Toon posts:

Initializing kernel - Xandros

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het instelleren van Xandros 2.5 blijft hij hangen op Initializing kernel. Heb de diverse keuze mogelijkheden, de andere dan de default setup gebrobeert. Maar werkt niet
Wel staat er nog een andere linux versie op, die gebruikt maakt van grub.
De schijf waar ik me linux op wil hebben is een Atlas IIi scsi. Heb tijdens de installatie van suse geen problemen gehad.

Wat zal dit kunnnen zijn ?

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 20:23:
Tijdens het instelleren van Xandros 2.0 blijft hij hangen op Initializing kernel. Heb de diverse keuze mogelijkheden, de andere dan de default setup gebrobeert. Maar werkt niet
Wel staat er nog een andere linux versie op, die gebruikt maakt van grub.
De schijf waar ik me linux op wil hebben is een Atlas IIi scsi. Heb tijdens de installatie van suse geen problemen gehad.

Wat zal dit kunnnen zijn ?
Ik vermoed dat het een ACPI probleem is. Probeer eens 'pci=noacpi' of zelfs 'noacpi' als parameter. Maar vraag me niet hoe je parameters toevoegt in Xandros :)

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Ongeduld, dus je pc al rebooten voordat ie de kans heeft gehad op te starten. Te vroeg denken: "hij is gecrasht".

Misschien moet je gewoon veel langer wachten dan normaal omdat er in een of andere driver iets niet lekker zit. Zeker geen uitzondering bij Linux op wat nieuwere hardware.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus langer gewacht, maar werkt niet. Ook de instelling pci=noacpi en noacpi geprobeerd maar werkt niet.

Heb wel enige weken terug een nieuwe monitor op me comp aangesloten maar die werd in suse gewoon herkend, dus of dat het probleem is?

• irondog

irondog

Vervelend dat de output van de kernel onderdrukt wordt en dat je niet kunt zien waar het precies fout gaat. De melding "initialising kernel" leidt namelijk niet echt tot grote inspiratie voor oplossingen.

Misschien kun je gewoon alles wat je niet direct nodig hebt lostrekken: alle pci kaarten, harde schijven, etc. Wat je dan over hebt is een pc met cdrom.
Trouwens, wat doet knoppix? Accepteert je pc knoppix wel?

Suc6

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de custom setup die ik krijg tijdens het booten geprobeet. Maar nu zie ik dus een S in de linkerhoek van me scherm. Ik kan me herrineren dat dit iets met het booten te maken heeft
Wil de linux niet op 1 van de 2 ide schijven maar op de scsi schijf in mijn PC.
Waar op dit moment suse nog opstaat, die ik wil vervangen door Xandros.

Wat zal ik kunnen doen?

• irondog

irondog

Boot je de installatie ook van scsi cdrom dan? Misschien ligt daar het probleem wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik boot wel vanaf de scsi CDrom ja. Maar dat is tijdens het installeren van suse wel gelukt.
Het hoor eigenlijk toch wel te kunnen van SCSI CDrom op SCSI HD installeren ?
Het lukte bij Suse ook. Maar dit is ook geen Suse natuurlijk.

• irondog

irondog

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 20:17:
Ik boot wel vanaf de scsi CDrom ja. Maar dat is tijdens het installeren van suse wel gelukt.
Het hoor eigenlijk toch wel te kunnen van SCSI CDrom op SCSI HD installeren ?
Daar moet zeer expliciet rekening mee gehouden zijn: de kernel moet het kunnen en in de bootscripts moet er over nagedacht zijn dat er mensen zijn met scsi, usb, firewire, cdroms e.d.

Het zal mij niet verwonderen dat de jongens van SUSE daar beter bij nagedacht hebben dan die van Xandros.

Pagina: 1