Toon posts:

mp3-dvd branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleem: nero geeft fout als ik een dvd-iso probeer te branden met mp3 bestanden
foutmelding: iets met multiseccion... ...
kan iemand mij misschien vertellen hoe ik er voor kan zorgen dat ik de muziek cd's die ik op mijn computer heb staan kan branden op een dvd.
dit omdat het veel ruimte in beslag neemt,

alvast bedankt,

frank

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

als je de precieze foutmelding kon neerzetten, zou dat een stuk duidelijker zijn om je te helpen.

Multisession wil alleen maar zeggen dat je per 'sessie' bestanden op de DVD brandt. Zonder multisession sluit de DVD zich af en kunnen er geen bestanden meer bij...

kortom, meer info benodigd

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

dit kwam op het zelfde neer wat LuNaTiC zei :)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 20:46 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
sorry maar hier kunnen we echt heel weinig mee, veels te weinig info

begin eens met de exacte foutemelding te geven, met "iets met multisession" kunnen we namelijk echt geen drol

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
zn vorig topic was ook al gesloten om deze reden,

heb je de sluitingspost toen wel goed gelezen :?

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
ViperGTS schreef op 10 september 2004 @ 20:51:
zn vorig topic was ook al gesloten om deze reden,

heb je de sluitingspost toen wel goed gelezen :?
ok foutmelding : you are about to create a multisession write once DVD disc
session no 2 and above will not be readable whit some dvd rom dries and operating systems prior to windows xp

kan ik kiezen:
burn multisession anyway
burn without multisession

doe ik bv burn anyway en dan beint hij met branden maar loopt hij gelijk vast met de error : power calibration error...

alvast bedankt voor het antwoord,

frank

• PilatuS
  • Niet online
waarom brand je dan een multisession dvd, kan je niet een gewone normale dvd branden ?

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op 10 september 2004 @ 21:14:
waarom brand je dan een multisession dvd, kan je niet een gewone normale dvd branden ?
ik kies gewoon iso-dvd en dan krijg ik automatisch die...

Verwijderd

Als ik een dvd brand met data als mp3 doe ik dat steeds zonder multisessie.
Ik kan er daarna geen bestanden meer bij branden maar ik brand die data toch zo spaarzaam mogelijk.
Ik bedoel hiermee dat ik effectief de dvd volschrijf (tot zo'n 4gb - 4,2gb) in 1 sessie en gebruik dus geen multisessie omdat ik weet dat die vaak voor problemen kunnen zorgen. Doe mij dus maar burn without multisession :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 21:16:
Als ik een dvd brand met data als mp3 doe ik dat steeds zonder multisessie.
Ik kan er daarna geen bestanden meer bij branden maar ik brand die data toch zo spaarzaam mogelijk.
Ik bedoel hiermee dat ik effectief de dvd volschrijf (tot zo'n 4gb - 4,2gb) in 1 sessie en gebruik dus geen multisessie omdat ik weet dat die vaak voor problemen kunnen zorgen. Doe mij dus maar burn without multisession :)
heb ik ook geprobeerd zonder maar kreeg ik alsnog deze fout: power calibration error...

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Gebruik je Smartstart of express?
of de wizzard in nero?
of gewoon NERO?

Verwijderd

Topicstarter
Simball schreef op 10 september 2004 @ 21:26:
Gebruik je Smartstart of express?
of de wizzard in nero?
of gewoon NERO?
wizzard in nero

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Probeer het eens zonder die wizzard, dus gewoon:
Nieuwe compilatie
DVD-ROM(ISO)
GEEN multisessie

En dan de MP3tjes erop flikkeren en branden....

mischien werkt dit wel

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik brand ze gewoon als UDF 1.02, dat werkt net zo goed.

Verwijderd

Je probeerd multisessie te branden terwijl je dvd schijfje dit niet ondersteund :P

Als die nu een calibratie fout geeft moet je eerst ff nero weer er af gooien (EN ALL INFO VAN NERO IN JE REGISTER, MITS JE DIT ZELF KAN!!!) en hem weer opnieuw installeren

Verwijderd

Topicstarter
ok heb nog steeds hetzelfde probleem, heb het nu met pinnacle geprobeerd te branden daar kreeg ik weer dezelfde fout:

Versies:
Besturingssysteem: Windows XP 5.01 (Build 2600: )
InstantCopy: 8.0.0.288 (4-5-2004 15:50:48)
InstantDisc: 8.0.1.012 (3-6-2004 10:31:44)
CD-R Drivers: 8.0.3.149 (2-7-2004 10:29:02)
ISO/UDF Creator: 1.0.2.035 (19-2-2003 14:09:54)
ASAPI Interface: 5.0.0.002 (27-4-2000 12:31:18)

Brandsnelheid: Gemiddeld
Brand methode: Automatisch(0)
Afsluitmethode: Automatisch
Simulatie: Geen simulatie
[ ] Schrijf eerst naar harde schijf
[ ] Controleer media na branden

Doel station:
TSSTcorp CD/DVDW TS-H542A (E:) TS01 MMC-Driver

Schijfinhoud:
Nr Duur Voor Na Sectormode
1 2.155.210 150 0 Mode 1 ISO

Projectinhoud:
Datatrack
File systems: ISO9660 Level 1; Joliet; UDF 1.02

Lezen van doelschijf informatie ...
Maakt inhoudsopgave...
Branden track 1 van 1 track(s)
Beginnen met track 1...
Resetten van doelstation...

---------------------------------------------------------

Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het schrijven van track 1 op positie 0.

Uitgebreide informatie:#1Station: TSSTcorp CD/DVDW TS-H542A (E:)
MEDIUM ERROR: POWER CALIBRATION AREA ERROR
70 00 03 00 00 00 00 06 00 00 00 00 73 03
2A 00 00 00 00 00 00 00 10 00

iemand een idee de dvd writer is nieuw dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan...

frank

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Zet eens in Pinnacle Instant CD/DVD het iso filesysteem helemaal uit. Vinkje weghalen dus in het menu Bestandssysteem. Alleen UDF 1.02 aan.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zoek eens wat informatie over een Power calibration error.
Ik denk dat het ligt aan de combinatie writer firmware en de gebruikte media. Probeer eens andere firmware uit oid

Verwijderd

Topicstarter
Beekforel schreef op 11 september 2004 @ 18:59:
Zoek eens wat informatie over een Power calibration error.
Ik denk dat het ligt aan de combinatie writer firmware en de gebruikte media. Probeer eens andere firmware uit oid
sorry hoor maar kan je een beetje n00b taal gebruiken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 19:00:
[...]

Firmware is de software in de brander die de brander aanstuurt. Jij gebruikt waarschijnlijk oudere firmware, maar je kunt je brander flashen naar een nieuwere versie. Zo heb je betere media-compatibiliteit, zijn fouten gefixt, en bij sommige branders kan er zelfs opeens dvd-min worden gebrand (bijv. bij Benq 1600A). Het lijkt me dus handig dat je eerst je firmware update (meestal te vinden op de site van de fabrikant) en dan nog een keer kijkt of het werkt. Zoniet, dan gaan we verder met oplossingen zoeken.

Firmware flashen is niet moeilijk, en er zit vaak een file bij de gedownloade firmware an hoe het moet (gewoon een exe aanklikken als het goed is)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 19:06 . Reden: Stomme Typo's ook altijd :( ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39

Bergie

Lekker belangrijk...

Power Calibration is was hetgeen wat de brander doet voordat hij begint met het branden. Hierbij kijkt de brander als het ware op wat voor sterkte hij de laser in moet stellen. Deze foutmeldingen duiden vaak op media die (nog) niet ondersteunt worden door de brander. Is er een nieuwe firmware beschikbaar? Probeer die eens of probeer het met een ander merk media.

Yamaha MT-09

Verwijderd

Topicstarter
ok van alles geprobeerd heb nu nieuwe nero maar wil nog niet werken weer zelfde error.
kan ook maar 1 snelheid kiezen om te branden 2.4 terwijl het een 12 x writer is...
iemand nog een idee?

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 22:27:
ok van alles geprobeerd heb nu nieuwe nero maar wil nog niet werken weer zelfde error.
Wat is van alles? :+
1) andere schijfjes (dus ander merk of media code)
2) nieuwere firmware geflashed?

Het is namelijk gewoon zo dat bepaalde schijfjes niet of niet lekker werken op bepaalde branders. Dit kan je oplossen door of andere schijfjes te kopen of door nieuwere firmware met een betere ondersteuning voor schijfjes (lees meer soorten) in je brander te flashen (zoals eerder gemeld).

Als je het bovenstaande hebt gedaan (denk het eigenlijk niet) dan weet ik helaas geen oplossing voor je.

PS ook al heb je een 12 speed brander dan moet de media (dus schijfjes) dit wel aankunnen. Je hebt dus waarschijnlijk schijfjes die maximaal 2.4 speed aankunnen (wordt automatisch gedetecteerd).

PS2 Geef even aan wat voor media en brander (TSSTcorp CD/DVDW TS-H542A = Samsung?) je gebruikt, misschien dat sommige mensen weten of er een conflict bestaat tussen die twee.

[ Voor 17% gewijzigd door gws24 op 11-09-2004 23:13 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
gws24 schreef op 11 september 2004 @ 23:02:
[...]
Wat is van alles? :+
1) andere schijfjes (dus ander merk of media code)
2) nieuwere firmware geflashed?

Het is namelijk gewoon zo dat bepaalde schijfjes niet of niet lekker werken op bepaalde branders. Dit kan je oplossen door of andere schijfjes te kopen of door nieuwere firmware met een betere ondersteuning voor schijfjes (lees meer soorten) in je brander te flashen (zoals eerder gemeld).

Als je het bovenstaande hebt gedaan (denk het eigenlijk niet) dan weet ik helaas geen oplossing voor je.

PS ook al heb je een 12 speed brander dan moet de media (dus schijfjes) dit wel aankunnen. Je hebt dus waarschijnlijk schijfjes die maximaal 2.4 speed aankunnen (wordt automatisch gedetecteerd).

PS2 Geef even aan wat voor media en brander (TSSTcorp CD/DVDW TS-H542A = Samsung?) je gebruikt, misschien dat sommige mensen weten of er een conflict bestaat tussen die twee.
TSSTcorp CD/DVDW TS-H542A dit is inderdaad de brander van samsung de dvd's die ik gebruik zijn van NASHUA dvd+r staat geen maximum speed bij wat ze kunnen halen maar wel version 1.0 weet niet of dat wat zegt?

firmware heb ik ook geprobeerd maar werkte ook niet... iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 11:47:
[...]

TSSTcorp CD/DVDW TS-H542A dit is inderdaad de brander van samsung de dvd's die ik gebruik zijn van NASHUA dvd+r staat geen maximum speed bij wat ze kunnen halen maar wel version 1.0 weet niet of dat wat zegt?

firmware heb ik ook geprobeerd maar werkte ook niet... iemand een idee?
zou het dan toch aan de dvd's liggen?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 19:00:
[...]

zoek eens wat info over X = type X in google...

• wijbro
  • Laatst online: 06-02 00:03
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 12:04:
[...]

zou het dan toch aan de dvd's liggen?
Probeer 't dan eens met een ander merk dvd recordable,
verbatim, traxdata's of platinum bijvoorbeeld...

Verwijderd

Topicstarter
wijbro schreef op 12 september 2004 @ 12:18:
[...]

Probeer 't dan eens met een ander merk dvd recordable,
verbatim, traxdata's of platinum bijvoorbeeld...
zou toch raar zijn als het aan de dvd's ligt kan het me haast niet voorstellen ....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 12:27:
[...]

zou toch raar zijn als het aan de dvd's ligt kan het me haast niet voorstellen ....
Ondanks de onvoorstelbaarheid aan jouw kant zou ik niet uitsluiten dat de combinatie van jouw brander met de DVD's die je kocht je de bovengenoemde problemen kan opleveren.

Soms helpt het een nieuwere versie van de branderstuurprogramma's (in de brander zelf) te gaan gebruiken via een firmware update. Als je verder nog geen DVD's gebrand hebt zou het ook nog aan een te zwakke voeding in je PC kunnen liggen...

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 12:27:
[...]

Is niks vreemds aan hoor. Elke fabrikant gebruikt verschillende methodes & grondstoffen om zijn recordable media te produceren. Er zullen dus altijd kleine verschillen in zitten. Elk merk dvd+/-R(W) zal dan ook op een andere manier door de brander behandeld moeten worden. Hierbij moet je bijvoorbeeld aan de sterkte van de laser en de maximum brandsnelheid denken.

Op de site http://www.videohelp.com wordt een database bijgehouden van branders en goed/slecht werkende media. Alleen voor jouw brander staat daar nog niks bij maar dat zal in de toekomst wel veranderen waarschijnlijk.

Yamaha MT-09

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 10:21

delorean7

Let's take the Aston toni

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 21:11:
[...]

ok foutmelding : you are about to create a multisession write once DVD disc
session no 2 and above will not be readable whit some dvd rom dries and operating systems prior to windows xp

kan ik kiezen:
burn multisession anyway
burn without multisession

doe ik bv burn anyway en dan beint hij met branden maar loopt hij gelijk vast met de error : power calibration error...

alvast bedankt voor het antwoord,

frank
Ja halloooo die melding krijg je altijd standaard van Nero als je een DVD gaat branden met standaard multi session aan. Daarmee wil Nero gewoon aangeven dat de DVD standaard geen multi session ondersteund en je dus problemen zou kunnen verwachten bij stand alone spelers.
Voor data zou dit geen probleem mogen zijn en ook maak ik me sterk dat veel van de hedendaagse dvd spelers met ondersteuning voor schrijfbare media geen problemen zullen hebben met deze methode van schrijven.
Pagina: 1