDE kabels goedom, enz).

Bios ziet em, maar met Windows (XP pro in het nederlands) krijgen we hem niet aan de praat.

Dus suggesties, of andere hulp hartstikke bedankt!!!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Zelf al gezocht wat of er al meerdere mensen met dit probleem zijn geweest? Zelf al wat geprobeerd? Het is niet zo van dit is mijn probleem los jij het ff op. Zelf wat moeite doen wordt hier ook gewaardeerd ;) .

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

weet ik, maar er zat iemand bij die er behoorlijk wat van afwist, en die wist et ook ff nie meer.. heb al op dit forum gekeken, kon nix vinden, alleen Crissie107 die TOEVALLIG precies hetzelfde probleem heeft, daarom maar erbovenop posten ;)

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik zie geen melding dat de heren de schijf hebben gepartitioneerd.
Wedden dat het daar aan ligt?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05-2025

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Je kunt onder computer management (XP) kun je de hdd inschakelen en dan zie windows de hdd wel en je kunt het dan formateren.

Je kunt er komen via configuratiescherm -> preformance and maintenance ->
Administrative Tools -> Computer management -> Disk management.

Heb zelf 3 hdd in mij PC zitten (40GB - 80GB - 120GB)

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, even partitioneren en formatteren dus ;)

Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Een paar basiscursussen" en onder "Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?" B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.