Ik heb een vrij raar probleem met MS Access 2002 (XP), de volgende query levert nl bij het opslaan een crash op, terwijl hij wel goed uitvoerd (zonder opslaan)
Als tussenoplossing heb ik de query in drieen gehakt. De subqueries die ik hier de aliassen a en b heb gegeven heb ik in een aparte query gezet, en de join hierop in de derde. Dit werkt opzich goed, maar ik zou liever zien dat het in een query kan.
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| PARAMETERS klant Long; SELECT nr, kid, naam, prlId FROM (SELECT nr, kid, naam FROM CondGroepen LEFT JOIN (SELECT id AS kid, condGroepId FROM GroepKortingen WHERE klantId = klant) AS kortingen ON CondGroepen.nr=kortingen.condGroepId) AS a LEFT JOIN (SELECT DISTINCT prl.id AS prlId, hgr.condGroepId AS cgId FROM groepen AS gr, groepen AS hgr, producten AS pr, prijslijsten AS prl WHERE gr.hoofdGroep=hgr.id AND pr.groepId=gr.id AND prl.productId=pr.id AND prl.klantId=klant) AS b ON a.nr=b.cgId ; |
Als tussenoplossing heb ik de query in drieen gehakt. De subqueries die ik hier de aliassen a en b heb gegeven heb ik in een aparte query gezet, en de join hierop in de derde. Dit werkt opzich goed, maar ik zou liever zien dat het in een query kan.
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"