Ontvangen en daarna verwijderde (pop3)email is op dezelfde pc met OE6 niet nogmaals te ontvangen, terwijl "leave copy.." aangevinkt staat. De pc onthoudt dat kennelijk. Wie weet (behalve IMAP) een oplossing?
Verwijderd
Welke mailserver gebruik je? Welke software draait daar op, en ondersteund die software wel de leave on server optie (of staat die mischien uit)?
Een oplossing zou kunnen zijn dat je een exchange server neerzet met bv een pop3-connecotr (popbeamer, pop-connect, etc). Dan kan je via exchange of exchange-web (exchange webversie, dus ook mail) kunnen werken.
Een oplossing zou kunnen zijn dat je een exchange server neerzet met bv een pop3-connecotr (popbeamer, pop-connect, etc). Dan kan je via exchange of exchange-web (exchange webversie, dus ook mail) kunnen werken.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 20:51 ]
Iets simpeler gezegd... een eigen Mail-Server draaien zou een mooie oplossing zijn..... Kan je doen en laten wat je wil....
Samba schijnt wel leuk te zijn....
Sinds wanneer is Samba een mailserver?d_marf schreef op 10 september 2004 @ 20:56:
Iets simpeler gezegd... een eigen Mail-Server draaien zou een mooie oplossing zijn..... Kan je doen en laten wat je wil....
Wat hij bedoelt:
Hij heeft in outlook express mail ontvangen, deze weggegooid.
Hij heeft tevens de functie "leave copy on server" aanstaan.
Outlook haalt de mail die nog op de server staat niet nogmaals om omdat hij intern bijhoudt wat al op is gehaald aan mail. Hij zoekt een oplossing hiervoor.
Outlook haalt de mail die nog op de server staat niet nogmaals om omdat hij intern bijhoudt wat al op is gehaald aan mail. Hij zoekt een oplossing hiervoor.
Juist dat bedoel ik !!razorhead schreef op 10 september 2004 @ 20:59:
Wat hij bedoelt:
Staat niet aangevinkt:
- Remove from server after (x) days
- Remove from server when deleted from "deleted items"
in outlook zelf?
(wat een kromme zin trouwens, die laatste)
in outlook zelf?
sorry bedoelde iets anders, maar zat toevallig net met Samba te kloten, maar weet spontaan ff de naam niet meer...
Maarum.. Volgens mij heb je dan zelf iets fouts aanstaan of juist niet, tenzij de mailserver van je provider het niet pikt dat mail 2 keer wordt opgehaald ofzo.
Welke provider hebbie dan?
Die vraag verwachtte ik. Nee die twee staan niet aangevinkt, dus de handel staat nog steeds op de mealserver en zoals Razorhead zei, de pc onthoudt dat potverdorie, ook na legen van verwijderde items.TafkaT schreef op 10 september 2004 @ 21:03:
Staat niet aangevinkt:
in outlook zelf?
Volgens mij werkt dat bij niet één mail progje. In ieder geval niet met Outlook Express, Eudora en Thunderbird. Want het mailprogje houd idd intern bij of het bewuste bericht al eens is gedownload.
Als je toch persé dat bewuste mailtje wilt hebben, dan effe via webmail bv. opnenen en eventueel doorsturen naar je eigen mailadres.
Als je toch persé dat bewuste mailtje wilt hebben, dan effe via webmail bv. opnenen en eventueel doorsturen naar je eigen mailadres.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
HCCnet en OpenWebMaild_marf schreef op 10 september 2004 @ 21:03:
[...]
sorry bedoelde iets anders, maar zat toevallig net met Samba te kloten, maar weet spontaan ff de naam niet meer...
Maarum.. Volgens mij heb je dan zelf iets fouts aanstaan of juist niet, tenzij de mailserver van je provider het niet pikt dat mail 2 keer wordt opgehaald ofzo.
Welke provider hebbie dan?
FF een open vraag, maar zou Outlook dit misschien niet beter kunnen, aangezien deze wat meer is voorbereid voor het grote werk?
Zie je het niet zitten om dan maar je eigen mailserver te proberen? Of wil je gewoon lekker simpel, werken en geen geouwe^@V...
Zoiets?
Zoiets?
Makkelijkste oplossing is om een ander emailprogramma te installeren en die nog een keer die mail op te laten halen. Bij mijn weten houd inderdaad elk programma ook intern bij wat al is opgehaald, anders zou je elke keer als je een email lokaal verwijderd, maar hij staat nog wel op de server hem meteen weer terug krijgen in je inbox
...
Het wordt gebruikt in het onderwijs internet/emailgebruik aan kinderen op een basisschool. Die willen wel eens wat weggooien. Dus opnieuw ophalen zou leuk zijn
Waarom vind je Imap trouwens niks? Ik gebruik het voor 2 accounts en het is ideaal....
Dan er voor zorgen dat de prullebak niet wordt geleegd bij afsluiten van je mailprog.
Dat zal dan wel de reden zijn. Bedankt voor je inzicht. Maar ik ben een rare eikel en wil die email toch terug hebben. Dat heb je met die compfreaks.Cpt.Morgan schreef op 10 september 2004 @ 21:16:
Makkelijkste oplossing is om een ander emailprogramma te installeren en die nog een keer die mail op te laten halen. Bij mijn weten houd inderdaad elk programma ook intern bij wat al is opgehaald, anders zou je elke keer als je een email lokaal verwijderd, maar hij staat nog wel op de server hem meteen weer terug krijgen in je inbox...
Dan telnet je even naar je provider... Moet je ff een RFC van POP3 erbij nemen, en dan krijg je het ook wel voor elkaar.Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 21:21:
[...]
Dat zal dan wel de reden zijn. Bedankt voor je inzicht. Maar ik ben een rare eikel en wil die email toch terug hebben. Dat heb je met die compfreaks.
Of, zoals hierboven staat, een versie mail client installeren die niet weet dat het mailtje "verwijderd" is / moet worden (de client houdt inderdaad lokaal een zgn UIDL - unique identifier list - bij).
* pistole vraagt zich af of de mail niet al gewoon weg is uit je mailbox...
[ Voor 7% gewijzigd door pistole op 10-09-2004 21:39 ]
Ik frut, dus ik epibreer
Nee, zie MrS - vrijdag 10 september 2004 21:07pistole schreef op 10 september 2004 @ 21:39:
[...]
Dan telnet je even naar je provider... Moet je ff een RFC van POP3 erbij nemen, en dan krijg je het ook wel voor elkaar.
Of, zoals hierboven staat, een versie mail client installeren die niet weet dat het mailtje "verwijderd" is / moet worden (de client houdt inderdaad lokaal een zgn UIDL - unique identifier list - bij).
* pistole vraagt zich af of de mail niet al gewoon weg is uit je mailbox...
heb ik gelezen, maar dan had TS (gezien de adviezen) het mailtje dus al lang weer terug moeten hebben.Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 21:43:
[...]
Nee, zie MrS - vrijdag 10 september 2004 21:07
Ik frut, dus ik epibreer
Bedank voor de suggesties tot zover. Ik sta verder open voor verdere reacties.
Evengoed weet iemand waar OE die handel onthoudt? In register of in z'n eigen mappie?
Evengoed weet iemand waar OE die handel onthoudt? In register of in z'n eigen mappie?
hoebedoelu?pistole schreef op 10 september 2004 @ 21:44:
[...]
heb ik gelezen, maar dan had TS (gezien de adviezen) het mailtje dus al lang weer terug moeten hebben.
Heb je ook al een van de suggesties geprobeerd? Even een simpele mailclient installeren is zo gebeurd, en webmail supermakkelijk. Ook makkelijk is even dezelfde mailaccount in OE als imap aanmaken (als je provider dat ondersteunt) want dan krijg je alle mail te zien die op de server staat en kan je deze gewoon naar je postvak-in kopieren.
wat je evt. ook nog kan doen is het zelfde account nogmaals definiëren in OE (gewoon als POP account); OE houdt namelijk per account een UIDL bij.
En anders doe je het volgende:
Als je het message nummer hebt gevonden, kan je met RETR <msg nummer> je mail verder zien.... Probeer dit niet met een mail met attachments. Dit is vooral handig als je per sé snel een plain text bericht te pakken wilt krijgen.
En anders doe je het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| # telnet mail.mijnprovider.nl 110 Trying 127.0.0.1... Connected to localhost. Escape character is '^]'. +OK POP3 localhost v2001.78rh server ready user <username> +OK User name accepted, password please pass <password> +OK Mailbox open, 1560 messages list +OK Mailbox scan listing follows [.....] top 1 0 +OK Top of message follows [.....] top 2 0 +OK Top of message follows |
Als je het message nummer hebt gevonden, kan je met RETR <msg nummer> je mail verder zien.... Probeer dit niet met een mail met attachments. Dit is vooral handig als je per sé snel een plain text bericht te pakken wilt krijgen.
[ Voor 19% gewijzigd door pistole op 10-09-2004 22:17 ]
Ik frut, dus ik epibreer
Heel vreselijk bedankt voor alle raad tot zo ver. Zo zie je waarde van een forum en mensen die willen mee nadenken. Morgen ga ik aan de slag.
Dat werkt niet, net geprobeerdVerwijderd schreef op 10 september 2004 @ 22:20:
Als je Outlook Express gebruikt, kan het als volgt.
Maak een nieuw account in Outlook Express.
Gebruik dezelfde settings als die van het originele account.
Als je nu mail ophaald, komt alles wat je al opgehaald hebt nog een keer binnen.
In OE kun je ALLE mail die nog op de server staat nogmaals ophalen door het bestand 'Pop3uidl.dbx' weg te smijten.
Dit bestand staat standaard in: C:\Documents and Settings\<Username>\Local Settings\Application Data\Identities\<betreffende identity>\Microsoft\Outlook Express
Maak wel even een backup door ALLE bestanden in die Outlook Express directory te kopieren naar een andere directory. Je kunt de actie dan ongedaan maken door alle bestanden te verwijderen uit de Outlook Express directory en de gekopieerde bestanden terug te zetten. Wel even zorgen dat OE afgesloten is wanneer je met de bestanden in de weer bent.
Oh ja.. Local Settings is een 'hidden' directory.
Dit bestand staat standaard in: C:\Documents and Settings\<Username>\Local Settings\Application Data\Identities\<betreffende identity>\Microsoft\Outlook Express
Maak wel even een backup door ALLE bestanden in die Outlook Express directory te kopieren naar een andere directory. Je kunt de actie dan ongedaan maken door alle bestanden te verwijderen uit de Outlook Express directory en de gekopieerde bestanden terug te zetten. Wel even zorgen dat OE afgesloten is wanneer je met de bestanden in de weer bent.
Oh ja.. Local Settings is een 'hidden' directory.
edit:
Tenminste in OE 5 is dit zo
Tenminste in OE 5 is dit zo
[ Voor 54% gewijzigd door Holybuck op 10-09-2004 22:51 ]
Bedankt voor alle reacties.
De simpelste oplossing zien we vaak over het hoofd, ja ik ook, hoor ik jullie zeggen.
Geweldig idee: Gewoon naar Webmail gaan en de handel nog een keer versturen. Dat werkt.
De simpelste oplossing zien we vaak over het hoofd, ja ik ook, hoor ik jullie zeggen.
Geweldig idee: Gewoon naar Webmail gaan en de handel nog een keer versturen. Dat werkt.
Dat zei ik je vrijdag toch al?Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 14:23:
Bedankt voor alle reacties.
Br@m in "Pop-email een tweede keer ophalen"
[ Voor 17% gewijzigd door Br@m op 12-09-2004 16:32 ]
Excuses Br@m, heb je gezegd.Br@m schreef op 12 september 2004 @ 16:32:
[...]
Dat zei ik je vrijdag toch al?
Br@m in "Pop-email een tweede keer ophalen"
Pagina: 1