Toon posts:

bepaalde sites openen tergend traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik zit bij telenet en surf soms naar websites die tergend traag openen zoals www.microforce.be (ongeveer 5minuten om hem half te laden in status bar |:( , voor de rest wit venster)en dan blijft hij precies haperen, weten jullie een oplossing voor dit probleem? thnx

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:50
Die site is bij mij ook erg traag. Misschien ligt het wel niet aan jouw, bij welke sites heb je het nog meer dan?
Op 1 site kan je niet echt veel bepalen.

Verwijderd

ligt misschien aan de site zelf, bij mij duurt het ook lang om hem te openen :)

welk OS, internet verbinding en browser heb/gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
dat hangt er vanaf , soms is het gamespot,dan weer gmail, is natuurlijk eel ambetant om te surfen want m'n vriend kan die site openen met zen belgacom adsl usb modem in 5sec :?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 20:36 ]

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Ik denk dat we hier weinig mee kunnen..... sites zijn nou eenmaal soms traag om te laden. Dat kan aan de webserver van de site liggen, of aan jouw computer die bijvoorbeeld al van alles aan het downen is....

edit: microforce laad bij mij ook niet normaal

[ Voor 12% gewijzigd door JasperE op 10-09-2004 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok toch bedankt voor de replies

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 20:35:
dat hangt er vanaf , soms is het gamespot,dan weer gmail, is natuurlijk eel ambetant om te surfen want m'n vriend kan die site openen met zen belgacom adsl usb modem in 5sec :?
ik woon 5 minuten van belgie af maar wat is ambetant ;) welke verbinding heb jij? ADSL, ISDN, Kabel, Telefoon :X

Verwijderd

Topicstarter
kabel, zoals gezegd bij telenet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 20:39:
kabel, zoals gezegd bij telenet
ah okay :) ik ben niet bekend met de belgische internet providers :p ben je tegelijkertijd met andere mensen aan het surfen (router oid) of ben je aan het downlaoden?

Verwijderd

Topicstarter
ben momenteel aan het downloaden, maar heb dat probleem ook als ik zelfs alleen maar 1 IE venster openstaan heb en msn,en volgens mij verbuikt msn toch niet zoveel van je lijn :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 20:43:
ben momenteel aan het downloaden, maar heb dat probleem ook als ik zelfs alleen maar 1 IE venster openstaan heb en msn,en volgens mij verbuikt msn toch niet zoveel van je lijn :9
dus als je niet bent aant downloaden laden de sites ook zo langzaam? misschien heb je last van een virus??

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Zit ook bij telenet, belgie. En site opend ook heel erg traag.
Maar een oplossing kan mss zijn, dat je moet rekenng houden dat hoe meer mensen in je straat online komne, via telenet, hoe trager het voor jou gaat.
Aangezien ik de enige ben in het dorp met telenet, heb ik hier geen probleem van.

Alreeds snelheden van 8Mb+ gehaald (was iets van 8.8 :D ).

offtopic:
Is dit geen record met gewoon verbindingje? :P )

Verwijderd

Topicstarter
denk ik niet want me norton corporate v9 laat niets door en dan moet het nog door me vuurmuur(zonealarm) en ad-awatch(toch handig als je elke registry change ziet :+)

@ Frigolamptje

waar woon jij :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 20:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 20:46:
denk ik niet want me norton corporate v9 laat niets door en dan moet het nog door me vuurmuur(zonealarm) en ad-awatch(toch handig als je elke registry change ziet :+)
dan denk ik toch wat frigolampje (koelkastlampje :p ) zegt.... ik heb geen flauw idee waar het anders aan kan liggen? ah misschien zijn er nog andere mensen bij je thuis die op de zelfde verbinding internetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 20:49 ]

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
qhead, als je op sites als www.speedtest.nl wel normale snelheden haalt ligt het waarschijnlijk niet aan jou....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 20:48:
[...]

dan denk ik toch wat frigolampje (koelkastlampje :p ) zegt.... ik heb geen flauw idee waar het anders aan kan liggen? ah misschien zijn er nog andere mensen bij je thuis die op de zelfde verbinding internetten?
neen ik heb zelfs geen router, enkel rechtstreeks aangesloten op m'n motorola

Verwijderd

als je dan normale snelheden op bv speedtest.nl haalt dan lgit het niet aan jouw :)

Verwijderd

Topicstarter
kijk had het daarnet met google, ververste eens en hielp mr bij www.microforce.be niet :'(

Verwijderd

Ik hebt het hier ook in Nederland, 4mbit ADSL advanced van Planet Internet, ik heb het vooral met sites in de US, maar ook hier in Nederland gaat het traag. Mijn vermoede is dat de massale downloaden van SP2 is, ik denk dat het volgende week nog wel erger wordt als via v5update de singel versie uitkomt.
Het enige dat wel goed gaat is online spelen, maar ook hier hoge pings en lag als ik een US server pak.

Verwijderd

Topicstarter
resultaten speedtest.nl

download: 452.4KB/sec en ook aan't downen tegen 128KB/sec
upload:18.7 KByte/sec
en connection 485.0 Conn/min

• Frigolamptje
Bikschote :7 (deelgemeente van langemark-poelkapelle ;) )
http://www.langemark-poelkapelle.be/toerisme/situeer.html

Verwijderd

Topicstarter
heb nooit van xp moeten hebben 8)7 :z gebruik liever server 2k3

Verwijderd

Topicstarter
het heeft mss ook te maken met het feit dat ik redelijk dicht woon tegen Gent:D
nog 'n bijkomend feit, heb soms ook dat mijn downloadvenster van IE blijft hangen, dus gewoon bvb op 2.60 van 4MB en dat hij 10 min niets doe en ik dus opnieuw probeer en het na 5keer proberen binnen is :+

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 21:01 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 23:41
Frigolamptje schreef op 10 september 2004 @ 20:46:
Zit ook bij telenet, belgie. En site opend ook heel erg traag.
Maar een oplossing kan mss zijn, dat je moet rekenng houden dat hoe meer mensen in je straat online komne, via telenet, hoe trager het voor jou gaat.
Aangezien ik de enige ben in het dorp met telenet, heb ik hier geen probleem van.

Alreeds snelheden van 8Mb+ gehaald (was iets van 8.8 :D ).

offtopic:
Is dit geen record met gewoon verbindingje? :P )
offtopic:
Wat bedoel je met dorp? Enkel Bikschote dan? Want in Langemark-Poelkapelle ben je zeker niet de enige met Telenet, dat ben ik zeker ;) Je zal trouwens wel op dezelfde glasvezel aangesloten zijn want er ligt niet voor iedere deelgemeentje één lusje :)

En terug on-topic:
De site die de TS noemt, opent bij mij razendsnel, geen enkel probleem. Enkel het menu deed in het begin wat eigenaardig maar nu loopt alles op wieltjes.

Maar soms heb ik ook dat bepaalde sites tergend traag openen. Niks van aantrekken. Ik denk dat we de luxe van breedband veel te gewoon zijn. Ik herinner mij nog dat het binnehalen van eenvoudige foto's via mijn dial-up oneindig lang leek te duren. Ik heb er bitter weinig probleem dat een site "traag" opent want meestal heb ik toch een stuk of 5 pagina's open staan die ik moet bekijken :)

• Frigolamptje
offtopic:
idd enkel bikschote, en wat dat glasvezel betreft, weet ik niets van af, weet enkel dat ik begin te vloeken als ie onder de 500 downt. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Frigolamptje op 10-09-2004 21:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 20:59:
het heeft mss ook te maken met het feit dat ik redelijk dicht woon tegen Gent:D
nog 'n bijkomend feit, heb soms ook dat mijn downloadvenster van IE blijft hangen, dus gewoon bvb op 2.60 van 4MB en dat hij 10 min niets doe en ik dus opnieuw probeer en het na 5keer proberen binnen is :+
Klinkt alsof je verbinding wordt gereset. Kan IE niet echt tegen :?
Pagina: 1